Mezőgazdasági erőgépek üzemanyag problémái!

/Modern kombájn és traktor gázolaja/
 
ImageSokszor kell tájékoztatni a mezõgazdasági vállalkozókat, hogy az új, modern gépeik számos problémái a kritikán aluli üzemanyag minõségbõl ered! És nem is sejtik!
A magas nyomású motorok betörtek a mezõgazdaságba is! Ezzel nincs is probléma, csak a speciális igénybevétellel! Veszélyes pályára kalandozott a technika! Érzékeny, kifinomult bánásmódot és gázolajat igényel! A problémák azonnali 50-100 üzemórás bejáratási idõszakban is jelentkezhet, valamint a legveszélyesebb, amikor alattomosan egyszerre minden alkatrészt károsít!
Visszafordíthatatlanul megviseli minden alkatrészét a motornak!  Ezek számos problémák lehetnek, melybõl néhányat leírok a teljesség igénye nélkül.

Garanciális gépeknél a szerviz az ingyen gyári javítást elutasítja, a rossz gázolaj miatt! Hiába tett meg mindent a tulajdonos, hogy valamely neves benzinkútnál tankoljon! Nem ez számít! Sõt a prémium drága gázolajjal még jobban kopik a motor! Mondhatnánk olajt önt a tûzre! Ennek is oka van!
Idõszakosan, ritkán használt gépeknél pedig a pangó gázolaj átalakul veszélyesen más anyagokká!
A nyár miatt „melegbomlás”, savasodás, oxidálódás lép fel 20 fok feletti hõmérsékletnél!
A téli tárolás miatt pedig az bioétolaj tartalom kiválik. A keményzsír rész zsírsav tartalma átalakul, mindent eloxidál, korrodál. A gázolaj megromlik! Igen, hisz 1-2 hónap is elég, hogy észrevétlenül a romlott gázolaj károkat okozzon! Bár elhasználja a gép, semmi jele nem lesz a problémának egy-két alkalommal! De lassanként elkoptatja a gépalkatrészeket a biorésze a gázolajnak! Még friss állapotában is, nem hogy romlottan! Bonyolult fizikai és kémiai folyamatok zajlanak le a gázolajba már hetek elteltével is! Tegyen csak el egy áttetszõ 20 literesbe 3-5 hónapra gázolajat, nyissa ki a kupakját, mint ahogy a tank is szellõzik több helyen. Az alján fekete kirakódás lesz, megmozdítva elkeveredik és sötétebbé teszi a gázolajat! Ez igazi bizonyíték!

Ugyanez a helyzet a több hétre, hónapra leállított kombájnoknál, betakarító, mûvelõ gépeknél, és traktoroknál! Még akkor is, ha gyári utasítás szerint, nagyon helyesen tele tankolva állítjuk le a gépet!
Amely vállalkozás saját tartállyal rendelkezik, a tartályban kicsi a mozgás, keveredés és szinte soha nincs színig, hisz tankolnak folyamatosan a gázolaj tartályból!
Ahol 1-2 hét alatt, de maximum egy hónap múlva cserélõdik a gázolaj frissre, ott már csak az üzem miatti károsodásokkal kell számolni!
Mezõgazdasági gépek sajátosságai, hogy ezek motorjaiból nem több tízmilliót gyártanak, hanem csak néhány százezret! Majd minden márka kiforratlan kis szériás! Súlyosbító tényezõ, hogy itt a menetszél nem igen domináns! Valamint több speciális motor beépítési forma miatt is nagy az igénybevétele a gépnek! Gondoljunk bármely betakarító gépre, ahol lassú menetbe, a hûtõrendszere túlméretezve is tiszta szalma, ocsú, por lesz! A kipufogórendszer tûz ellen védett helyen van kivezetve, szikrafogóval tompítva!
A bonyolultságot az újabb mezõgazdasági gépeken még AdBlu adalék befecskendezésével súlyosbítják! Ez azért még nem igazán jellemzõ erre az iparágra, de lassan megszokott lesz, mint a kamionoknál! Erre is fel kell készülni!
A mai felszereltségüknél azonban ugyanúgy tartalmaz EGR szelepet, katalizátor után égetõt, valamint részecske szûrõt! Ezek az alkatrészek az elégetlen hosszú szénláncú szénhidrogénektõl olajsárosak lesznek, és tönkremennek! Ezt gázolaj bio tartalma okozza!
De okozhatja olyan primitív nézet is, amelyet terjesztenek az ország déli részén, hogy kétütemû olajat öntetnek a gázolajba! Nos, ez is a halálát okozza a finomra szerkesztett gépeknek! Ez is hosszú szénláncú szénhidrogén, mely mindenhol károsít, ahol elhalad az üzemanyag rendszerbe, és a kipufogóban! Gondoljunk a speciálisan két ütemre készített SIMSON-ra. Még ennek is lucskos, olaj sáros a kipufogója!
Ugyanez a helyzet lenne az EGR-rel, bedugulna a katalizátor, tönkremenne a szikrafogó, valamint a részecskeszûrõ! Ezek hibája pedig a motorba is óriási károkat generálna!
Ki kell küszöbölni az eddig leírt problémákat, és sokáig biztonságosan üzemel minden erõgép!  Image

De hogyan? Mit tehet a tulajdonos?
A biztonságos üzemeltetést, tankolást hogyan is teljesítse?

Erre van kitalálva az a megoldás, hogy meglévõ, beszerezhetõ gázolajt adalékolni kell, olyan attraktív tulajdonságokat kialakítva, melynek motorvédõ hatása kimagasló!
A gázolaj legjellemzõbb 17 tulajdonságát lényegesen javítani kell!
Ehhez illeszkedik a Magyarországon legrégebben gyártott, nagy múltú, és sikeres termék!
Mely bizonyít évtizedek óta még a magasnyomású dízel technikában is!
Lassanként nélkülözhetetlenné válik, kiváló tulajdonságai lévén! Ez az üzemanyag adalék nem más, mint a:

  S P U R I

1.    Tankot, üzemanyag rendszert tisztítja!
2.    Kondenzvizet diszpergálja! 
3.    Különleges kopáscsökkentõt tartalmaz!
4.    Porlasztót tisztítja, hûti, gondozza!
5.    Ápolja a magasnyomású szivattyú egységeit!
6.    Égéstér hûtését, tisztítását elvégzi!
7.    Koromtalanul elégeti a „bio” komponenseket!
8.    Tiszta hûtött kipufogógázt eredményez!
9.    Szekvenciális égést eredményez, nyomaték többlettel!
10.    Katalizátort kíméli!
11.    DPF szûrõt védi, gondtalan üzemelést biztosít!
12.    A gázolaj szavatossági idejét megnöveli.
13.    Égési energiát növeli, gázolaj megtakarítást eredményez!
14.    Antioxidáns hatása miatt véd a korróziótól!
15.    Téli dermedésgátló hatása kimagaslóan attraktív!
16.    Cetánszámnövelõ hatása van!
17.    Kiváló motorhûtést biztosít a kánikulai hûtõ komponenseivel!

A SPURI használata semminemû hátrányt nem okoz, elõnyei pedig az elsõ használatkor azonnal jelentkezik, a felhasználók nagy örömére!
Ezt a gyártó garantálja! Adalékoljon, hogy biztonságba legyen!

Kisújszállás, 2014. november 03.        

Farkas Kálmán
SZAKI Kft.