Kezdőlap

Menü
Kezdőlap
Magunkról
Hírek - újdonságok
Szolgáltatások
Referenciák
Vendégkönyv
Oldaltérkép
Kapcsolat
Ajánld az oldalt
SPURI
Képviseleteink
Forgalmazóink
Termékek
Biztonsági adatlapok
Árlista
Technikai sport
Online felhasználók
Jelenleg 2 vendég online
Látogatottság
mod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_counter
mod_vvisit_counterMa299
mod_vvisit_counterTegnap577
mod_vvisit_counterEzen a héten876
mod_vvisit_counterEbben a hónapban9101

Keresés
Véletlen kép
Hírszolgáltatás
Hírszolgáltatás
Hirdetés
Derival Kft - Csarnokfűtés
Reznor hőlégfúvók, sötétsugárzók,
légkezelők, füstelszívók,
terem-, csarnok-, áruház-, nyitott térfűtés
06-56/390365; 06-20/4342427
Formel Kft
Bejelentkezés





Elfelejtett jelszó?
Még nincs azonosítód? Regisztrálj
SPURI a hűtővízben? PDF Nyomtatás E-mail

(Hengerfejezés utáni olajeltávolítás a hűtővízből!)

ImageElőrebocsátom, hogy ezen megoldás, amit most közzé teszek a vásárlóink, a felhasználóink által tapasztalt jótékony hatása a SPURI-nak. Azt, miszerint erre is alkalmas a SPURI először fenntartással fogadtuk. Teszteléseink folyamán hamar kiderült, hogy valójában sokat segít a hűtővízből való végleges olajeltávolításban.
Technikai leírás:
Tegyük fel, hogy a hűtőkörben keringő fagyálló folyadék olajutánpótlását már megszüntettük, de a hidegebb felületekre az olaj makacsul lecsapódott, mint például a tágulási tartály és egyéb hidegebb alkatrészek. A kezelés tekintetében figyelembe kell venni, hogy a SPURI esetleg a SPURI JG-2 hűtőkörbe való adagolása után a gőznyomás magasabb lesz a kelleténél, amire a tágulási tartálynál a zárókupak lazításával enyhíthetünk.

1.Egy átlagos 6-7 liter hűtővíz befogadására alkalmas járműnél 2,5 dl SPURI JG-2, vagy 3 dl SPURI-t töltsünk a tágulási tartályba. A betöltést üzemmeleg állapotban végezzük. Vigyázzunk arra, hogy ilyenkor túlnyomás van a tágulási tartályban, tehát nagyon lassan és vastag hőálló kesztyűben engedjük el a nyomást. Ekkor a termosztát kinyitott állapotban van. Természetesen a motort állítsuk le. A tágulási tartályba való SPURI betöltése után indítsuk be a motort és alapjáraton kb. 10 percig járassuk. Akkor jó a kioldási hatásfok, ha a hűtőventillátor többször ki-be kapcsol közben, ami azt jelenti, hogy a SPURI-fagyálló folyadék elegye átmosta a nagy felületű hűtőrendszert is. Közben figyeljük a nyomást a hűtőrendszerben oly módon, hogy a gumicsövek keménységét ellenőrízzük. A legtöbb jármű csak nyomás alatt tudja keringetni a hűtő-fagyálló folyadékot. Ezért valamennyi nyomásnak lennie kell a rendszerben.

2.Tételezzük fel, hogy kellően kioldotta az olajos lerakódásokat a SPURI ezért a még forró hűtőfolyadékot a rendszer legalsó pontján lökésszerűen ki kell engedni. Figyeljünk arra, hogy felülről kapjon levegőt a rendszer. Ennek érdekében a tágulási tartály kupakját tekerjük le, valamint a felső gumicsövek egyikét is levehetjük a bilincsen keresztül. Azért van szükség a hirtelen forróból való kiengedésre, mert így a termosztát még nyitott állapotban van, és ki tud folyni az olajos hűtővíz.

3.Figyeljünk arra is, hogy a fűtési oldal melegre legyen állítva, ugyanis az olajos lerakódások ezen a lehülő felületen is kicsapódnak. Ha valaki teljesen precíz munkát akar végezni, akkor az alsó felső pont közötti vízoldalt kompresszorral, levegővel is meg lehet nyomni, mint egy 0,5 bár nyomással.
4. Tájékoztatásul közlöm, hogy a 90  C⁰ közti vízben is, valamint a 90 C⁰-os glikol és egyéb alapú (G12) hűtő-fagyálló folyadékokkal is kompatibilisnek mutatkozott a SPURI. Az elegyedést a SPURI JG-2 (kék) hamarabb produkálta, de kevesebb idő is elegendő volt a melegen való járatáshoz.

Az ajánlom, hogy inkább többször végezze el két és fél 3 dl-es kezeléssel ezt a műveletet, mert a kétszeres adagolással pl. fél liter JG-2-es betöltésével már gőzképződés jelentkezik a rendszerben, ami azt jelenti, hogy nem tudja kioldani maradéktalanul az olajlerakódásokat.
További információként közlöm, hogy mindkét termékünk tartósan nem használható a hűtővízbe, ugyanis a vízre és glikolra méretezett alkatrészeket megduzzasztja, meglágyítja  és ezzel szilárdságát befolyásolja. Egy 10 perces időintervallumnál, ha tökéletesek a gumialkatrészek és nincsenek elérve, akkor ilyen probléma nem lehet.  Ha a gumicsövek és a szimeringek már eleve repedezettek, felületük elöregedett, akkor mintegy hibajelként azonnal előre jelzi a tulajdonosnak, hogy ezt az alkatrészt ki kell cserélni.

5.Azt javaslom, hogy ezt a tisztító eljárást ne fagyálló folyadékkal végezzük, hanem ioncserélt vízzel, melynek nincs ásványi anyag tartalma, vagy egyszerű csapvízzel. Így nem megy kárba a fagyálló folyadékunk. A rendszer tökéletes kifújatása után kerüljön feltöltésre fagyálló folyadékkal a rendszer.

Ezen tájékoztatást a vásárlóink tapasztalatai alapján írtuk le.
A SPURI termékeink feladatköre nem a hűtőrendszer tisztítása, ezért ez irányban a gyártó felelősséget nem vállal! Hogy mégis eredményes volt több felhasználónak ezen tulajdonsága is ezt örömmel vettük és adjuk közre. A vendégkönyvünkben ezzel kapcsolatos bejegyzések már születtek. Ennek ellenére örömmel vesszük, ha tapasztalatát ezzel kapcsolatban közzé teszi.
További problémamentes autózást kívánunk, tisztelettel Farkas Kálmán


Kisújszállás, 2011. október 11.

 

 
< Előző   Következő >
Spuri használat
A SPURI üzemanyagadalék mindkét fajtája bármilyen típusú és üzemű belső égésű motorhoz ajánlott folyamatosan, minden tankolásnál!
Language

English

Deutsch

JG-2 Racing Team
A csapat hivatalos honlapja:
JG2-RACING.HU
Spuri webáruház
Spuri Webshop
Hírlevél
Spuri hírlevél


HTML formátum?

Népszerű hírek
Facebook
 Grafika és tervezés Magic Consulting