Üzemanyagok sötét történelmi korszakát éljük jelenleg!


Image Bizonyára a legtöbb olajtársaság nem örül a valóság kifejtésének, sõt az EURÓPAI UNIÓ színtársulata sem, de próbálkozom kifejteni a mai becsapott társadalom tõkehajszolásos nagyvállalatok ténykedését.

Mi mozgatja a hátteret? Lobbiznak a politikusok, megveszik õket, hogy az legyen a szabályos, amit épp most a tõke kiálmodott!
Érdeke, pénze mibõl lesz a tõkeerõs cégeknek?
Kik fognak össze az saját érdekeik miatt! Ki az ellenség? Ki a szövetséges? Hogyan lehet egyszerûen átlátni a folyamatokat?

Akit ma istenítenek kiáltanak ki, holnap Õ lesz az ördög maga! Fordul a kocka az idõk folyamán!

Minden igazság relatív!


1.Fejezet, Történelem:
A Nikolaus August Otto 1876-ban épített benzinmotor óta sokat fejlõdött a technika. Még többet fejlõdött volna, ha a tõke uralma engedte volna. Zivataros évszázadokon keresztül kellett a technikának fejlõdnie. Hiába találtak ki korszakalkotó motort, ha nem volt hozzá megfelelõ mennyiségû rászabott üzemanyag. Hiába volt rengeteg olcsó üzemanyag, ha nem volt hozzá motor, ami hatékonyan felhasználja.
Gondoljunk arra, hogy az ólomtetraetil feltalálásáért Thomas Midgley mérnököt szinte királlyá koronázták. Miért is tették? Mert nagyon jó sûrítési arányú kisebb motorokat lehetett építeni? Dehogy! Mert féltek a kicsi fogyasztástól egy új super gõzölös karburátor miatt!
Nem volt olyan hatékony, mint amilyen legenda keringett körülötte, de az olajtársaságok érdeke nem engedte meg!  Tehát valami olyan benzinnel kellett kijönni, mely látszólag nagyon korszerû, viszont akkor már tudták, hogy nem ez a jövõ! A finom karburátor nem szerette az ólmozott benzint, így ki kis múlt, mint az õshüllõk! Pedig a mostani injektorok porlasztása is a gõzölés szerû apró porlasztáson alapul! Az ólom oxidot azonban nem bírták!
Ez volt a cél!
Vegyünk egy nem is régebbi más történelmi példát! Kb 30éve kezdõdött a dízelek forradalma. Kezdték a nyomást növelni az injektoroknál, elõször a forgó adagolókkal, majd a PDTDI motorokkal, végül is a cammon rail rendszernél tartunk!
Mit is figyelhetünk meg, azóta? A bio komponensek erõltetetését! Nem szeretik a motorok? Nem baj, de többet fogyasztanak tõle! Igaz?  Meg is van az érdek! És a motor gyártók is jól járnak, bár sokat szenvednek tõle! Bocsánat, csak az üzemeltetõ szenved tõle!
Az olajtársaságok gondoltak egyet, az EU lobbin keresztül kötelezõvé tették a gyenge energiájú biokomponensek bekeverését. Ugye, hogy többet fogyaszt az autó vele?
Természetesen!
Ugye, hogy hamarabb tönkre megy, lehet javítani, és újat gyártani?
Természetesen!
Vegyük a történelembõl a dízelmotor feltalálóját, Rudolf Dieselt. Hatalmas német mérnök koponya volt. Lám növényi olaj hajtotta elsõ motorjait. De el kellett buknia!
Jogi útvesztõkbe kisemmizték. Minden eddigi elméletét mihelyt a gyártók tudomására hozták, megígérték a közös cégalapítást az angolok, aztán az oda vezetõ úton vízbe fulladt, a hajó nélküle érkezett Angliába!
Tanúság: Lám már ekkor is lehetett méretezett, tiszta biodízel üzemanyaggal mûködõ motorokat gyártani! Ma ne lehetne? Kizárt dolog! Akkor hogyan is van ez?
Átléphetünk a történelembõl a mai korba.

