Kezdőlap

Menü
Kezdőlap
Magunkról
Hírek - újdonságok
Szolgáltatások
Referenciák
Vendégkönyv
Oldaltérkép
Kapcsolat
Ajánld az oldalt
SPURI
Képviseleteink
Forgalmazóink
Termékek
Biztonsági adatlapok
Árlista
Technikai sport
Online felhasználók
Jelenleg 2 vendég online
Látogatottság
mod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_counter
mod_vvisit_counterMa178
mod_vvisit_counterTegnap517
mod_vvisit_counterEzen a héten695
mod_vvisit_counterEbben a hónapban6278

Keresés
Véletlen kép
Hírszolgáltatás
Hírszolgáltatás
Hirdetés
Derival Kft - Csarnokfűtés
Reznor hőlégfúvók, sötétsugárzók,
légkezelők, füstelszívók,
terem-, csarnok-, áruház-, nyitott térfűtés
06-56/390365; 06-20/4342427
Formel Kft
Bejelentkezés





Elfelejtett jelszó?
Még nincs azonosítód? Regisztrálj
A vezess.hu hibás cikkei (magánkommentár, szösszenetek) PDF Nyomtatás E-mail


Nem szokásunk más honlap cikkét analizálni, de most kell írni egy-két pontosítást két cikkről.
 Az oldal a vezess.hu két cikke a „kipróbáltuk a legtakarékosabb Volkswagent”, valamint az „álom marad a 3,5 literes fogyasztás” címmel jelent meg.
Olvassák el először figyelmesen a Kovács úr és a Horvát úr cikkét, aztán térjenek vissza ide. Van egy-két pontosítani való.
Ezek a gyári normák igen pontosak, különösen a német autóknál. Ez tény.
Ha azt írja, hogy a VW Polo 1.2-es dízel motorjának a negyedik is sok akkor téved. Történetesen most vettem egyet, és comfortline 5 ajtós változatban is teljesen normálisan haladva 2,8 literes átlag fogyasztás jött ki. Hogy is van ez, újságíró barátaink?

Ad 1.  Az autót jó minőségű gázolajjal tesztelhették. a hazai gázolajokhoz tettünk 44 literbe egy 125 ml-es SPURI-t. Így tudtunk hajszálpontosan csurgásig tankolni. Így utaztunk 1571 km-t.

Ad 2. Feltételezik, hogy az autó már bejáratott, tehát az első 20.000 km-ét már megtette. Nem mindegy!

Ad 3. Ha ilyen autót vesz valaki, valószínű megelégszik a 180 NM nyomatékkal és a 75 LE-vel. Célja a nyugis takarékos üzemmód.

Ad 4. Városban, ötödikben semmi gázadás nélkül megy az autó 900-as fordulaton 40 km/óra sebességgel. Köszönhetően az automata fordulat szabályozónak. Ha gyorsítok nem rakéta, de 50-55 körül teljesen jó az ötödik sebesség fokozata.
Nem hasonlítható össze egy Honda Civic Type-R 201 lóerejével 9000-es fordulaton 1-esben.

Ad 5. Hogyan is van az például egy 2,5 TDI VW Transporter 6 litert fogyaszt vegyesen és 9,4 liter a normája a gépkönyv szerint? Nyilván a vezetési stílus miatt. Nem tudom mit műveltek vele, de az Opel is majdnem tudja a 3,5 liter normát tartani. Több is van a területi képviselőinknek és innen a tapasztalat.
Igen és terhelten a Corsa Van típusáról van szó!

Ad 6. Mi a tankolt gázolaj hőmérsékletét is mérjük, mert fagyban és kánikulában igen is van jelentősége. 18-22 C⁰-nál nincs! A fajsúly hőmérsékletfüggően meghatározza egységnyi liter üzemanyag energiatartalmát.

Ad 7. Autópályán 88%-ban 130-as tempónál klíma nélkül két személlyel a 3,72 l/100 km sem rossz! Igaz ezt csak Bázelig mértük az M5-ös szolnoki lehajtójától számolva! 1209 km átlaga volt. SPURI és magyar MOL gázolaj.

Összesítésképpen nem akarok senkit megbántani, de van egy olyan érzésem, hogy vagy sosem vezették az autókat, vagy nem tudnak fogyasztást pontosan mérni, kalibrálni. Vagy csak falábuk van. Én is be tudom bizonyítani, hogy az 1200-as dízelmotor 100 km-es távolságon 15-20 liter gázolajat fogyaszt. Hogyan? Úgy hogy vonóhorog, 750 kg-os utánfutó rakottan, és 5 személy, kicsit puhább gumikkal. Nézzük be tudom-e tenni ötödikbe, vagy negyedik fokozatba? Szerintem ritkán. Tehát 4000-es fordulat fölött kell üzemeltetni, állandó padlógázon, és még akkor is szidnak a közlekedés más résztvevői, de teljesen szabályos vagyok. És lám rettenetes fogyasztást produkálok.
Visszatérve a normális üzemmódhoz enyhítő körülményként levonhatjuk az üzemanyagadalék hatását. Ha levesszük a SPURI max. 15%-os fogyasztás csökkentő hatását még akkor is marad valami hatalmas kérdőjel.

Mi a véleményetek? Írjátok meg a vendégkönyvben!

Kisújszállás, 2011. szeptember 8.

Farkas Kálmán

 

 
< Előző   Következő >
Spuri használat
A SPURI üzemanyagadalék mindkét fajtája bármilyen típusú és üzemű belső égésű motorhoz ajánlott folyamatosan, minden tankolásnál!
Language

English

Deutsch

JG-2 Racing Team
A csapat hivatalos honlapja:
JG2-RACING.HU
Spuri webáruház
Spuri Webshop
Hírlevél
Spuri hírlevél


HTML formátum?

Népszerű hírek
Facebook
 Grafika és tervezés Magic Consulting