Kezdőlap

Menü
Kezdőlap
Magunkról
Hírek - újdonságok
Szolgáltatások
Referenciák
Vendégkönyv
Oldaltérkép
Kapcsolat
Ajánld az oldalt
SPURI
Képviseleteink
Forgalmazóink
Termékek
Biztonsági adatlapok
Árlista
Technikai sport
Online felhasználók
Jelenleg 4 vendég online
Látogatottság
mod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_counter
mod_vvisit_counterMa299
mod_vvisit_counterTegnap577
mod_vvisit_counterEzen a héten876
mod_vvisit_counterEbben a hónapban9101

Keresés
Véletlen kép
Hírszolgáltatás
Hírszolgáltatás
Hirdetés
Derival Kft - Csarnokfűtés
Reznor hőlégfúvók, sötétsugárzók,
légkezelők, füstelszívók,
terem-, csarnok-, áruház-, nyitott térfűtés
06-56/390365; 06-20/4342427
Formel Kft
Bejelentkezés





Elfelejtett jelszó?
Még nincs azonosítód? Regisztrálj
Részecskeszűrő és a gondozása! PDF Nyomtatás E-mail

ImageEgyre több dízel jármű van, melyek gazdaságossága kétségtelen! Eladni viszont a mai piaci viszonyok között csak füstölésmentes autót lehet! A gázolaj égési körülményeit sokat javították az autógyárak!  Pusztán a motorok fejlesztéséből még nem tökéletes teljesen a kipufogógáz!  Pont ezért, muszáj a kipufogógázt tovább kezelni!  

A kezelésnek több módja van! A katalizátor, mely után égető, füstgáz átalakító szerepe van. Valamint a fizikai korom átalakítás apróbb részecskére! Ezzel a füst emisszió minimalizálása, úgynevezett DPF szűrővel.

 

 

Mit tehet az autós, aki nem akar 80-100 ezer km után kellemetlenséget? A megelőzés mindig olcsóbb szokott lenni, mint az utólagos javítás! Ez így is van ennél az alkatrésznél is! A teljesen beégett, elhasználódott részecske szűrő cseréje nagyon drága dolog! Ez százezres tétel! Minél újabb az autó, annál drágább hozzá a DPF szűrő! Esetenként az eredeti gyári cseréje eléri a 4-500 ezer Ft-ot is!

a., Melyek az elhasználódás okai?

b., Okoz e más járulékos kárt is a részecske szűrő hibája?

c.,DPF működési elve, a fizikai magyarázata?                       

d., Fél megoldás, de ki lehet-e a részecske szűrőt mosni? Tehát javítható-e, csere helyett?

e., Végül, mi a megelőzés módja?

 

a., Az elhasználódás okai! Több tényező egybe esése! Fontossági sorrendbe a következő.

Gázolaj rossz minősége! Rövid városi forgalom! Esetleges motor vezérléséből, vagy más meghibásodásból származó égési elégtelenségből eredő nagy füst, és ennek fokozott terhelése a DPF szűrőre!

Nem tudja a berakódott szűrőt regenerálni és nagyon felhevül, a kipufogóval együtt szinte elolvad a DPF szűrő. Összecementálódik és nagy torló nyomásalakul ki, ami hátráltatja a motor normális működését.

Vagy pld. füstgázba jutott elégetlen motorolaj, vagy étolaj keményzsír /ráma margarin/ káros hatása! Ez egyéb iránt minden kipufogó alkatrészt károsít! Tompítja az érzékelők jelét is! Így hamis vezérlést produkál a motornak! A tönkremenetel esélye négyzetesen nő! 

 

 A sokat használt járműveknél, melyek kopottak, nyílván jelen van az elégetlen olaj! Ha fogy a motorolaj, utána kell tölteni, akkor valószínű, hogy a kipufogón távozik! Ekkor a DPF szűrőbe bele is ég! Az autógyárak ezzel meg is határozták a járművek használhatósági életkorát!

Kb 150 ezer km. Ekkor a kopások a füstgázba okozhatják a szűrő tönkre menetelt! Hiába cserélik, a kopott motorral hamar jelentkezik a baj ismét! Nincs már az, mint régen, hogy kicsit füstöl, de megy! Még 100-200ezer km-t elmegy! Kizárt dolog! Vegyél új autót! Fogyasztói társadalmat élünk, mely rabszolgává tesz!

