AdBlue-t spórol, a SPURI adalék!

AdBlue biuret pakura lerakódásSokan nem tudják, hogy az EURO5-nél fiatalabb dízel gépjárművek AdBlue kezelése minimálisra csökken, ha SPURI adalékot használnak. Egyszerű működési mechanizmus miatt.

Közismert, hogy csak a túlzott NOx jelenlétében és megfelelő hőmérsékleti tartományban működik a karbamidos oldat injektálása. Tehát, legtöbb jármű AdBlue rendszere akkor működik, amikor a kipufogógáz összetétele nem

megfelelő. A koromszűrő rendszerek is hasonlóan működnek. Csak akkor aktiválódik, ha szükség van rá. Ez azonban másképp működik. Lényegében az elégtelen égés eredményeképp felgyülemlett korom torló nyomása aktiválja.

AdBlue injektálás

Ez utóbbi azért nem aktiválódik a SPURI üzemanyag használatánál, mert nincs rá szükség. Sosem alakul ki nyomáskülönbség a szinte tökéletes emisszió, és csökkentett motor hőmérséklet miatt. tehát a koromszűrő szinte mindig tiszta.

Ezen tulajdonságok mentén haladjunk tovább az AdBlue miért is injektál be, miért lesz magas a nitrogénoxidok mennyisége. A nitrogén oxidációjához kell némi környezeti, és molekuláris feltétel. Amint az egyik létfeltételt megszüntetjük nincs esély csak töredék NOx létrejöttére.

Feltételek: 1. Légfelesleg a dízel működési kívánalma szerint

                   2. Magas nyomásérték

                  3. Magas lokális kipufogógáz hőmérséklet

AdBlue működése

Az első kettő a konstrukcióból eredően létfeltétel. A hatékony dízelmotor jellemzője ezek magas értéke. A harmadik csökkentése viszont az NOx érték óriási eséséhez vezet. Ezt oldja meg a SPURI üzemanyag adalék több komponenssel, de főleg a hűtőgél áldott tulajdonsága miatt.

A működési mechanizmus ott kezdődik, hogy hengerben az égés, nyomásfelépülés folyamán akár többszöri beporlasztás után is, nem ég el, nem oxidálódik a hűtőgél-nek nevezett komponens. AMORF-GÉL állapotba kerül. Ezek után nyitnak a kipufogó szelepek. Nyomásesés következik be, hőelvonással. Mint amikor a szódás szénsav patront becsavarjuk a szódásüvegbe, lefagy a patron. Nos, itt a hőelvonás az égéstérbe történik, egy hűtöttebb újabb munkafázis előkészítésére. A nagyobb nyomaték záloga az is, ha minél kisebb, hidegebb henger előkészítésről indul a nyomás, ami generálja a forgatónyomatékot. Ebben segít a SPURI. Előzőekből egyenesen következik az, hogy alacsonyabb hőmérsékleti üzemmódban nem is keletkezik szinte csak jelentéktelen NOx.

Összegzés az, miszerint a SPURI üzemanyag használatánál a fejlesztési alapelvet a gyakorlat is igazolta. Pontosabban kifejezve sokkal kevesebb AdBlue folyadékot használ az a jármű, amely SPURI-val adalékolt gázolajjal közlekedik.

Most, amikor 2021. novemberi AdBlue hiány van, és pánik uralja az emberek, gondoljanak az igazi megoldásra is, mely tulajdonképpen nem kerül semmibe a kb. 10% üzemanyag megtakarítás miatt.

Jelen pillanatban ugyanis 500Ft/liter gázolaj árnál ez sem mellékes.

Kisújszállás, 2021.11.03.                                                                     SZAKI Kft.

                                                                                                           Farkas Kálmán

 

Hírlevél feliratkozás