Kezdőlap

Menü
Kezdőlap
Magunkról
Hírek - újdonságok
Szolgáltatások
Referenciák
Vendégkönyv
Oldaltérkép
Kapcsolat
Ajánld az oldalt
SPURI
Képviseleteink
Forgalmazóink
Termékek
Biztonsági adatlapok
Árlista
Technikai sport
Online felhasználók
Jelenleg 1 vendég online
Látogatottság
mod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_counter
mod_vvisit_counterMa298
mod_vvisit_counterTegnap577
mod_vvisit_counterEzen a héten875
mod_vvisit_counterEbben a hónapban9100

Keresés
Véletlen kép
Hírszolgáltatás
Hírszolgáltatás
Hirdetés
Derival Kft - Csarnokfűtés
Reznor hőlégfúvók, sötétsugárzók,
légkezelők, füstelszívók,
terem-, csarnok-, áruház-, nyitott térfűtés
06-56/390365; 06-20/4342427
Formel Kft
Bejelentkezés





Elfelejtett jelszó?
Még nincs azonosítód? Regisztrálj
SPURI hatását érezni lehet? PDF Nyomtatás E-mail

ImageJó kérdés ez már régen. Néhány sorban rávilágítok a tényekre!

Hogyan is gondolkodjunk? Hogyan álljunk a témához?
1.  Mitől függ a nyomaték?
2.  A SPURI hatása mikor jelentkezik?
3.  Meddig tart a tisztító mechanizmus?
4.  Korszerű motoroknál frissen miért érződik kevésbé a plusz nyomaték?
    Akkor nem is hat?
    Olyanok a mostani korszerűnek mondott motorok, hogy több mozgási energia hiánya
    nem érhető el soha adalékkal sem? Itt a Vég és a Kánaán!
5. Milyen feltételek vannak az üzemeltetés folyamán?

6.    Milyen alkatrészek romlanak el a járművekbe nem normális üzemanyagtól, amiről nem is tudunk, de fontos szerepük van? És észre sem vesszük, csak ha nagy        a baj, mert ilyen a konstrukciójuk.
7.    Hol és mit tankoljak, befolyásolja-e a SPURI adalékolást?
       Melyik üzemanyaghoz a leghatásosabb a SPURI?
8.    Hőmérséklet és páratartalom befolyásolja a teljesítményt?

Nagyon széleskörű téma ez. Egészen kis távon nehéz észrevenni a különbséget, pláne, ha korszerű a jármű! És valljuk be, tehetség kell hozzá, hogy a gyorsítási, és egyéb apró jellemzőket felfedezzük, mikor csupán az összes motorerő tizedéről van szó! Aztán, meg ne sértődjön senki, de el kell mondani, hogy van olyan ember, akinek hiába programoztunk 20%-kal több motor tuningot, nem érezte! Ezzel nem lehet mit kezdeni!
Sajnos ezen embereket használják ki, becsapják azok az adalékgyártók, akik hatástalan adalékot gyártanak. Nem szeretnénk ezen jellemtelenek táborába tartozni, ezért kell folyamatosan fejlesztenünk a technikai haladással együtt. Ma már, hatalmas tudásanyag, több évtizedes tapasztalat és tradíció nélkül lehetetlen lenne előre jutni a SPURI-nak is.
Csak a fejlesztési oldal tesztelése mennyi energiába kerül? Időbe is és anyagiakban is! De úgy érezzük, hogy a rallyba totálisan felfokozott körülmények között is bizonyítottunk már évek óta! Ezt pedig a jó minőségű üzemanyag befolyásolja a legjobban!

