DERMEDÉSGÁTLÁS SPURI-val

Itt a tél, ilyenkor gondot szokott okozni a dízel jármûvek indítása, erre hatékony segítséget nyújt a SPURI üzemanyag - adalék.
 
Néhány sorban részletezzük a hatásait:
- A SPURI (piros) 2 ezrelékes adalékolás a mindenkori szűrhetőségi értéket további minusz 20 fokkal javítja!
- Az igazi hatást akkor fejti ki, ha már elõre, tankoláskor beleöntjük, tehát nem várjuk meg azt, hogy a parafinkristályok összetapadjanak és dugót képezzenek.
- Ha eddig nem adalékoltuk az üzemanyagot, akkor is nehéz a rendszert kitisztítani csupán egy tank spuris kezeléssel. Aki csak télen használja termékünket, az jó elõre kezdje el az adalékolást és nem elég ilyenkor a normál adagolás - 50 liter üzemanyaghoz 1 deci SPURI -, hanem 1,5 - 2 deci szükséges, hiszen más anyagokat is el kell oldania, pl.:  víz, gyantásodás, gombásodás, stb. Aki nem hisz a termék pozitív hatásaiban plusz fok esetén (fogyasztás - csökkenés, tisztítás, stb.), annak télen többe kerül az adalékolás és késõbb térül meg a haszna!
- A kutaknál ígéretek vannak: mínusz 20, sõt egyes helyeken mínusz 30 fokig, akár 30 Ft-al drágábban is lehet üzemanyagot vásárolni. Tegyük be a fagyasztóba és naponta nézzük meg az egyre több, összetapadt hosszú szénláncú parafinokat - pakurát...
- Ha jó minõségû a gázolaj, az kíméli az indítómotort, akkumulátort és minden gázolajjal érintkezõ alkatrészt.
- A gázolajban megfagyott kondenzvíz dugulást okoz. 1 deci SPURI csak 1/3 - 1/4 deci vizet tud diszpergálni, ezért kell idõben - még a fagyok elõtt - elkezdeni a termékadagolást, hogy a mínusz fokok beálltáig a kondenzáció megszûnjön.

Mi befolyásolja a dugulást, eltömõdést?

- gázolajtömeg - keresztmetszet
- gázolajjal érintkezõ felületek hõelvonó tényezõje: mûanyag, fém, papír
- hány mikronos szûrõ van a jármûben
- gázolajszivattyú és résolajcsõ rendszer vezetése, fûtöttsége, védettsége
- üzemanyag - rendszer koszossága, szennyezettsége
- rendszer tömítettség: égeti-e a visszatérõ gázolajat a motor (pl.: közös nyomócsöves rendszer)

Az indítási hajlam függ:

- a motor kopásától, sûrítési legnagyobb elérhetõ végnyomástól
- adagoló rendszer porlasztó képességétõl
- hõmérséklettõl
- gázolaj minõségétõl
- ha izzítógyertyás, akkor azok állapotától
- indítómotor teljesítõ képességétõl (behúzó tekercs, nyomatéknövelõ közlõmû, stb.)
- akkumulátor állapotától

Eddig felmerült kérdések a témához:

- Jobb-e a sport adalék használata dermedésgátlásra, mint a széria piros? Igen, hatékonyabb kb. 30-40%-al.
- Lehet-e gyors dermedésgátlást elérni kétszeres mennyiséggel? Igen. A JG esetén a dupla adagolás igen drága, csak az adalék árát hozza meg, nincs megtakarítás, viszont cserébe nagyobb biztonságot ad és nagyobb vezetési élményt.

Hírlevél feliratkozás