Kezdőlap

Menü
Kezdőlap
Magunkról
Hírek - újdonságok
Szolgáltatások
Referenciák
Vendégkönyv
Oldaltérkép
Kapcsolat
Ajánld az oldalt
SPURI
Képviseleteink
Forgalmazóink
Termékek
Biztonsági adatlapok
Árlista
Technikai sport
Online felhasználók
Látogatottság
mod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_counter
mod_vvisit_counterMa296
mod_vvisit_counterTegnap577
mod_vvisit_counterEzen a héten873
mod_vvisit_counterEbben a hónapban9098

Keresés
Véletlen kép
Hírszolgáltatás
Hírszolgáltatás
Hirdetés
Derival Kft - Csarnokfűtés
Reznor hőlégfúvók, sötétsugárzók,
légkezelők, füstelszívók,
terem-, csarnok-, áruház-, nyitott térfűtés
06-56/390365; 06-20/4342427
Formel Kft
Bejelentkezés





Elfelejtett jelszó?
Még nincs azonosítód? Regisztrálj
A Ford még mindig nagyon amerikai! PDF Nyomtatás E-mail

/Fűtik a kipugógázt?/

Image Fantasztikus ötlet a Ford Európai gyártmányoknál! Vajon nehéz szülés volt mindezt kigondolni? Nem is tudom! Látszik, hogy tengeren túlról nézve máshogy értelmezik a káros emissziót, és annak csökkentését! Más a paritás! Más a fontos! Nézzük meg miért!
Korszakalkotó próbálkozást szeretne megvalósítani. Nézzük így van-e?


Dízel technikánál vagyunk, és ezen belül is a DPF szűrővel járó mindenféle problémával szembesülve! Ezen belül is a regenerálási fázist gondolták máshogy megoldani. A motor indítását követően sok idő telik el, míg üzemi hőre melegszik a DPF szűrő! Mai gépeken megvárják, míg nem elég forró a részecskeszűrő! Ha téli időben ez sokáig tart, akkor a városi rövid távolságokon nagyon be tud rakódni a korom. Pont azért, mert sosem éri el az üzemi hőt! 

Márpedig a regenerálás a munka ütem utáni gázolaj befecskendezéssel kezdődik, azért, hogy a kipufogóban heves égés és expanzió közepette kirobbantsa, darabokra szedje a korom részecskét. Mert állítólag a nagyon apró korom kevésbé káros, mint a nagy szemcsék! Ezzel vitatkoznék, de ez itt most nem téma! Haladjunk tovább!
Ekkor jött az ötlet a Fordnak, miszerint a kipufogóban égessük el a gázolajat egy forróra izzított főtő betétről elpárologtatva! Ekkor nyílván hevesen elég a gázolaj a DPF szűrőben kitakarítva a még hideg részecske szűrőt!
Nincs itt valami fizikai rendellenesség? Hosszú távon is működik? Nem viseli meg a szűrőt ez az állandó robbanásszerű detonáció? Hidegen nagyot tágulni elég nagy elhasználódást jelent! Image


További szindróma, hogy a normál hideg kipufogóba bepárologtatott gázolaj jelentős része lecsapódik olajsárként. Egyre szaporodik, hisz a minél nagyobb égett koromra nagy felületen egyre csak magát gerjeszti a bespriccolós rendszer! Vegyük súlyosbító körülményként, hogy bio növényi olaj származékokat is figyelembe vesszük. Ennek a zsírsav tartalmú, margarinnak nem valami jó a párolgó képessége! Még a hengerbe nagyobb nyomáson és hőmérsékleten sem tud elégni hamumentesen ez a Ráma-margarinszerű keményzsír!
Felvetődik a kérdés? Mi lesz ebből?
Borítékolható a sűrű javítási fázis, sőt kipufogó rendszer csere komplett! DPF szűrő csere önmagában, itt a sűrű detonáció miatt kevés lesz! Mindent kell cserélni! Sőt a motorba is vissza tud károsítani a hírtelen képződött torló nyomásával!
Érdekes, hogy a frissen vásárolt legújabb Ford személygépkocsiknál elég hamar probléma a részecskeszűrő. Több ismerősömnél 60-80 ezer km után a gyári DPF kb. 700-800 ezer Ft. Gázolaj minőségre hivatkozva nem javítják garanciálisan, azaz ingyen! Hiába csak néhány hónapos az autó!
Mit lehet tenni ilyenkor?
Totálisan kiszolgáltatott a vevő?

Nem, mert valóban lehet jó minőségű adalékolt gázolajat tankolni! Azokkal a járműveknél, ahol SPURI-val üzemeltetik az autót, nincs ilyen baj!
Miért is? Vegyük sorra!

Először is, a regenerálási ECU parancs akkor érkezik, ha az érzékelők jelzik a szükségességét! Torló nyomás nagysága, motorhőmérséklet, stb. kell hozzá! Ha az egyik paraméter hiányzik, nem kell regenerálni a DPF-et!
Mi történik SPURI adalékolás után? Tiszta, korommentes keményzsír elégetés történik, plusz a hűtőgél kipufogó tisztító hatása miatt, nem épül fel szinte sosem nagyobb torló nyomás! Tehát sosem regenerál az autó, mert nincs rá szükség! Ez a legjobb ami történhet!
A szerencsétlenül kitalált kipufogófűtés nem aktiválódik! Nem okoz kárt!
Remek!
Egy feltétele van, egy kicsit sem kopott motor, és tökéletes működési mechanizmus! Valamint természetesen jó minőségű SPURI-val adalékolt gázolaj!
Folyamatos használat közben a normál piros SPURI normál 50 liter / 1 deci mennyisége elegendő még városi téli használatkor is!
Más márkák, más konstrukciójánál is van pozitív hatása a kitűnő minőségű SPURI-s kipufogógáznak!
Hiszen a tökéletesebb égés és a tiszta motor alkatrészek jót tesznek a hosszú távú biztonságos üzemeltetésnek!

Kisújszállás, 2015. május 10.                                               


Farkas Kálmán

 
< Előző   Következő >
Spuri használat
A SPURI üzemanyagadalék mindkét fajtája bármilyen típusú és üzemű belső égésű motorhoz ajánlott folyamatosan, minden tankolásnál!
Language

English

Deutsch

JG-2 Racing Team
A csapat hivatalos honlapja:
JG2-RACING.HU
Spuri webáruház
Spuri Webshop
Hírlevél
Spuri hírlevél


HTML formátum?

Népszerű hírek
Facebook
 Grafika és tervezés Magic Consulting