EU és a bio üzemanyagok

Bio üzemanyagos veszekedések az Európai Unióban!

Image

Valóban igaz a hír, egymás torkának estek az autógyárak, az EU és az üzemanyag gyártók! Miért?

Mert nem egyeztettek az autógyárakkal! Normál jármûveknél milyen sok mûszaki problémát okoz mindez! Ráadásul az EU a CO2 kibocsátást is szigorítja követelményeikben! A mûszaki fejlesztések, kifinomult motorokat eredményeznek, melyek valóban jobban hasznosítják az üzemanyagokat!

De hamarabb elromlanak a bio komponens okozta bajok miatt! Mi a megoldás? Speciális repceolaj, étolaj motorokat kell gyártani. Erre viszont nincs felkészülve egyik autómárka sem! Mindegyiknél a 100%-os napraforgó olajüzemeltetésnek lángos, vagy inkább sült krumpli szagú a kipufogó végtermék!

Nos, ez csak igazán rákkeltõ dolog! Nézzenek utána, az égett olajjal mi újság? Már húsz éve Japánban is kimutatták emberre káros tulajdonságát!

Nincs, visszakozz! Az van, hogy ráfogják, az európai erdõirtások azért vannak, mert bio üzemanyagot kell a területén termelni! Az új jelszó az, hogy álljunk meg, a maximum 7% bio tartalom bekeverésénél!

Ejnye, korábban nem ezt mondták! Igaz a kifogások is hamisak az erdõrõl. Akkor mi is az igaz?

Az, hogy az autógyárak a két ellentétes rendeletet egyszerre nem tudják teljesíteni! Ráadásul sok a panasz az autókra. Ez mindenhol szégyen! És ezt a bio tartalom okozza!

A gyárak fejlesztenek gõzerõvel, hogy teljesítsék az EURO 6C-t, de ilyen üzemanyagoknál nagyon nehéz! Végük van hamar a motoroknak! A gázolajnál például ez a Ráma margarinszerû keményzsír rettenetes károkat okoz a dízeleknél! Persze igyekszenek az üzemanyag gyártók észterezni, de ez igen költséges, sok hulladékkal!

Nem ég el tökéletesen ez a nagyon hosszú szénláncú molekula. Pakura lesz belõle! Fekete olajsár, és koksz! A kiegészítõ motorelemeket ne is részletezzük, mind a katalizátorok, részecskeszûrõk, EGR szelepek, stb.

Persze van megoldás, hisz lehet a bioból is jó üzemanyagok készíteni, sok értékes keverõkomponenssel. Az pedig olyan drága azzal a multi-s árréssel, hogy aranyárban kellene adni a gázolajat, és a benzint! Mi marad a felhasználóknak!

Megijedtek, ezért elhatározták, nem lesz E10 benzin! Nyugi, lassan elsorvasszák! Sõt a 7% növényi olajnál is megállnak!

Pedig ezzel is gond van! Bármilyen kicsi a részarány akkor sem ég el tökéletes, sõt nem illeszkedik a mechanizmusba a zsírsav tartalom semmiképp! Kopásokat, berágódásokat, lerakódásokat, és csomó rendellenes mûködést okozva. Vásárlóink tapasztalata szerint is lassan pusztító, alattomos gépgyilkos anyagról van szó! Észre sem veszi a tulajdonos, mert egyik alkatrész hibája okozza a többi meghibásodást is! A rendellenes mûködés szinte, minden alkatrészt megvisel!

Kérem, mindent bizonyítani illik. Nos, az autószerelõ mûhelyek kivétel nélkül alá tudják támasztani az üzemanyagok okozta rengeteg kárt! Egy tiszta belsõvel rendelkezõ motor ma már vígan sok százezer km-t kibír szinte csupán a soros szervízeléssel, semmilyen javítás nélkül! Most nem ezt tapasztalják az üzemeltetõk. Szenvednek, de mit lehet tenni?Image

Lehet-e gazdaságosan olyan üzemeltetést létrehozni, hogy hosszú távon semmi panasz ne jelentkezzen? A válasz az, hogy igen! Jó minõségû üzemanyagot tankolni. Igen ám, de hol? Minden kúton kötelezõen bele kell tenni a bio részarányt.

