Kezdőlap

Menü
Kezdőlap
Magunkról
Hírek - újdonságok
Szolgáltatások
Referenciák
Vendégkönyv
Oldaltérkép
Kapcsolat
Ajánld az oldalt
SPURI
Képviseleteink
Forgalmazóink
Termékek
Biztonsági adatlapok
Árlista
Technikai sport
Online felhasználók
Jelenleg 2 vendég online
Látogatottság
mod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_counter
mod_vvisit_counterMa178
mod_vvisit_counterTegnap517
mod_vvisit_counterEzen a héten695
mod_vvisit_counterEbben a hónapban6278

Keresés
Véletlen kép
Hírszolgáltatás
Hírszolgáltatás
Hirdetés
Derival Kft - Csarnokfűtés
Reznor hőlégfúvók, sötétsugárzók,
légkezelők, füstelszívók,
terem-, csarnok-, áruház-, nyitott térfűtés
06-56/390365; 06-20/4342427
Formel Kft
Bejelentkezés





Elfelejtett jelszó?
Még nincs azonosítód? Regisztrálj
1. Benzin fajsúly, sűrűség PDF Nyomtatás E-mail

Image EN ISO 3675 szabvány szerint is megvizsgálható hivatalosan a benzin sűrűsége. Korlátok között tartja a  benzin minőségét, energia tartalmát. Egyszerű paraméter, mégis lényeges szerepet játszik a benzin összetevőinél. A sűrűség által sok minden meg van határozva. Ha egy halmazból szűkítjük bizonyos jellemzőkkel a kört, akkor az alkotók arányát is részben meghatározzuk.
Ez az, amivel a szabványok szerint is 0.720-0.775gr/cm3  korlátok közé szorítjuk a benzint.

Az alkotók aránya  pedig utal az energia szintre is. Az alkotó atomoknak is jellemző súlya van, mely meghatározza az égési energiát. Példaként tudom mondani a hidrogén és a szén oxigénnel való egyesülési energiáját. Nyílván a szénnek magasabb, csak nem lehet annak arányát növelni a végtelenségig, hisz akkor már nem benzin jellemzőket mutatna, és nem lehetne ilyen típusú benzines motorokhoz használni! Általános, de nem mindig alkalmazható szabály, hogy a hidrogén atom száma legyen legalább kétszerese a szénnek. Valamint a folyadék fázist ne lépjük át gázzá, tehát rövid, egyszerű, kicsi, szénhidrogén molekulák nem lehetnek mint például a CH4 metán molekula.

Az molekulák színes kavalkádjából áll a benzin, hisz 420-500 féle alkotóból kell állnia! Heterogén a keverék és az ereje, ebben is létezik! Mindnek más az égési sebessége! Ez nagyon fontos! Ebből ered, hogy a levegő oxigénjével történő egyesülése nyújtott, és folyamatos idejű, sőt egymásba öltődő, ha csak a benzinben nincs túl sok egyforma molekula. Például ilyen a kötelező EU szabvány miatti 7% etanol.
Az etanol fajsúlya nagyobb az átlagos benzinnél, hiszen majdnem 0.8gr/cm3. Csak van egy bökkenő, már az oxidáció egy fázisa lezajlott az etanolban, mert oxigént tartalmaz és ennek nagy a fajsúlya a molekulán belül, nem pedig a széntöbbletnek. 


Image Image Image Image

 

Tehát, nem minden nehéz molekulának van jó sok égési energiája. A fajsúly sem minden, csak egy fontos jellemző. A fajsúlyi korlátokon belül kell minél több rétegben elhelyezni úgy a vegyületeket, hogy a több-száz féle átlaga 720-775kg/m3 között legyen! Ez egy úgynevezett keverékképzési tudomány.
Adott a nyersolaj benzin frakciója kiindulásként.
Nem alkalmas motorbenzinnek, melyet adalékolnak más kész anyagokkal. Ezt hívják fejadaléknak, mely aránylak jelentős részét képezi a kész benzinnek. Az olajtársaságok közötti különbséget, pedig a apró finomításokban rejlik! Ezek csak ezrelékes alkotók, mégis fontos tulajdonságokat módosítanak. A fajsúlyra nincs különösebb ráhatásuk, kis mennyiségüknél fogva!

Továbbá egyeseket hidrogénezik, mely fajsúly könnyítéssel jár, vagy oxidálják, mely fajsúly növekedéssel jár. Más egyéb átalakításokat is végezhetnek, mely kivétel nélkül fajsúly változásával jár. Amikor az atomi összetétel és arányok változnak, akkor a fajsúly is változik. Ezért fontos figyelemmel kísérni ezt a benzin jellemzőt is.
Nem lehet állást foglalni, hogy melyik érték a jó, hiszen az összetételtől függ. A magasabb határértéknél akkor jobb a benzin, ha az átlagosnál kevesebb benne az eloxidált molekula, (oxigenát), és alacsonyabb egy kicsit a hidrogén arány. Nincs alulméretezve a szén aránya, mert ez adja a nagyobb részben felszabadítható kötési energiákat. C5-C10 között legyen molekulánként, míg a bitumenbe már C31 fölött van szénlánchossz. Magyarul a petróleum frakcióig bezárólag lehet szénláncféleségeket belekeverni a szikra gyújtású motorok üzemeltetésénél.

A kis fajsúlyú, rövid és speciális szénhidrogén folyadékok illékonyak is, melyek 0.55-0.7gr/cm3 körüli fajsúllyal hamar elpárolognak, ha pld. a betonra kiöntjük. Azt tapasztalja az egyszerű autós, hogy manapság nem szeret, csak soká elpárologni a motorbenzin. Régen a 95-ös benzin rögtön elillant!
pedig a fajsúly nagyjából ugyanennyi volt. Az összetétel viszont más.
A széleskörű szabvány határokon belül, ezért minden benzin megfelel melyet árusítanak a benzinkutakon. Ezért is lehetnek, a benzinek eltérőek egymáshoz képest, és más viselkedésűek.
Ennyit dióhéjban a benzin térfogatsúlyáról, sűrűségéről.
Köszönöm figyelmüket!

Kisújszállás, 2016. szept. 20.    

Farkas Kálmán

 

Image

 
< Előző   Következő >
Spuri használat
A SPURI üzemanyagadalék mindkét fajtája bármilyen típusú és üzemű belső égésű motorhoz ajánlott folyamatosan, minden tankolásnál!
Language

English

Deutsch

JG-2 Racing Team
A csapat hivatalos honlapja:
JG2-RACING.HU
Spuri webáruház
Spuri Webshop
Hírlevél
Spuri hírlevél


HTML formátum?

Népszerű hírek
Facebook
 Grafika és tervezés Magic Consulting