Kezdőlap

Menü
Kezdőlap
Magunkról
Hírek - újdonságok
Szolgáltatások
Referenciák
Vendégkönyv
Oldaltérkép
Kapcsolat
Ajánld az oldalt
SPURI
Képviseleteink
Forgalmazóink
Termékek
Biztonsági adatlapok
Árlista
Technikai sport
Online felhasználók
Jelenleg 4 vendég online
Látogatottság
mod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_counter
mod_vvisit_counterMa299
mod_vvisit_counterTegnap577
mod_vvisit_counterEzen a héten876
mod_vvisit_counterEbben a hónapban9101

Keresés
Véletlen kép
Hírszolgáltatás
Hírszolgáltatás
Hirdetés
Derival Kft - Csarnokfűtés
Reznor hőlégfúvók, sötétsugárzók,
légkezelők, füstelszívók,
terem-, csarnok-, áruház-, nyitott térfűtés
06-56/390365; 06-20/4342427
Formel Kft
Bejelentkezés





Elfelejtett jelszó?
Még nincs azonosítód? Regisztrálj
7. Korrózió inhibitorok, Rézlemez korrózió! PDF Nyomtatás E-mail

Image Fejlődő technikai világunk igyekszik olyan anyagokat felhasználni a jármű gyártáshoz, mely minden körülmények között megfelel, sőt nem károsodik semmilyen üzemanyagtól. (krómacél, amid, stb.)

Az üzemanyagok, vegyi összetételét nehéz úgy összeállítani, hogy ne öregítse az alkatrészeket. (Lehet, csak drága!) Pld. az üzemanyag műanyagtankot benzines autónál nehéz megválasztani. Ráadásul a fém, réz, gumi alkatrészek kikerülhetetlenek.  Egy válaszút létezik, nem szabad korrozív benzint tankolni.

Ezt azonban a mai világban senki nem tudja garantálni! Csupán a legszükségesebb limit szintet akarják az üzemanyag gyártók elérni. Természetesen anyagi okok miatt!

A korrózió sokféle lehet, valamint az előidéző oka is! Majd minden anyag korrodálható, vagy oldható még az arany is királyvízzel. A fém alkatrészeknél háromféle korróziót ismerünk. Anódos, katódos, ezek kombinációja is lehetséges. Ezeket meg kell akadályozni. Figyelembe kell venni, hogy a mai technikai színvonalon emelkedik a nyomás az üzemanyag ellátó rendszerbe. Sőt a hőmérséklet is a nyári hónapokban. Mindezek a tényezők fokozott igénybevételt jelentenek. Kíméletes üzemanyag összetétel szükséges. Ráadásként a kutaknál az üzemanyag összetétele feltöltésemként mindig más!

Ez kínos! Akkor hogyan adalékoljunk, és mivel! í

Továbbá negatív tényező, hogy minden kímélő hatású inhibitort betiltottak a környezetvédelmi okokra hivatkoznak. Ólmozott benzin védte a motort, a kéntartalom konzervált, stb. Súlyosbító körülmény a bio tartalmak jelentős hozzáadása. Image

Benzinnél az etanolról van szó, mely a műanyagok, és gumi tömítések fokozott tönkremenetelét okozhatják. Persze az összes oxigenáttal, alkolokkal, valamint a fokozott hidrogénezett komponensekkel is van némi probléma! Ezt kell megoldani az utólagos adalékolásnak.

Gázolajnál nyílván az észterezett növényi olajjal való 7% keverés nem épp előnyös. Mivel kötelező tartalmat meghatározzák meg az EU-ban, ezért nincs menekvés, csak a semlegesítés. Megoldás: adalékolás. Mi is okozza a gondot? Oka a bio-olaj származékot képző zsírsavakban igen gyakran előforduló telítetlen szén-szén kötések megléte. Fokozott kokszképződéssel jár a porlasztócsúcsokon és egyes motor-alkatrészeken, ami tönkremenetelhez vezet. Az ún. levegőn száradó olajok (repceolaj, lenmagolaj) stabilitása fokozottan veszélyes. Levegőn gyorsan száradó olajról van szó.