ad1.
Mitől függ a nyomaték? Van-e többlet nyomaték?
Érzem,- nem érzem?
Kezdjük az elején az érthetőség érdekében. Tény, hogy a motorok fejlesztése során hatékonyabbá váltak az energia hasznosulás terén. Régen a hőgombán kívül semminemű érzékelő nem volt az autókba. Pld VW I.-es  dízel Golf 1600 cm3-es autónál érzékelők, elektronikai bonyolítás nélkül régen is 4-5 litert fogyasztott. 
Mindenki kérdezhetné, akkor semmit nem fejlődött a technika?
Dehogy nem! Azért, mert 54 LE-ből most ennél az űrtartalmú motornál 100 LE sajtoltak ki. A nyomaték pedig több mint duplájánál is jóval több. Az előrelépés a sebesség, a gyorsulás, a hatalmas karosszéria! Magyarul a KÉNYELEM! 
Bizonyára tudják kedves olvasóink, hogy mindig is több helyen fojtják a motorokat. Ha valamely paramétert nem engedi az ECU, akkor azt csupán fogyasztásban lesz jobb.
Írok egy példát. Ha a kipufogó emisszió nagyon jó, akkor addig próbál különböző emelt mennyiségű füstgázt visszavezetni az EGR. Persze gyengítve a járművet! Már az is baj, ha jó a füst emisszió? Igen, a rendszer így van szerkesztve! Vagy ismeretlen az, hogy nem melegszik túl lokálisan a motor és a kipufogógáz! Erre nincsenek felkészülve! De, semmi gond, úgy megy az autó, mint eddig, cserébe nagyon keveset fogyaszt!
Mert ugye, egy jó minőségű, hatékony, korszerű, üzemanyagtól ez elvárás!
 
ad., 2. A SPURI hatása mikor jelentkezik?

Mondhatom azonnal, de egyes paraméteréhez idő kell! Tisztít, konfigurál, nyomatékot növel, fogyasztást csökkent, üzemi hőt iktat ki, kopáscsökkent, hűt, szekvenciálisan leválasztja az égés lefolyást stb! A változás lineáris, ha abba hagyja az adalékolást, akkor is!
Ebből mikor, mit veszünk észre? Embere válogatja! Van aki hangjáról hallja, előzésnél érzi, tankoláskor számítja, soros szerviznél tapasztalja, és a többi paraméternél veszi észre!
Persze akad, akinek hiába a plusz 15 LE teljesítmény nem érzi! Van ilyen is!
Semmi gond! Higgyen akkor a környezetének! Ennyi buta ember, csak tán nem létezik?

ad.,3.  Meddig tart a tisztító mechanizmus?

Ameddig az üzemanyagba benne van a SPURI! Ha nincs akkor a kormozódás, kopás nyílván ismét elindul. A kúti üzemanyagoknál ez normális jelenség! Nincs bennük extra drága anyag! Akkor nem bírnák a konkurencia harcot, ami néha 1-2 Ft-on múlik! Tehát minden autós a legolcsóbb üzemanyag kutat keresi nyilván. Tisztelet a kivételnek!
Bár lehet, aki prémium üzemanyagot adna autójának, azzal is van baj. Lásd előző cikkünket a prémium márkákról! Tehát a többségnek igaza van! Olcsóbb üzemanyag, adalékkal és tuti az eredmény!
Nem érdemes roham módjára néha, nagyon nagy adag adalékkal tisztító kúrákat tartani, mert nincs értelme! A soktól is átfordul a folyamat, és kormozódik! Mindig, állandóan használni, egy kicsit! Amennyi rá van írva a flakonra.
Ha 60 literhez öntötte a 100 ml-t nincs vele gond. Ha több sikerült 50%-kal még azzal sem!
Tág határok közötti biztonság van, csak legyen benne a normálishoz közeli adag mindig!
A tiszta rendszer jól működik, hisz erre van tervezve! Pld. a kondenzvíz eltávolítási folyamat is lassan, tervezetten történhet! Sokat nem tehet diszperzióba egyszerre, mert az káros lehet a motorra. Viszont a kis oldott vízspricc hasznos! Mennyisége sosem érheti el az adalék harmadát! Ez így van beállítva, és kísérletekkel igazolva. Tehát egy deci víz háromszor 50 liter üzemanyag elhasználásakor távozik el! Szép lassan, egyenletesen takarít!
Ezért is kell minden tankolásnál a SPURI-t adalékolni!

ad.4,. Korszerű motoroknál miért érződik kevésbé a plusz nyomaték?