Mint azt tudjuk, számos tényezőt változtattak a gázolaj szabványon, de nem a motor érdekében! Pontosabban csökkentették a kéntartalmat, de még így is magas! Kopáscsökkentő értéke romlott vitathatatlan, viszont kevésbé füstöl! A DPF részéről tehát teljesen száműzni kellene a kén minden konfigurációját! De ez drága kivonni maradéktalanul a gázolajból! Tehát SPURI segítségével kell semlegesíteni!  

Másik probléma a  bio komponens, kötelező EU bekeverése! Tudjuk, hogy az étolaj-növényolaj származékok zsírsav tartalma nagyon káros a motorokra! Észterezés ellenére marad keményzsír bennük! Ez a ráma-margarin nem tud elégni a hengerbe, csak akkor, ha SPURI-val adalékolunk!

Lerakódik a katalizátorba is, valamint a DPF szűrőbe! Csúnya eltömődést okozva!

Pláne, ha a használati körülmények is olyanok, hogy nem tud felmelegedni a rendszer! Ezen nem segítenek a prémium gázolajok sem. Ez tapasztalat, ez biztos! 

Tehát a gázolaj az elsődleges oka a részecskeszűrő tönkre menetelének!

 

b., Okoz-e más, járulékos kárt a részecske szűrő hibája?

Igen, okoz! Mégpedig nagyon nagy, maradandó kárt! Egyszerű belátni miért!

Hiszen azt veszem észre, hogy a járművem gyenge, erőtlen, nem gyorsul és nem akar menni rendesen!

Pont azért, mert eltömődött a DPF szűrő! Nem tud kipufogni gyengítetlenül! Vissza tartja a kipugogó gázt. Mintha be lenne fogva az orra!

Rontja a hatásfokot! Ezzel nagyon felmelegszik a motor, és megviseli az alkatrészeket!

Minden alkatrésze a koszba, mocsokba fürdik! Ezzel már elképzelhető, hogy el is kopik hamar! Szelepek, dugók, kompresszió és olaj lehúzó gyűrűk, EGR szelep, és minden ezekhez kapcsolódó alkatrész és érzékelő károsodik, hamis jelet ad! A normális működést gátolva!

Tehát a részecske szűrő állapota fontos, megőrizendő a tisztasága!

Ezért is érdemes SPURI üzemanyag adalékot használni!

 

c., DPF működési mechanizmusa!  

Anyagában, elhelyezkedésében, szerkezetében többféle gyártmány van! Részletesen ezt most nem írom le, mert az alapelv ugyan az! Olyan apró átmérőjű szűrőt gyártanak, melynél a nagy korom részecskék az örvény kamrácskák végén lerakódnak. Addig rakódik a korom, míg az eltömődés el nem ér egy igen nagy torló nyomás értéket! Közben egyre melegebb, és melegebb lesz a motor normálistól eltérő üzemmódja! Az érzékelő automatika jelére egy elviselhetetlen szintet elérve megkezdődik a regenerálás! A nagyméretű fekete korom részecskéket apró darabokra szedi szét egy robbanásszerű detonáció! A kiváltó ok, hogy késleltetett fázisú üzemanyagot injektálnak a hengerbe. Ezzel nem a hengerbe, hanem a forró kipufogóba kezd égni, robbanásszerűen az üzemanyag. A nagy detonáció kiviszi porlasztva tovább égetve a kormot!

A régebbi DPF-nél látványos füst pamacsot dobott a jármű! Manapság ezt finomabban, lassabban észrevétlenül oldják meg. Ráadásul ritkábban is! Nehéz észrevenni, hogy épp regenerálási fázis van!

Hátránya, hogy hosszú motorüzem, felmelegedett jármű kell hozzá!

Aki városi forgalomba használja csupán, hogy épp mire csak a motor felmelegszik, de a kipufogó rendszer nem, akkor a jármű halogatja a regenerálást, mert nincs meg a feltétele! Ez nagyon káros!

Az is káros, amikor ezt padló gázon ki szeretné égetni az autó tulajdonos!

Miért is?

Mert az intenzív motorerő túl sok felesleges gázolajat fecskendez be! Csak azért, hogy nagy nyomaték legyen! Dús keverékkel valósítható meg! Ez pedig elégetlen kormot okoz! Csak szaporítja a problémát! A motor forrón megy tönkre, viszont kis légáram miatt egyre kevesebb meleg jut ki a szűrőbe! A regenerálás nem tökéletes, hanem ront a helyzeten!