A problémáját az átészterezés nem oldja meg, mert az előállított új észtereknek az olajokból nyert telítetlen zsírsavalkotórészeit ez a kémiai átalakítás nem küszöböli ki, csak javít rajta! Bizony, épp ezért rengeteg, sokrétű, és értékes inhibitor szükséges a gázolajhoz.

A fémek mellett egyre több a műanyag alkatrész. Nem mindig a megfelelő anyagot használják. Néha nincsenek is hosszú évek a kísérletekre, hogy az új műanyag kibírja-e az agresszív mai üzemanyagokat. Ezért kell tompítani a korrodálási agresszivitási fokát egyéb hozzáadott anyagokkal!

Ezen anyagok komponálása mindig roppant érdekes feladat. Ismerni kell a donor benzin és a gázolaj minőségi jellemzőit, valamint olyan attraktív anyagkombinációkat, melyek tompítják a korróziós folyamatok végbemenetelét. Keverék képzési alternatíva a több ezer molekulából eredően, milliárdnyi van. Ezek megkomponálása nem kis feladat. Pláne, ha a többi kb. 40féle más üzemanyag jellemzőt is figyelembe kell venni. Nem ronthatja azok hatékonyságát. Sőt más pozitív jellemzőt is erősítenie kell, egy, vagy több komponensből álló inhibitornak. Nyilván más tulajdonság erősítő hatása is lehet ugyanannak a vegyületnek. De megesik, hogy rossz vegyület választás eredménye a funkciók kioltása lesz. Ezt számítási modellekkel, valamint kísérletekkel kell ellenőrizni.

Gondoljuk el, milyen nagy kárt okozna egy alumínium, vagy réz felületen, a gázolaj megromlásából eredő biológiai hártya, a velejáró gombás korrózióval együtt. Márpedig az EU-ban kötelező 7% bio tartalom okozhat ilyet. Pláne, ha kis kondenzvíz is van a gázolaj rendszerbe. Tény, hogy a benzinbe kevert bioetanol, és a gázolaj bio növényi olaj is a levegő páratartalmával korrozív folyamatokat indít be. Ezeket kell megakadályozni az inhibitoroknak.

Vannak bevált általánosan használt inhibitorok, melyek olcsók ugyan, de a mostani motorizáció, valamint üzemanyagok relációjában, majdnem hatástalanok. Pont azért, mert gyökeresen megváltozott kb. 10 éve az üzemanyagok összetétele. Benzinnél pedig, még egy probléma az etanolnál a bajok vonzójánál, lévén a vízzel elegyedve kész az elektrolitok kialakulására.Image

Feladat tehát olyan adalék kombináció üzemanyagba utólagos bekeverése, mely magas fokú korróziós stabilitási láncolatot eredményez. Ugyanakkor a donor üzemanyaghoz kell illeszteni.

Az üzemanyag komponálás közben ezeket a tényezőket is figyelembe kell venni a stabilitás érdekében. Az utólagosan hozzáadott adalékok jelentősen csökkentik a donor üzemanyag korrózió képességét. Hiszen, ezért sikerült jelentős eredményeket elérni a SPURI üzemanyag adaléknak.

Összegezve a cél a következő:

Közelebbi feladatként az európai, ezen belül a kelet-európai üzemanyag gyártáshoz illeszteni az adalékot, mégpedig úgy, hogy évente a donor folyadékot évente vizsgálni szükséges.

SZAKI Kft.   Kisújszállás, 2017.04.18.

 
< Előző   Következő >
Spuri használat
A SPURI üzemanyagadalék mindkét fajtája bármilyen típusú és üzemű belső égésű motorhoz ajánlott folyamatosan, minden tankolásnál!
Language

English

Deutsch

JG-2 Racing Team
A csapat hivatalos honlapja:
JG2-RACING.HU
Spuri webáruház
Spuri Webshop
Hírlevél
Spuri hírlevél


HTML formátum?

Népszerű hírek
Facebook
 Grafika és tervezés Magic Consulting