Azért, mert nem minden motor engedi! Konstrukciótól függ. Manapság a lehajtást, kuplungot olyan pontosan méretezik, hogy nem sok plusz energiát lehet rajta átvinni.
Következésképpen, nehogy megcsússzon, korlátozzák azt elektronikusan.
Ha mégis szeretne jobban menni egységnyi üzemanyagtól, akkor elveszi a többlet üzemanyagot a motortól az elektronika és meg van oldva a tartóssága az új autónak!
Mit veszünk mégis észre?  A fogyasztás csökkent drasztikusan!
Persze arányosan, hisz az 1200 cm3-es VW Polo, amúgy 3 litert zabál gázolajból, tehát a 2.75 litert nagyon pontosan ki kellett számolni, sőt a menet körülményeket is figyelembe kellett venni!
Tehát az 51 liter tankolás elegendő volt 1788 km-re, akkor a 2,85 lit/100km is jó fogyasztásnak számít. 
Lévén vagy 3-4-szer elugrottam a szomszéd utcába az autóval!
Valahogy így kell tekinteni pld. a legújabb CRTDI technikára. Azt vettem észre nagyon lassan melegszik be a motor. Pörgetni jobban lehet. Nincs akkora hangja és hamarabb fel lehet váltani!
Sőt gázadás nélkül automatán halad ötödikbe alapjáraton pont 50 km/h –val! Ügyes! 
Azelőtt rángatott. Már lassulok kinyomott kuplunggal, 40-ig, utána elengedem és visszagyorsul rángatás nélkül 50-re. Azelőtt ezt nem tudta megoldani az alapjárati fordulat automatika!
Apró rezdülések sorát írhatnám le, de nagyon sokáig tartana! Egy olyan autós, mely együtt él a járművével, és ismeri a korlátait,az bizonyára tudja, miről írok.

ad., 5.   Milyen feltételek vannak az üzemeltetés folyamán?

A feltételek általában negatívumok. Én úgy vagyok vele, nem feltétlenül. Kicsit odafigyelek. Havi pár percért cserébe, biztonságba vagyok az úton, nem rohadok le sehol! Sőt kétszer annyi időnként kell a kopó alkatrészeket cserélni, felébe kerül a szerviz, nincs váratlan esemény!
Új autónál nincs túl sok feladat, talán az, hogy az első tankolásokat SPURI JG-2 –vel kezdjem. Azért, mert ekkor kopik be az összes alkatrész!
Így nem szakít nagyobb darabokat ki a két felület egymásból, mely az üzemanyaggal érintkezik!
4-5 tankolás után jöhet a normál piros SPURI.
      Használtnál attól függően mennyire érezzük koszosnak a tankot, és rendszert, üzemanyag szűrő csere 2-4 teletankolás után. Ekkor állt be az egyensúly, és talán víztelen is a rendszer!
Nagyon szitaszerű kipufogónál, ahol a kormos koksz miatt nem fújt ki, most lehetséges, hogy kifúj!
De ezt amúgy is meg kell javítani! Nem normális, ha nem átjárható a kipufogó.
Ezen kívül nem sok tenni való van, ha a SPURI-t használják rendszeresen!

