Kezdőlap

Menü
Kezdőlap
Magunkról
Hírek - újdonságok
Szolgáltatások
Referenciák
Vendégkönyv
Oldaltérkép
Kapcsolat
Ajánld az oldalt
SPURI
Képviseleteink
Forgalmazóink
Termékek
Biztonsági adatlapok
Árlista
Technikai sport
Online felhasználók
Jelenleg 2 vendég online
Látogatottság
mod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_counter
mod_vvisit_counterMa178
mod_vvisit_counterTegnap517
mod_vvisit_counterEzen a héten695
mod_vvisit_counterEbben a hónapban6278

Keresés
Véletlen kép
Hírszolgáltatás
Hírszolgáltatás
Hirdetés
Derival Kft - Csarnokfűtés
Reznor hőlégfúvók, sötétsugárzók,
légkezelők, füstelszívók,
terem-, csarnok-, áruház-, nyitott térfűtés
06-56/390365; 06-20/4342427
Formel Kft
Bejelentkezés





Elfelejtett jelszó?
Még nincs azonosítód? Regisztrálj
9. Vezetőképesség növelők PDF Nyomtatás E-mail

Image Ősi ellenségünk, mely szennyeződésből és vízből keverve okoz károkat. Minden, ami elektrolit féle folyadék. Elhanyagolt jellemzők közé sorolják manapság az olajtársaságok, ezért is gyengébbek a mai benzinek. Tény, hogy kevésbé fontossággal bír, de mégis hozzájárul a benzin hatékonyabb kihasználásához. Egységnyi üzemanyagból, minél több mozgási energiát tudunk kinyerni, annál kevesebb literrel utazhatunk az ország útjain. Továbbá az alkatrészek meghibásodását is okozhatják. Ennek figyelembe vételével kell a vezetőképességre tekinteni. 

Alapvetően semmilyen üzemanyagnak, még a benzinnek sem szabad jelentős mértékben vezetnie az áramot. Az ionok vándorlása nem megengedett. Sem víz, sem annak sói nem megengedett a benzinben.  Bárki mondhatná azt is, hogy köztudott, miszerint a teljesen tiszta víz nem vezeti az áramot. Csak hogy tiszta víz nem létezik. Szennyeződés minden vízben van. Sőt a tankba is. Ezen két tényező egyre nagyobb részaránya okozza a gondot. Egyrészt fémes alkatrészekre veszélyes, másrészt a drága üzemanyag szivattyúkra, a visszacsapó szelepekre, és minden benzinnel érintkező fémes alkatrész oxidálódásra való hajlama növekszik. Ha létrejön jelentősebb katód-anód közötti ionáramlás, akkor az egyre fogyassza is a fémek anyagát. Tehát gyengül! Lehet éppen egy réz, vagy alumíniumtömítő alátét is, mely kezd fogyni.

A benzinbe merülő AC pumpa, azaz benzinszivattyú igen gyakori tönkremeneteli oka a vezetőképesebb benzinek folyamatos használata. Vagy például eloxidálódik az üzemanyag szintmérő. Többször pedig a finomszűrő dugul el vagy a tankba, vagy az injektorok közelébe, és megáll az autó! Alattomosan, lassan elhasználódik.  Nyílván víz-, és szennyeződés egyszeri jelenléte miatt.  Mert a vasoxid, alumíniumoxid, némi kéntartalom sosem volt óriási ellensége a benzinnek. Pláne régmúltban, hisz a vastankos időszakban sűrűn megesett a rozsda. Image Üzemanyag szűrő dugulást okozott, melyet kitisztítva ismét jó volt a gép. No, meg karburátoros gépeknél leginkább mechanikus kisnyomású fogaskerék benzin szivattyú volt a megszokott. Ezek szinte immunisak voltak a benzin, vezető képességére. Lépjünk vissza az alattomosságra, miből is ered. A régi benzin additívjai például arról is gondoskodtak, hogy kicsapják a vizet a benzinből. Az ellátó rendszer pedig tartalmazott egy kis csapot, vagy alsó áramlás szegény tartályt, ahol megült a nehezebb víz. Régen ezt időnként leengedték és kész volt a víztelenítés. Ma már nincs ilyen. Az autósra ilyet nem bíznak. Jelzem, ahol sok kicsapódott víz van, ott oldott víz is van a benzinben. Mert azért tud némi vizet a benzin oldatba hozni.
A baj ott keletkezik, hogy mindig van honnan oldania vizet a benzinből. Szennyeződés pedig a vízben mindig van. Így folyamatosan van némi vezetőképessége a benzinnek, ami a megengedettnél nagyobb. A határokat némi példával illusztrálnám:

                            Vezetőképesség:                 Víztartalom:
Minták:                  mérések:          
1. számú benzin     0.08 µS/cm                         927.99 ppm
2. számú benzin     0,09 µS/cm                         1228 ppm
3. számú benzin     0,20 µS/cm                         828 ppm

Némi magyarázat szükséges hozzá. Az értékek azért nem arányosak lineárisan, mert a szennyeződés jellege nagyobb, és kisebb a vízhez képest. Nyílván egy kisebb víztartalom egy koszosabb benzinnél már nagyobb bajt okoz!
Lassanként felmerül a kérdés, tehet-e valamit az autós, hogy kímélje a járművét. Nagyon is megakadályozhatja a bajt. Először is nagy, és forgalmas üzemanyag kutat válasszon, ahol mindig tankol. Kerülje az ismeretlen kutakat. Ha valahol a normál 95-ös benzin nem volt megfelelő valamiért, akkor máshová szokjon át. Továbbá, a benzinből a vizet a SPURI adalékkal folyamatosan diszpergálni, és kitakarítja az üzemanyag rendszerből. De csak lassan, a kellő mennyiségben viszi el a benzinnel együtt. Az adalék bejuttatott mennyiségére vetített negyed részben, tehát 25%-ban. Gyakorlatban ez azt jelenti, hogy folyamatos SPURI 500 ml adalékkal kb. 125 ml vizet tud diszpergálni a tankból. Kevésnek tűnik, de totálisan elegendő, amikor 250 liter üzemanyag elhasználása után több, mint egy deciliter víz tűnik el a kipufogó csövön. Ha gyorsabb lenne a diszpergálás az is megoldható lenne, csak egyes motoralkatrész sérülne. Valójában a határ itt van az injektoros autóknál. A minél előbbi kíméletes, de gyors víztelenítés más egyéb itt nem említett gondot is megold.
 
Image Felvetődik a kérdés, hogy nem ugrik-e meg a vezetőképesség amikor diszpergátumba oldjuk a vizet. Valóban emelkedik a vezetőképesség, de elviselhető kis mértékbe. Bekalkuláltuk a hőmérsékleti tényezőt és szennyeződéseket is. A vezetőképesség akkor sem érheti el a 0.3 értéket. Azért sem, mert van több olyan kétfunkciós alkotó eleme a SPURI-nak, mely segít szigetelni. A kopáscsökkentők, az antioxidánsok, és a hűtőgél is, a vezetőképességet gátolják.
Ezt pedig úgy teszik, hogy párosodnak, minden szabad elektrolízist képző elemmel. Átkonfigurálják és közben más energia pályát vesznek fel. Kívülről azt látjuk, hogy a benzin lehűl néhány fokot, persze a körülményekhez képest. A környezetéből pedig visszamelegszik, hisz egy kis energiát felvesz hő formájában. Ezzel a molekulák kölcsönhatása befejeződik. Látszólagos egyensúly alakul ki. Ezen átalakulás majd a hengerekbe történő frakcionált lángterjedésnél igen jól jön. Ez viszont már nem a vezetőképességről szól.
Talán néhány tőmondatba közérthetően próbáltam leírni, hogy a benzin vezetőképessége fontos minőségi jellemző. Még a mindennapi autózás folyamán is figyelni kell rá!

Tisztelettel megköszönöm, hogy figyelmét írásomra fordította.

Kisújszállás, 2017.08.08. 
                                              
Farkas Kálmán  

 
< Előző   Következő >
Spuri használat
A SPURI üzemanyagadalék mindkét fajtája bármilyen típusú és üzemű belső égésű motorhoz ajánlott folyamatosan, minden tankolásnál!
Language

English

Deutsch

JG-2 Racing Team
A csapat hivatalos honlapja:
JG2-RACING.HU
Spuri webáruház
Spuri Webshop
Hírlevél
Spuri hírlevél


HTML formátum?

Népszerű hírek
Facebook
 Grafika és tervezés Magic Consulting