Kezdőlap

Menü
Kezdőlap
Magunkról
Hírek - újdonságok
Szolgáltatások
Referenciák
Vendégkönyv
Oldaltérkép
Kapcsolat
Ajánld az oldalt
SPURI
Képviseleteink
Forgalmazóink
Termékek
Biztonsági adatlapok
Árlista
Technikai sport
Online felhasználók
Jelenleg 7 vendég online
Látogatottság
mod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_counter
mod_vvisit_counterMa421
mod_vvisit_counterTegnap552
mod_vvisit_counterEzen a héten2700
mod_vvisit_counterEbben a hónapban11746

Keresés
Véletlen kép
Hírszolgáltatás
Hírszolgáltatás
Hirdetés
Derival Kft - Csarnokfűtés
Reznor hőlégfúvók, sötétsugárzók,
légkezelők, füstelszívók,
terem-, csarnok-, áruház-, nyitott térfűtés
06-56/390365; 06-20/4342427
Formel Kft
Bejelentkezés





Elfelejtett jelszó?
Még nincs azonosítód? Regisztrálj
ETANOL és a SPURI keverékei PDF Nyomtatás E-mail
ETALON és a SPURI keverékei Több érdeklődő levél kapcsán összefoglalunk néhány információt, tapasztalatot és szerkesztési alapelvet, a két termék viszonyáról. Nagyon nehéz röviden erről írni úgy, hogy laikusként pontosan megértsék fejlesztéseink irányát. De a nagy érdeklődésre tekintettel, megkíséreljük.


Kiindulási alapként válasszuk szét az alapanyagot.

1. A vegytiszta etil-akohol, vízmentes és más anyagot kis mennyiségben tartalmaz!

2. A motorban használt, hivatalosan forgalmazott adalékot bioetanol. (E 85)

Az egyszerűségnél és az ötlettelenségből eredően 15-30% benzinnel kavarják az etil-akoholt . Azért így oldják meg, mert a benzin néhány fontos tulajdonságára szükség van.
Nézzük részletesen a kéttípusú alkoholt, mint folyadékot.
1. Alaptulajdonságok: (Homogén etanol)

Sűrűség 20 oC-n    

0, 7893 gn/cm3

Olvadáspont 

- 114. 5 oC

Forráspont

78, 32 oC

Relatív molekulatömeg

46, 7

Gyulladási hőmérséklet

425 oC

Égéshő

27, 69-29, 9 Mj/kg

Oktán szám

109

Párolgáshő

2184 Kj/kg

Sztöchiometrikus levegő/hajtóanyag arány

6, 45

Oxigéntartalom

34, 8%




2., Motor indíthatóság :
Ha tiszta etil-akoholt  használunk azt tapaszaljuk, hogy roppant nehezen indul és a karakterisztikáját át kell állítani a motornál. Ezt csak egy bizonyos mértékig le lehet, ugyanis erre külön motorokat gyártanak a nagy autó gyárak is. A vegyes üzeműek közül két fajta van.
Egyik a kézi átállítású, a másik az automatikus.
Az ilyen nagy oktán számú anyagokhoz az ideális sűrítési arány 13-15 körül lenne! A széria motorok átlagosan 10 körülre vannak gyártva. Ebből eredően nem lehet kinyerni a maximális mozgási energiát, ha az összesen körülményhez nem igazodunk!

Az indíthatóság alappillérei:
Előgyújtás szöge
Sűrítési arány
Hőmérsékleti viszony
Éghetőanyag mennyisége
Levegőmennyisége
Két előző relációja
Szelep vezérlés változtatása
Kipufogó torlónyomás változtatás

A felsoroltakból kitűnik, hogy valamelyik körülmény hiánya a hatékonyság rovására megy .


3., Alacsony energiatartalom: A kinyerhető mozgási energia legfontosabb része ez a mutató. Arányban áll az oxigéntartalommal, ami igen magas. Ez, ok-okozati összefüggés!
Ezért hívják az alkohol fajtákat, mint adalékot az üzemanyag ágazatban oxigenátoknak.
Végül is sarkítva azt jelenti, hogy egy félig elégett anyagot tankolunk, mert molekulák erősen kötött oxigént tartalmaznak!
 De ha nem így lenne, akkor nem alkoholnak neveznénk. A Hidroxil csoport meghatározó szerepet játszik. A gyenge hőterhelés, széria járműveknél, pozitív szerepet játszik. A kipufogógáz hőmérséklete is kisebb.
A kipufogóban ezért kell a torlónyomást kisebbre állítani.