ad., 6. Milyen alkatrészek romlanak el a nem normális üzemanyagtól………………

Ez egy nagyon nagy kör és rengeteg alkatrészt érint. Egyeseket közvetlenül, némelyeket közvetten.
Gyenge minőségű üzemanyagból eredően, szinte minden motoralkatrész tud károsodni. Ha másért nem, akkor a káros rezgések okozta igénybevételtől elfárad!
A közvetett alkatrészek, melyek a motor üzemét ellátni hivatottak, szintén károsodhatnak. Gondoljunk arra, hogy indításnál, ha kétszer kell megforgatni egy helyett a főtengelyt, akkor az indító motor élete is felére rövidül. És nem vesszük észre!
Porlasztó csúcs azért, még gyengébb lehet vele menni, sokan észre sem veszik!
Vagy az injektoroknál nincs meg az üzemi nyomás, az AC pumpa szinte háromszor annyit dolgozik. Észre sem vesszük, hamarabb tönkre megy! Mindez üzemanyag miatt!
Elégtelen kokszos a kipufogógáz.
Eredménye EGR hiba lesz rövidesen, csak még nem vettük észre!
Meleg kánikulai motorüzem, nem baj a ventilátor állandóan forog! Biztos, hogy hamarabb tönkre megy, sőt többet is fogyaszt a generátoron keresztül!
És még sorolhatnánk több tucat oldalon keresztül. Gondolom érzékelhető volt az, hogy alattomosan is tönkre tud menni az elégtelen üzemanyagtól számtalan alkatrész!

ad., 7. Hol tankoljak és mit, befolyásolja-e a SPURI adalékolást?

Ezen kérdés végére a legkönnyebb válaszolni. Minden nemű üzemanyagba tehető! Nem befolyásol semmit! Az alapbenzin és gázolaj a magyar szabványokon belüli kell, hogy legyen.
Ebből ered, hogy csupán néhány paraméter térhet el ettől!
Különbség van természetesen. De ami több pénzt ér, mint a többi abba nem hiszek!
Prémium üzemanyag a környezetvédelem oltárán duplán szennyez! Ezt mindenki tudja!
Ráadásul minél több ugyanazon molekula egy üzemanyagba, annál homogénabbnak számít!
És ez nagyon rossz! Káros a motorokra!
Nem szabad egyszerre elégnie, ugyanazon jellemzőket képviselnie még 10 %-nak sem! Márpedig ma majd így néz ki a helyzet! A bioüzemanyag, nem is bio. Egyszer majd bevallják!
Ez így túl nyers és kártékony. A nyírsav és keményzsír elégetlen maradékai a mai nap károkat okoznak! Az oktánszám és a cetánszám magas, az tény. De az energia szintjükről mélyen hallgatnak!
Egyszer majd bizonyára előállítanak egy olyan típusú, nem nyers, hanem szintetizált étolajat, ami hasonlít a gázolajra! Addig is takarítsuk folyamatosan a rendszerünk SPURI-val, mert az EU-ba bizony 7% arányt beletenni kötelező, de lehet, hogy némelybe több is van.
Különösen a prémiumokba!
Többet sem érdemes adalékolni SPURI-ból, de állandóan kicsit kell használni!
Pld. a gázolaj ráma margarin keményzsírja extrém melegbe és környezi hatás egybeesésekor 3 perc alatt ráég az alkatrészekre. És akkor azt nincs aki lemossa, csere szavatos lesz pld. a porlasztó csúcs!

