Kezdőlap

Menü
Kezdőlap
Magunkról
Hírek - újdonságok
Szolgáltatások
Referenciák
Vendégkönyv
Oldaltérkép
Kapcsolat
Ajánld az oldalt
SPURI
Képviseleteink
Forgalmazóink
Termékek
Biztonsági adatlapok
Árlista
Technikai sport
Online felhasználók
Jelenleg 2 vendég online
Látogatottság
mod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_counter
mod_vvisit_counterMa178
mod_vvisit_counterTegnap517
mod_vvisit_counterEzen a héten695
mod_vvisit_counterEbben a hónapban6278

Keresés
Véletlen kép
Hírszolgáltatás
Hírszolgáltatás
Hirdetés
Derival Kft - Csarnokfűtés
Reznor hőlégfúvók, sötétsugárzók,
légkezelők, füstelszívók,
terem-, csarnok-, áruház-, nyitott térfűtés
06-56/390365; 06-20/4342427
Formel Kft
Bejelentkezés





Elfelejtett jelszó?
Még nincs azonosítód? Regisztrálj
6. Szortimentizáció PDF Nyomtatás E-mail

Image A benzin szortimentizációja elfeledett, fontos tényező. Köztudott, hogy több száz szénhidrogén származék változatos keveréke a benzin. Manapság a benzin gyártás során, sok egyforma alkotó keletkezik a gyártás során.
Hosszú évtizedek tapasztalata azt mutatja, nem szabad félvállról venni ezt a tulajdonságot sem.
Mindenféle szénhidrogén benzinszármazékot kell, hogy tartalmazzon a benzin. Ez ma nem adatik meg a kapható benzineknél, mindig hiányoznak alkotók belőle.

A problémát szaporítja az a tény, hogy az utólag hozzáadott egyéb alkotók is homogenizálják, rontják a minőséget. 
Pld. az EU kötelező 7% etanol. Sőt egyes magasabb oktánszámú benzinek egyéb több alkohol származékot tartalmaznak, mint pld az IPA. Ha teljes térfogat részarányát tekintjük, nagyon egysíkú lett a mai benzin. Ennek van némi környezetvédelmi előtörténete. Rájöttek, hogy az oxigenátokkal több bevitt hidrogénnel több víz keletkezik, ugyanazon széndioxid mellett. A kipufogó pillanatnyi emissziója jobb, mint a régi benzinnel. Igen ám, de nem megy az autó vele rendesen. Gyenge, nyomaték szegény. Így nagyon kell a gázpedált taposni, tehát végső soron több széndioxid keletkezik.
Ez azért van, mert az alkalmazott alkohol származékok gyenge energia szintet képviselnek. Nem is lehet más az eredmény, hiszen már részben eloxidált folyadékba nincs annyi energia, mint a csak szénhidrogénből álló származékoknál.

Továbbá a motornak sem tesz jót az egysíkúság.
Több tényező miatt sem. Első a lángterjedés karakterisztikája, valamint az égési sebességek összehangoltsága. Minden egyes benzinalkotó kb. 400féle változatos égés lefolyással rendelkezik. Még azonos atomi összetétel esetén is több térbeli elhelyezkedés létezik. Úgynevezett izomer variációk. A mostani benzin tömeggyártás ezt nem teszi lehetővé.
Marad az utólagos finomítói nagymennyiségű adalékolás külön gyártású alkotókból. Igen ám, de ezek nagyon drágák, még nagyipari módon is. Nyílván akkor keveset kell hozzákeverni, hogy éppen megfeleljen a minimális elvárásoknak. A minőség itt sérül. Magával hozza a mennyiségi többlet fogyasztást is.
 
Széleskörű értékes áruválasztékból lehet benzint készíteni. Nem pedig abból, ami a krakkolások után, hidro-krakkolásoknál módosítva keletkezik! A minőségi pótlást pedig értékes alkotókból kell kirakni, nem pedig a legkisebb energiával gyárthatóból, ami olcsó. Nem érdemes belemenni vegyészeti kifejtésbe, mert jó-néhány, könyv és filozófia született ez ügyben. A tények azt igazolták, hogy folyamatosan emelkedő szénatom számú molekula kell. Ehhez szintén változatos hidrogén szám kell csatlakozzon, sokféle izomerrel, magyarul térráccsal. Imitt, amott az eloxidált molekulák is jelentkezhetnek, hisz nagyrészt a magas oktánt ők is tudják biztosítani. Kevés kell belőlük, mert kis energia tartalmuk van. Ezeket pedig szépen sorba rendezve lépcsőt tudjanak képezni egymáshoz képest. Mintha egy épületbe kb. 450 lépcsőfok vezetne fel a legfelső szintre. Minden elem más égési tulajdonsággal rendelkezik, ezért is létkérdés a folyamatos lángterjedés miatt.
Egyszerű a továbbiakat elképzelni. Image
Hiányzik egy lépcsőfok, egy vegyi anyag akkor átlépjük.
Hiányzik 2-3 lépcsőfok vegyi anyag, már szökkenni kell.
Hiányzik 4-6 lépcsőfok vegyi anyag, nagyot kell ugrani.
Hiányzik 6-több lépcsőfok vegyi anyag, falat kell mászni nagy energia veszteséggel.