4., Magas oktánszám: Bizonyos határok között, a magasabb oktánszám  előnyt rejt. De vannak feltételei, hogy kihasználhassuk. Igen sokféle konstrukciójú motor van! Némelyek automatikusan hozzáállítják a motort, a nagyobb oktánszámú benzinhez. Ezt a kísérleti oktánszámot figyelembe véve a 95 és a 100-as között van.
Tehát, ha még lerontott/butított –benzinezett etil-akoholt használ a járművébe, akkor az e fölötti kompresszió tűrőképességet, 1: 12 - 1: 14 irányban meg kell változtatni.
Példa rá a versenyautók.(hengerfej síkolás, hajtókar csere, stb.)
A túlságosan összenyomott levegő-üzemanyag keverék így magasabb hőmérsékleti viszonyokat produkál. Ebből eredően megugrik a „NOx” tartalom.
Ennek kiküszöbölésére, kipufogógáz visszavezetést szoktak alkalmazni, ami lényegében javítja az emissziót!  A kipufogógáz viszont mindig tartalmaz szilárd részecskéket, ami nem tesz jót a kompresszió gyűrűnek! Még a kipufogógáz szűrése után is a saját mocskában’ fürdik a motor. Ez nem tesz jót a kompresszió gyűrűnek, szelepeknek.


5.,Kopáscsökkenés: A bioetanolban azért kevernek benzint,  hogy alacsonyabb oktánszámot érjenek el, valamint a kopáscsökkentés  miatt.
A mostani széria benzinek néhány kivétellel, amúgy sem arról híresek, hogy sok a kopáscsökkentő anyag bennük. Gondoljuk el, hogy 15-20% bekeverésével ugyan sokat változik, de mégsem éri el még az arány „száraz”benzin szintjét sem.
Erre is van megoldás, hisz üzemanyag adalék formában be lehet juttatni a bioetanolba is.
Sőt, a meglévő adalék mellett, lehet speciális különleges adalékot is szerkeszteni.
A Szaki Kft. az alap koncepciót kidolgozta, de a referencia fázisokon még nincs túl ugyanis olyan kevés az igény a termékgyártás beindítására,hogy nem gazdaságos az új anyaggal piacra lépni.


6., Egymással fuzionáló robbanás : A motorgyártók rájöttek, hogy pozitív hatása van a felépülő nyomatékra, ha  nem egyszerre robban el az üzemanyag! /Lásd diesel magasnyomásnál többszöri főrobbanás befecskendezés piezzó elektromos rendszerrel./
Ilyenkor jönne jól a „SPURI” üzemanyag adalék a szekciónálásra. Igen ám, de nagy rész egységes, homogén egyforma molekuláról van szó, 15-30% híján nincs mit leválasztani. Ezért kísérletezik a Szaki Kft egy más átrendezési formával. Ez 12.500.000 liter üzemanyagot jelent, a felhasználási oldalon.
A fő találmány a gazdaságosság. Olyan eljárás és alkotók előállítása szükséges hozzá, amit csak 50. 000 liter adalékgyártásnál gazdaságos.
Ekkor 4 ezrelékes adalékkal, kb.10.- Ft összeggel, kivételes üzemanyagot kapnánk, ami olyan tulajdonságokkal bírna, hogy teljesítményvesztés nélkül kitűnő emissziós tényező mellett, megóvná a motort, mint a benzines változat SPURI adalékkal üzemeltetve.

7., Újabb kérdés: A most kapható széria „SPURI” vagy a SPURI JG 2 versenyadalék, jó-e bioetanol üzemanyaghoz?
A leírtakból következik, hogy pozitívan hat, de lehet sokkal hatékonyabbat is előállítani.
Nem lép reakcióba bioetanollal, ez nem csak számított elmélet, hanem fizikai kísérlet, sőt gyakorlati teszt igazolja!
A több kopáscsökkentő nyilván a versenyadalékban van, pontosan a 2, 2-szerese.
Pozitívan hat a hidegindítási tényezőkre, itt viszont a széria spuri a jobb az előírtnál dupla mennyiségben.
A felhasználó meg lesz elégedve a tapasztaltakkal, de csodát ne várjanak tőle, mert nem erre lett konstruálva!
Mint gyártó, ezt meg kell mondani őszintén, hisz nem szeretnénk tévhitbe tartani a felhasználókat. A nyomaték különbséget emeli, lehet érezni, de nem mértük be, csak benzinhez. Ráadásul egyféle motorkonstrukció fékpadi vizsgálata, nem jelent semmit!
A legbiztosabb, 100 féle különböző járművel való folyamatos több százezer megtett kilométer.
/ lásd vendégoldalunk! /
 