A benzines oldal pedig nyílván az E85-tel milyen szép dugó teteje! Persze, de nem tudod, hogy cserébe mennyit kopott a kompresszió gyűrűd? Ugye? Azért egy csöpp halvány egészséges fekete elszíneződésnek lennie kell a dugó tetőn, mert akkor abban nincs kopáscsökkentő semmi!  Sőt szegény keverékkel üzemel a gép!
Hosszú távon elég a kipufogó szelep! És oda a kompressziónak! A normál 95-ösbe is káros a 7% etanol. Egyedül az oktánt emeli. Viszont a korábbi magas energia tartalmú oktán növelőket nem tartalmazza a benzin! Ez nem jó hír! Ennek is megvan az oka! Csak ez itt és most hosszú lenne leírni, milyen érdekek mentén változik a világ!
Minden esetre gyanús, hogy olcsó valami, hát tegyük az üzemanyagba. Mihelyt üzemanyag lett belőle, máris egekbe szökött az ára! Pld. E85. Ez is érdekes! Előállítása kilogisztikázva, jó nagy árréssel 60 Ft bruttó. 15% benzint tegyél bele jövedéki adóval kb. 400-ért.
 Így 1.15 litert kapnál 120 Ft-ért, az literre vetítve 104 Ft.
Kérdezem, ennyiért árulják a kúton? Mert ha ennyiért vennéd, akkor érdemes lenne adalékolni, még duplán is, és még az sem ártana, ha 10-15%-kal többet fogyasztana belőle az autó.
Még így is jól járna az autós!
A mai cikk íródásának idejében pld. 339 Ft az ára az E85  etanolnak. Hogy sikerült még 235ft-ot rádobni az államnak? Biztos, hogy az állam szereti a környezet védelmet?
NA, UGYE HOGY HAZUGSÁG!
Ezért, ezen kívül mindent tankolhat, ami olcsó, vagy közép kategóriás elérhető nagy forgalmú kútról származik!
Melyik üzemanyaghoz leghatásosabb a SPURI?
Benzin oldalon a minél kisebb oktánszámúnál a legjobb, gázolajnál pedig a legolcsóbbal a legjobb. Mindez a bio, minél kevesebb mennyiségéből ered!
Szekvenciális többfázisú egymásba öltődő robbanás előidézni, csak akkor lehet, ha minél rétegesebb heterogén az üzemanyag!

ad., 8. Hőmérséklet és páratartalom befolyásolja a teljesítményt?

Egyértelműen igen! Kezdjük a hőmérséklettel. Télen mínuszokba olyan sok a hő veszteség, hogy hidegen üzemel sokáig a motor. Ezért létkérdés a kopáscsökkentőt tartalmazó adalék. Az üzemanyag nagyobb energia szintje is jól jön a SPURI adalékolás következtében!
Kánikulában, olyan forróságba, a túlhevülés, az alacsony páratartalom miatt csökken a teljesítmény.
Ekkor kezd dolgozni a SPURI motorvédő hűtőgél komponense és a kopáscsökkentő tulajdonsága!
A nyári esőben bizonyára észrevették, hogy kb. 5%-kal jobban megy az autó! Nem véletlen!
A páradús levegőben nagyobb a motorerő. Persze ilyenkor hűvösebb is van, ami jót tesz a hatékonyságra!
Továbbá a légköri nyomásnak is van némi szerepe a teljesítményre. Ez azonban csupán 1-2 %-ot jelent. Motorpadi vizsgálatoknál a precizitás érdekében pont ezért, korrekciós szorzót alkalmaznak!
De szorzó van a levegő hőmérsékletére és páratartalmára is!


Összefoglaló: 
Némely körülményt írtam le, mi is befolyásolja azt, hogy érzem-e a SPURI hatását, vagy sem!
Lám mennyi mindentől függ egy motorüzemelés! Használatkor némi körültekintés és türelem kell!
Aztán van olyan ember, aki már megszokta a jól gyorsuló autóját, és nem tett bele SPURI-t.
2-3 tankolás után kezdte érezni, hogy csak jobb volt SPURI-val!
Tanúság: A jót könnyű megszokni!
Legyen így Önnel is!
Köszönöm, hogy végigolvasta a cikket!
Remélem gazdagodott vele!

Kisújszállás, 2014.május 21.                                                                  Farkas Kálmán                                                                                                       Fejlesztő mérnök

 
< Előző   Következő >
Spuri használat
A SPURI üzemanyagadalék mindkét fajtája bármilyen típusú és üzemű belső égésű motorhoz ajánlott folyamatosan, minden tankolásnál!
Language

English

Deutsch

JG-2 Racing Team
A csapat hivatalos honlapja:
JG2-RACING.HU
Spuri webáruház
Spuri Webshop
Hírlevél
Spuri hírlevél


HTML formátum?

Népszerű hírek
Facebook
 Grafika és tervezés Magic Consulting