A mechanizmus méreg fogát úgy lehet kihúzni, ha nincs is korom, és nem kell regenerálni! Ne melegedjen a torló nyomás miatt feleslegesen üzemi hő felé a jármű, ha nem muszáj!

Tökéletes kipufogó gáznál, nincs korom, nincs emelkedett torló nyomás, mintha nem is kellene a DPF szűrő!

Ráadásul kevesebbet fogyaszt a motor! Két dolog miatt is! A plusz munkaütem után befecskendezett gázolaj munkát, nyomatékot nem végez, tehát pocséklás, mert a hengeren kívül ég el!

Továbbá a befogott kipufogójú motor többet fogyaszt erőtlen volta miatt! Nem optimális az égési folyamat!

Tehát az emisszió mondva csinált oltárán a füstölést így oldják meg! Sokak szerint lehet, hogy látványos és szakaszosan nem füstöl úgy a dízel, de ez az után égetéses módszerrel az apróbbra bontott részecskék még károsabbak is az egészségre.

Egyes elméletek szerint a nehéz fekete nagyméretű korom, hamar lecsapódik a talajra, mint a kovácsszén. Az apróbbra bontott részecskék pedig napokig lebegnek, míg be nem lélegezzük, és a káros anyagokat hordozza! Mert nem a korom a káros, hanem a káros anyagokat szénszerűen magába szippantja! Márpedig az apróbb részecske nagyobb összes felülettel alkalmasabb erre!

Ennyit a működési elvről!

 

d., Részecske szűrő javítás!

Érdekes kérdés! Mindent a körülmény határoz meg! Sok tényezőt kell figyelembe venni! Nyílván van egy határ, amikor csere érett a DPF és nem javítható, mosható.

Erre vannak szakosodott cégek, akik az alkatrész vizsgálatával tudják megmondani, hogy érdemes-e kitakarítani, vagy nem! Ha összeolvadt, átjárhatatlan, károsodott, és nem tudja ellátni feladatát, akkor nem érdemes költeni a tisztításra!

Mindig az határozza meg a tisztíthatóságot, hogy mennyit erőltették a szűrőt! Mennyit autóztak vele káros üzemmódban. Ha sokáig, akkor nem valószínű, hogy tisztítással jó lesz!

Javítás helyett, tehát a megelőzés olcsóbb és biztos módszer!

E tekintetbe biztonságos SPURI-val adalékolt gázolajjal ez kiküszöbölhető! Tapasztalataink szerint, még sehol nem hibásodott meg DPF szűrő a SPURI folyamatos használata mellett! Ha csupán fellángolás szerűen, néha adalékolnak SPURI-t, akkor nem lehet elvárni a hibamentességet!

Elkezdeni pedig a SPURI adalékolást sosem késő! Ha még nincs baj megőrzi az állapotát, sőt minél több tankol SPURI-s gázolajat, még ki is takarítja a lazán ráégett részeket az adalék! Ha beolvadt és makacsul ráégett részek is vannak, akkor már ez kétséges! DE meg kell próbálni, egy biztos, kárt nem okoz a tiszta SPURI-s kipufogó gáz!

 

e., A megelőzés módja!

Sok mindenen múlik! A köztudatba rengeteg tanács hallható! Néhányat közülük leírok!

 

Iktassunk be autózásunkba hosszú utakat, ahol legalább 30percig 90km/h tempóval közlekedünk ötödik, vagy legalább negyedik sebesség fokozatban! Igen ez hasznos! Csak nem mindig megoldható!

 

Télen rövid 10-20km-es távolságokra dízelt ne használjunk! Sosem éri el a regenerálási körülményeket! Ez káros!  Köszi! Akkor minek van autód?

 

Vigyük el 50ezer km-ként DPF szűrő mosásra az autót! Ez kb. 50-60 regenerálási fázist jelent! Jó sokba kerül! És rengeteg kínlódással, kellemetlenséggel jár! Ha azt nézzük, hogy egyes autóknál 45ezres az olajcsere periódus, akkor ez tényleg kellemetlen! Akkor már inkább a Trabant. Az legalább igénytelen volt. Visszalépés az időben minimum 30évet!