2.    Mai korunk.
Remekül lehet az okfejtést folytatni. Mire megy ki ez az egész! Most jó-e a növényi üzemanyag, vagy sem? Mert lám, csak jó!
Térjünk csak vissza a rudolfi dízel idõkbe. Mi volt a cél? A kisebb méretû, olcsó üzemû, nem gõzgép jellegû hajtás! Minden egyezett, kivétel az üzemanyag! Mogyoróolaj látszott elsõre prímának.
Rövidesen adódott a kõolaj benzin lepárlásából a hasonló tulajdonságokkal rendelkezõ nehézpetróleum, azaz a gázolaj léte! Olcsó volt, és rengeteg keletkezett belõle!
Némi technikai fejlesztést azért igényelt, míg valóban mûködõ képes lett. A korlátjait voltak a dízelnek ezért, talán csak a mai években tud teret hódítani a gázolajos motor. Bizony hangos, nehéz, télen bajos indítású, bonyolult gépnek sok hátránya volt. Ma már felzárkózott a benzineshez, sõt egyes paramétereiben azokat felül is múlja!
Visszatérve az üzemanyag fordulatra itt is a kõolaj lobbi járt jól! Gondoljuk el, mekkora üzlet ma a kõolaj termékek kereskedelme? Ha csak mûanyagot gyártanának belõle, ilyen drága lenne? Azt a sokat nem kellene a levegõbe elégetni a motoroknak, mennyivel alább hagyna a kereslete, és az ára?
Igen, tönkre mennének a kõolaj kitermelõk! Ez szinte a világ, mozgató rugója! Minden megváltozna. Óriási válság keletkezne, igaz csak egy ideig! Mert semmi nem tart örökké! 
Korunkat is az anyagi érdek irányítja! Mikor, mely irány az olcsó!
Sokat kell eladni, sok fogyjon az üzemanyagból! Elérni pedig csak kényszerítéssel lehet! A kényszerítõ eszköz, az üzemanyag fûtõértéke! Ezzel meg is van oldva, mert ha a bio tartalomnak kevesebb, akkor rögtön többet fogyaszt! Az energia tartalom nagyúr!
Az autók tartósságával pedig úgy gazdálkodnak a gyártók, hogy minél hamarabb, de ne túl közeli jövõben meghibásodjanak! Vegyen újat, vegyen alkatrészt, fáradjon bele a javítgatásba anyagilag is!
Példának okáért vegyünk egy 1984-ben gyártott golf II.-t. Ma is sokat látunk az utakon. Mert nagyon tartósak! És van belõlük 200LE fölötti tuningolt is. Több mint 30évig ezek a tulajdonosok nem vesznek új autót. Ez a gyárnak katasztrófa!
Azért csak minõséget kell gyártani, csak az alkatrészek kopását, elhasználódását be kell határolni. Így mindenki urasan megél az autós társadalomból kisajtolt pénzen! Még az üzemanyag gyártók is!
Ezt ki lehet küszöbölni jó minõségû üzemanyaggal!
A tartósság, a legfontosabb szempont az üzemeltetés folyamán. Ezt pedig minden autó tulajdonos szeretné meghosszabbítani! Kivenni a nem üzemanyagba való részt nem lehet!  Tenni ellene azonban igen, lehet!
Adalékolni kell! Minden funkciót magasabb szintre emelni! Mégpedig úgy, hogy megérje minden kilómétert adalékkal üzemeltetni! Az autósnak nehéz dolga van. Százféle csaló van a piacon, ahol is semmit nem ér az adalék! Számtalanszor becsapták!  Miért hinne pont a SPURI-nak?
Azért, mert mi már bizonyítottunk minden oldalon, nem kell gyõzködni senkit, hogy jó termék, éri az árát többszörösen! Végül is nem kerül semmibe!
A legismertebb termékek egyike, sõt a legelismertebb!
Az interneten a keresõkbe különbözõ vezényszavakkal a SPURI jön az elsõként!
A magyar piacon a legnagyobb szériában gyártott adalék!

Elterjedése lassanként, de rendületlenül nõ! Mert szeretik az emberek saját maguk tapasztalni a jótékony hatását! A vásárlók szinte kivétel nélkül meg vannak elégedve a SPURI-val. Az elsõként való használatot nehéz elérni, mert bizony hinni kell, hogy végre van egy olyan adalék, mely érezhetõ, sõt azt a bizonyos HÛ, DE JÓ, címû érzést hozza is a teljesítmény többletbe!
Az országban sûrûn hallják mindenkitõl, hogy ez az egyetlen adalék, mely valóban becsületesen hatásos! Érezni lehet, hogy benne van az üzemanyagba!
Erre vagyunk, mint gyártók büszkék!
Azért szeretik minden tankolásnál használni, hogy a jármûvük sokáig tartson.

3.    Jövõkép!
Mindenki a közeli és távolabbi holnapra gondol, miszerint sokáig szeretne biztonságosan és a lehetõ legolcsóbban célba érni! Sok százezer km-t megtenni javítás nélkül! Nem túlzott elvárás, hisz ezért született meg a SPURI üzemanyag adalék már 1993-ban. Azóta bebizonyosodott, hogy a két évtized alatt milyen becsületre tett szert. A SPURI olyan jól csengõ márkanév lett, melyben feltétel nélkül bíznak az emberek! Nem véletlen! Állandó fejlesztéssel igazítjuk a kor jármûveihez, és az üzemanyag konfigurációihoz a SPURI-t.
A több évtizedes tapasztalatot nem lehet semmivel helyettesíteni! Az állandó fejlesztésekhez még a becsület is kell! Igazán értékes anyagokból kell konstruálni az adalékot!
Minél energia dúsabb, és minél több komponensbõl áll, annál jobb minõségû! 
Ezért van megelégedve az autós társadalom a SPURI-val!
Önmagáért beszél! Bármilyen üzemanyagot talál ki az EU, mi segítünk a legjobbat kihozni minden literébõl, úgy, hogy sokáig tartson a jármûve!
Bármi lesz a divat, gyártsanak akármilyen benzint, gázolajat, vagy egyéb üzemanyagot, mindennél lehet jobbat, kímélõbbet adalékoltan elõállítani!
Egy biztos, néhány százalék árrésért ilyen drága adalékokat sosem fog semelyik olajtársaság bekeverni az üzemanyagába. Nem érdeke csak egy elfogadható, éppen megfelelõ folyadék elõállítása! Nagyon olcsó gyártással, jó drágán eladni kapzsi módon a benzint és a gázolajat. Nem számít a becsület! Értelmezhetetlen ilyen nagy multi cégeknél az a fogalom, hogy becsület!
Nálunk viszont létezik, minden embernek a SPURI gyártása, forgalmazása folyamán meg van a személyi felelõssége! Ezt a jövõben is a legfontosabbnak tartjuk!
Azért is dolgozunk, hogy sikerélményben legyen részünk a vásárklóinkkal közösen.
A mi hajtóerõnk a megbecsülés!
A múltban, a jelenben és a jövõben is!

Kisújszállás, 2015. július 06.                                                                  SZAKI Kft.
                                                                                              Farkas Kálmán