Összegezve a szortimentizáció minél szélesebb körű kiteljesedése az üzemanyag hasznosulás alapvető eleme!


Az adaléknak az a szerepe, hogy ezeket a hiányzó lépcsőket kiegészítse, szép sima, folyamatos egymásba öltődő expanziót biztosítva a hengerekbe. Mindig vizsgálni kell az üzemanyagok hiányosságait, és ezek szerint kell az üzemanyag adalékot konstruálni. Ezért roppant nehéz átlagos benzinhez, gázolajhoz illeszkedő adalékot megszerkeszteni. Cél az, hogy minél komplexebb, nagy szortimentből álló benzin jöjjön létre. A nyomatékos benzin alapja az, hogy nem egyszerre ég el a hengerbe, mint egy rövid de markáns pofon, hanem folyamatos nyomást fejt ki a tehetetlenségi törvénnyel összhangba.
Ismét egy példa: Egy vasúti kocsit álló helyzetből 1000m-re el kellene tolni könnyedén 12 embernek, mely 600mázsa. Megindítani viszont nem tudják. Ha már mozgásba van, gurítják az embereknek könnyedén. Nos hasonló az autó a főtengelye, a hozzá kapcsolt autó súlyával együtt hol lendületbe kell hozni, hol pedig fékezni kell. A gyorsításnál pedig a legalkalmasabb a minél nagyobb szortimentből összeállított benzin!
A gazdaságos gyorsításhoz folyamatosan lezajló és egymásba öltődő égés szükséges. Ezt a szabályozott expanziót, csak jó minőségű, adalékolt üzemanyaggal lehet biztosítani, melyben a szénhidrogén benzinkomponenseinek összes változata kell, hogy szerepeljen.

Tehát a lehetséges teljes szortimentizáció esetén lehetséges csak a benzinből a legtöbb mozgási energiát kihozni. Ha nem teljesül, akkor több benzin kell hasonló körülmény között, ugyanazon mennyiségű mozgási energia előállítására!

Előbbiek okán az adalékolás mindig attól függ, mennyi alkotó hiányzik a szortimentizációból! A folyamatos fejlesztés egyik sarokköve, mindenkori üzemanyagok összetétele, vizsgálata, majd a hiányok kiegészítése! Mint amikor az emberi testből hiányzik valamely ásványi anyag, vagy vitamin!
A benzin, és a dízel olaj hiányosságai természetesen nem esnek egybe, de nem is zavarják egymást, mivel roppant kis mennyiségekről van szó! elvileg, ha csak 420 molekula és izomerjeit számoljuk, akkor annak a közöttes terei is 419 db! Gondoljuk el, ide is lehet tenni még ennyi féle más égéi tulajdonságú molekulát. Azért ezt számolni, és mindig illeszteni nagyon munkás dolog! Marad a nagyon kirívó hiányosságok pótlása néhány tucat szénhidrogén származék elegyével. Nagyobb eredmény is keletkezik, ha óriás különbségeket hidaljuk át! Az adalék akkor értékes, és drága, ha minél több keverési komponensből áll! 

Image Az igazi tudás, ezen elemek működési mechanizmusának folytonossági számításához kell! Kollégáink, mindent megtesznek, hogy Önök olyan SPURI adalékot kapjanak kezükhöz, ami igazán jól kiegészíti a széria benzint, hatékony minden tulajdonságában, és a szortimentizáció mellett az egyéb tulajdonság módosítókat is magában foglalja. (kopáscsökkentő, habzásgátló, hűtő-gél, és még több tucatnyi funkció.)
Gondolom, némi információt, és érdekességet sikerült átadni Önnek, kedves olvasó a szortimentizáció fontosságáról! Máshogy gondol ezután a benzinekre.

Kisújszállás, 2017.01.18.                                                                         

Farkas Kálmán                            

SZAKI Kft.
                                                                                                                                

 
< Előző   Következő >
Spuri használat
A SPURI üzemanyagadalék mindkét fajtája bármilyen típusú és üzemű belső égésű motorhoz ajánlott folyamatosan, minden tankolásnál!
Language

English

Deutsch

JG-2 Racing Team
A csapat hivatalos honlapja:
JG2-RACING.HU
Spuri webáruház
Spuri Webshop
Hírlevél
Spuri hírlevél


HTML formátum?

Népszerű hírek
Facebook
 Grafika és tervezés Magic Consulting