 

Padlógázon, magas fordulaton hajtsuk meg az autót, hogy kiégjen! Ezt ne! Ez Wartburgnál, Simsonnál igaz, de DPF-nél nem! Ecseteltem korábban, hogy miért! Azért, mert még több korom lesz a szűrőbe, hisz ekkor nem ideálisak a vegyi égési folyamatok! Márpedig a korom pont ekkor keletkezik!

 

Szereljük ki a részecske szűrőt, hajítsuk ki a belsejét! Az üres dob után programoztassuk át az ECU-t, mert megváltoznak az üzemelés körülményei! Ekkor kapunk egy 30évvel ezelőtti technikát, de új motorral szerelve! És belekerül olyan 150 ezerbe attól függően mennyire profi a programozó! De ettől még nem fogyaszt kevesebbet az autó, és nem megy jobban a szokásosnál! Viszont elköltöttünk 50 flakon 500ml-es SPURI árát, ami megspórolt volna egy csomó más alkatrész árat is a minőségi üzemanyag által, mint pld az EGR szelep. És megspórolt volna 50 flakon x 25 liter = 1250 liter gázolajat! A mostani 430Ft-os áron számolva is 537.500 Ft.

Gondolom ez a több a mint félmillió Forint elgondolkodtató!

 

 

Okostojásék azt javasolják, tegyenek benzint 5-10%-ot a gázolajba! ÓRIÁSI ötlet! Miért nem így árulják a benzinkúton a gázolajat? Nem is értem?

Meg ne próbálja senki, még kísérletként egyszer sem! Még a DIZIL vagy az 50-es MTZ elviselte, de nem tett jót ezeknek sem! Minden motorra igazított paramétert úgy megváltoztat, hogy rövidesen tönkre megy tőle a dízelmotor! Pont ellentétes folyamatok tucatját idézi elő!

Felsorolni is sok! Majd egyszer erről is érdemes lesz írni!

 

Kétütemű olajat öntsél bele komám! A 2T a lehető legrosszabb megoldás! Miért is gyártják? Hogy a kétütemű Trabant, főtengelyét, kompresszió gyűrűjét stb. kenje, mert magas hőfokon aktiválódik, ragadós lesz!  Nem ég el! Akkor a DPF szűrőbe biztosak lehetünk, hogy azonnali károkat okoz!

Nehogy kipróbálja valaki! Előbb-utóbb halálát okozza a dízel rendszer, szinte minden elemének!

Majd a következő cikkben kifejtjük részletesen is!   

Egy komoly tribológiai szakember erre azt mondta: Ha a kétütemű olaj jó ötlet, akkor ilyen alapon lehetne beleönteni friss megkevert betont is! Az eredmény ugyan az!

 

Összefoglalva, mindent arra használjunk, amire gyártották! Eklatáns példa, hogyha egy hűtőt veszek, nem hentes asztalnak használom! Vagy a vásárolt televíziót sem céltáblaként alkalmazom!

Vagy a lap-top is jó lehet húsvágó deszkának? Lehet, de nem célszerű és főleg nem gazdaságos!  A mai világunkba el vagyunk kényeztetve minden jóval! Mindenre van speciális megoldás!

Akkor miért ne használnánk a SPURI-t az autónk és a DPF szűrőjének megóvására! Hisz erre gyártjuk! Hogy az autósok általa minél jobb, biztonságosabb minőségi üzemanyagot kapjanak!

Mióta több éve van DPF szűrő, azóta nagyon jó tapasztalatokat szereztünk a SPURI-val üzemeltetve.

 

Legyen Önnek is gondtalan, örömteli autózása a SPURI-val jövőben!

Köszön, hogy megtisztelt figyelmével!

 

Kisújszállás, 2014, február 24.                                                                 Farkas Kálmán

                                                                                                            SZAKI Kft.

 
< Előző   Következő >
Spuri használat
A SPURI üzemanyagadalék mindkét fajtája bármilyen típusú és üzemű belső égésű motorhoz ajánlott folyamatosan, minden tankolásnál!
Language

English

Deutsch

JG-2 Racing Team
A csapat hivatalos honlapja:
JG2-RACING.HU
Spuri webáruház
Spuri Webshop
Hírlevél
Spuri hírlevél


HTML formátum?

Népszerű hírek
Facebook
 Grafika és tervezés Magic Consulting