8., Környezetvédelmi szempontok: Mivel az  etil-akohol kevés szénatomot tartalmaz, ezért alacsonyabb az égéshő , így a hidrogén dominál.
Az emisszióban 9-10% vízgőz helyett, duplájára is emelkedhet az arány, a levegőből bejutó nitrogén páros atomú molekula lényegesen több, ami emeli a 71%-os arányt a füstgázban.
Itt is előnyt jelent az etil-akohol. A szénmonoxid szinte eltűnik, ugyanis nagy mennyiségű oxigént tartalmaz az etanol. Addig lesz jó, míg nem emeljük az üzemanyag dússágát. A lég feleslegnek meg kell lenni!
A füstgáz analizálás során az előbb leírt paraméterek, a tökéletesen etil-akoholra készített motorra vonatkozik.
Ha a gyújtás, levegő-E85 arány, szelepvezérlés, leömlő, injektor, vezérlés hibásódás, vagy beállítási gond van, megemelkednek a káros tényezők.
Főleg a nitrogén-oxidok keletkezik, ami a dús oxigéntől és légfeleslegből ered. Ha ehhez párosul a magasabb hőmérséklet, akkor az is rontja az emissziót.
Mivel kisebb hőmérsékleten ég el az etil-akohol még a benzinnel kevert változat is, ezért a felmelegedési időszakban a kipufogóra gyakorolt hatása elég korrozív jellegű.
Adalékolással ezt is meg lehet oldani. Erre szolgál a kopáscsökkentő komponens fejadalék része. Ez az anyag nem ég el a hengerben, hanem távozik a kipufogón keresztül!
Távozása során fokozatosan hűl, csökken a hőmérséklete.  Ezzel együtt változik az oxigénhez való affinitása. A kipufogógázból a szabad oxigéneket megköti így gátolja a korróziós folyamatot. Továbbá a fémcső rendszer belső felületén olyan réteget képez fekete színben, mint amikor a fehéren izzó vasat olajfürdőben „pácoljuk”!
További előnye az igen jól adalékolt bioetanol üzemanyagnak, hogy kevesebb „CO” mellett csökken a „CO2” mennyisége. Ez a globális felmelegedés szempontjából igen pozitív.


9., Összegzés: A SPURI használata, kísérleteink szerint, minden paramétert javított, még az égéshőt is! Közzé kell tenni, viszont reálisan, hogy kétszereséig lehet csak az adalékolást fokozni.
Ez azt jelenti 50 literbe 2dl SPURI a maximális adalékolás.
Ellenkező esetben a nitrogénoxidok szintje emelkedik.
A speciális etil-akohol -spuri adalék megvan, használatához csak hajlandóság kell és a forgalmazók részéről akarat.
Mivel mi ízig-vérig Magyar cég vagyunk, Magyar találmányokkal rendelkezünk, ezért nem lehet „előrejutnunk ”!
Külföldön viszont nagyobb az elismerés és ott számít a gazdaságosság.
Tisztelt olvasó, ha 125 liter tiszta etil-akoholba 1250.-ft értékű adalékot teszünk, és nem kell mindenféle benzinnel kavarni, akkor kinek az érdeke, hogy most 2008. 04. 14-én 215Ft bioetanolból 200.-Ft egységár legyen a 300.-Ft-os benzinnel szemben.
Ráadásul alig kell átalakítást végezni és minden autós, ezt használná!
Gondoljuk el, tudnánk előállítani ennyi etanolt!??
Igen Kabán, a cukorgyárban, ha ellenérdekek nem dolgoznának gőzerővel.
Mi és mérnök csapatunk készen áll, a technikai fejlődést elősegíteni, de ez nem rajtunk múlik.
A környezetvédelem csak hazugság-álca Magyarországon, ha az állam nem fejne’ meg bennünket 14 féle fizetendő sarccal, akkor több lenne a bevétele.
Úgy 5-6 szorosa az üzemanyag ágazatban. A fizetési mérlegünk is helyre billenne, a rengeteg felesleges import kőolajkiesés miatt. Ez viszont nem érdeke a politikai vezetésnek. De egyik pártnak sem, így aztán maradunk a kizsákmányoltság gödrében.
Tiszteletem, minden olyan egyénnek, aki a környezetéért akar valamit tenni!
De nem engedik, úgyhogy csak szélmalomharc az egész! Az utódaira kell gondolni.
Ha eddig elolvasta, akkor gratulálok és írjon nekünk véleményt, amit vállal névvel, címmel, hátha a több aláírt levél már sokat tesz a döntéshozók szemléletén!

Kisújszállás 2008. 04. 14.
                                                                                         Farkas Kálmán
                                                                                          Fejlesztőmérnök

 
< Előző   Következő >
Spuri használat
A SPURI üzemanyagadalék mindkét fajtája bármilyen típusú és üzemű belső égésű motorhoz ajánlott folyamatosan, minden tankolásnál!
Language

English

Deutsch

JG-2 Racing Team
A csapat hivatalos honlapja:
JG2-RACING.HU
Spuri webáruház
Spuri Webshop
Hírlevél
Spuri hírlevél


HTML formátum?

Népszerű hírek
Facebook
 Grafika és tervezés Magic Consulting