Kezdőlap

Menü
Kezdőlap
Magunkról
Hírek - újdonságok
Szolgáltatások
Referenciák
Vendégkönyv
Oldaltérkép
Kapcsolat
Ajánld az oldalt
SPURI
Képviseleteink
Forgalmazóink
Termékek
Biztonsági adatlapok
Árlista
Technikai sport
Online felhasználók
Jelenleg 2 vendég online
Látogatottság
mod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_counter
mod_vvisit_counterMa178
mod_vvisit_counterTegnap517
mod_vvisit_counterEzen a héten695
mod_vvisit_counterEbben a hónapban6278

Keresés
Véletlen kép
Hírszolgáltatás
Hírszolgáltatás
Hirdetés
Derival Kft - Csarnokfűtés
Reznor hőlégfúvók, sötétsugárzók,
légkezelők, füstelszívók,
terem-, csarnok-, áruház-, nyitott térfűtés
06-56/390365; 06-20/4342427
Formel Kft
Bejelentkezés





Elfelejtett jelszó?
Még nincs azonosítód? Regisztrálj
Benzin tulajdonságok cikksorozat következik rövidesen! PDF Nyomtatás E-mail

 
Image

A mai időkben az autósok is szeretik tudni, mitől megy a kocsijuk, vagy éppen mitől nem. :-)
Mi a jó-, és a rossz benzin jellemzője?
Melyek azok a paraméterek, melyekre figyelni kell, és mit kell a reklámokban figyelmen kívül hagyni?
Ezekre fogok választ adni az elkövetkező cikksorozatban.

 

A benzin összetevők tervezése, keverése, komponálása egy külön tudományág! Hiába tudnának egy hatékony tulajdonságú benzint készíteni, ha az alapanyagok elérhetősége ezt tömegesen nem teszi lehetővé. Korlát lehet a nehéz, drága keverőkomponens előállítása, vagy épp hiánya. Tehát az anyagiak itt is dominálnak, hiszen drága alapanyagból készítve nem lesz versenyképes a benzin ára!

Továbbá nagyrészt abból kell összeállítani a benzint, ami hosszú távon rendelkezésre áll vagy a kőolajból, vagy más nagy tömegben elérhető ipari termelésből. Erre jó példa a növényi olajok, és az alkoholok minden fajtája. Olcsó az előállításuk.

Következő a sorban a környezeti hatásként jelentkező füstgáz összetétele! Ezen sokat lehet vitatkozni, mert több tényező együttes hatásaként, minden környezetvédelmi elvárásnak-előírásnak egyszerre nem lehet eleget tenni!

Image

Szabványok!

Arra találták ki, hogy korlátok között lehessen benzint gyártani. Minden fontos vegyi főcsoport korlátozva van. Sőt ezen belül is a benzin tulajdonságait is nagyjából előírja a szabvány az egész világon, így Európában is. Végül is muszáj, mert erre tudnak jól működő motorokat gyártani.

Utolsó, de talán a legelhanyagoltabb szempont a karbantartási, üzemeltetési költségek, valamint a motor tartóssága. Ez az a pont, ahol az üzemanyag gyártók, és a motor gyártók érdeke nem egyezik a gépjármű tulajdonosok érdekeivel! Hiszen mindkettő a saját hasznát szeretné növelni, egy minimál minőséggel a gépjármű-motorok élettartamának terhére!

Az üzemanyagok különbsége, a fejadalékok mássága, a motorok jellegzetessége, mind meghatározó.
Ebben a nagyon nagy határozatlanságban az autós már nem is tudja mi az igazság!
Akit érdekel, hogy mitől megy az autója, az tartson velem, egy nagyobb körutazásra a benzin körül!

Ígérem érthetően, emészthető formában fogom közreadni a néha érthetetlent is!

Alkalmanként egy-egy benzin meghatározóról fogok írni. Látni fogják, hogy mennyire nem az oktánszám a legfontosabb paraméter, pedig a laikusok úgy vélik, ennél fontosabb nincs is, sőt "az a jó, ha 106-os oktánszámú benzinnel közlekedünk!"  :-)

Van sok egyéb fontos benzinjellemző, mely ismeretlen az autósok előtt, ezért azt sem tudhatják, hogy ezek miért olyan lényegesek.
Kérem a jövőben tartson velünk, a 2-4 hetente megjelenő újabb cikkünkkel!

A tervezett cikkek az alábbi témákat fogják érinteni:

Benzin tulajdonságok:

1.   Fajsúly, sűrűség

2.   Oktánszám

3.   Végforráspont

4.   Gázosodás hajlama

5.   Fűtőérték, égéshő

6.   Szortimentizázió

7.   Korrózió inhibitorok, Rézlemez korrózió! 

8.   Fém deaktivátorok

9.   Vezetőképesség növelők

10. Kopáscsökkentők

11. Színezékek

12. Lerakódás gátlók

13. Detergensek- diszpergensek

14. Oxigén tartalom

15. Gyulladáspont, zárttéri lobbanáspont

16. Expanzió képesség

17. Égési gyorsaság, hevesség!

18. Víztartalom

19. Oxigenátok mennyisége: alkoholok észterek, éterek,

20. Gyantásodás gátlás, gyantatartalom

21. Jegesedés gátlás

22. Illékonyság

23. Kémiai stabilitás növelők 

24. Égés lefutás javítók

25. Zavarosodás gátlók

26. Maradék átalakítók

27. Desztillációs lepárlási maradék

28. Elpárolgási maradék

29. Kéntartalom

30. Ólomtartalom

31. Égési sebességek, lángterjedési képek

32. Oxidációs stabilitás

33. Benzol tartalom

34. Max. Metanol tartalom

35. Max. Etanol tartalom

36. Max. IPA tartalom

37. Max. Izobutil-alkohol

37. Max. terc-butil-alkohol

38. Max. Éterek

39. Max. egyéb oxigenátok

40. Max. Aromás tartalom

41. Max. olefin tartalom

 
< Előző   Következő >
Spuri használat
A SPURI üzemanyagadalék mindkét fajtája bármilyen típusú és üzemű belső égésű motorhoz ajánlott folyamatosan, minden tankolásnál!
Language

English

Deutsch

JG-2 Racing Team
A csapat hivatalos honlapja:
JG2-RACING.HU
Spuri webáruház
Spuri Webshop
Hírlevél
Spuri hírlevél


HTML formátum?

Népszerű hírek
Facebook
 Grafika és tervezés Magic Consulting