Ha már benne van, akkor ki kell küszöbölni olyan adalékkal, ami kiiktatja a negatív tulajdonságait a nem odavaló bio, vegyi résznek! A legfontosabb 9-12 féle paramétert kell megváltoztatni! Olyan anyagot kell választani, mely az alkatrészek kímélésében, tisztán tartásában oly módon vesznek részt, hogy az energia szintet is emelni tudja, ily módon fogyasztáscsökkentésben megtérüljön, sõt dupla hasznot hozzon! Tehát ne kerüljön semmibe! Ilyenkor minden autós szeret olyan megoldás, és anyag után nézni, mely már bizonyított a piacon, ugyanakkor állandó fejlesztéssel halad a technikai fejlõdéssel elõre! Bármilyen új autó, motorfejlesztés valósul meg, azt követni kell! Nos, adja magát az egyetlen megoldás! Az utolsó évtizedek eredményességét tekintve ez az anyag csak a SPURI adalék lehet! Minden biztonsági tényezõt magába foglal. Komplexen kezeli a problémát.

Fontos, hogy a régmúltról származó megszokást el kell felejteni. Mégpedig a néha, minden tízedik tankoláshoz ajánlották a durva, szárító jellegû üzemanyag adalékokat! Itt errõl szó sincs. Minden tankolásnál adalékolni kell, hiszen a nem megfelelõ üzemanyagtól rögtön szennyezõdik minden alkatrész! Ha mindig adalékol az autós, teljesen biztonságban lesz! A világba kitekint, minden üzemanyagot legalább fejadalék csomaggal készítenek. Kérdés az, milyen is ez az adalék. Hisz nem érdeke egy üzemanyag gyártónak sem, hogy olyan anyagot hozzon forgalomba, amibõl 15%-kal kevesebbet fogyasszon a jármû! Így marad a mindenki úgy boldogul, ahogy tud elmélet! 

Néha-néha hallani tévéreklámba a tisztító hatású hihetetlenül jó kész üzemanyagról, a szlogenszerû nitro és más sportból átvett csábítónak hangzó kifejezésekkel. Nem szabad bedõlni, hisz a nitrogén oxidok részarányának csökkentése a cél! Nem a növelése! Oxigén hordozóként pedig nem hinném, hogy valamit is számító szabad oxigénhordozó részarányát érdemben bekevernék. Biztos van benne a reklám kedvéért, de nem érdemi, valamit érõ mennyiségben! Ha így lenne, azt az érzést kellene keltenie, mint a SPURI-zott üzemanyagnak, hogy Hûûûû! A nyomaték, és minden más jó tulajdonság elmarad! Bizonyítékként mindenki elõbb utóbb tapasztalja, melyik adalék az igazi!

ImageMásik tény, hogy a SPURI a nagyobb térfogat arányú fejadalék csomagot feltételez! Nem kívánja kiváltani a százalékos részarányokat az Õ szerény ezrelékesével! Csupán olyan jobbító szándéka van, hogy egy használható, sokkal jobb minõséget produkáljon bármilyen üzemanyagból! Fejlesztési irányvonalunk nem az olcsó egyrétegû, egyszerûség felé hajlik, hanem az igényes heterogénebb többtucat alkotóból összeállított, nagy energiával gyártott végtermék a cél! Hozzáteszem állandó fejlesztés közepette!

Ezeknek a nemes céloknak szeretnénk megfelelni, minden nap, minden felhasználónknak, bármilyen jármûve is legyen! 

 

Kisújszállás, 2015. 06. 25.                                                                                           

Farkas Kálmán