Kezdőlap arrow Hírek - újdonságok arrow 15. Gyulladáspont, zárttéri lobbanáspont

Menü
Kezdőlap
Magunkról
Hírek - újdonságok
Szolgáltatások
Referenciák
Vendégkönyv
Oldaltérkép
Kapcsolat
Ajánld az oldalt
SPURI
Képviseleteink
Forgalmazóink
Termékek
Biztonsági adatlapok
Árlista
Technikai sport
Online felhasználók
Jelenleg 2 vendég online
Látogatottság
mod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_counter
mod_vvisit_counterMa200
mod_vvisit_counterTegnap529
mod_vvisit_counterEzen a héten1942
mod_vvisit_counterEbben a hónapban9452

Keresés
Véletlen kép
Hírszolgáltatás
Hírszolgáltatás
Hirdetés
Derival Kft - Csarnokfűtés
Reznor hőlégfúvók, sötétsugárzók,
légkezelők, füstelszívók,
terem-, csarnok-, áruház-, nyitott térfűtés
06-56/390365; 06-20/4342427
Formel Kft
Bejelentkezés





Elfelejtett jelszó?
Még nincs azonosítód? Regisztrálj
15. Gyulladáspont, zárttéri lobbanáspont PDF Nyomtatás E-mail

ImageA benzin egy heterogén folyadék, melynek a tulajdonságait az alkotó elemek összhatása határozza meg! Ezért mind a gyulladáspont, mind a zárttéri lobbanáspont egy fontos jellemzője az üzemanyagnak. Bár közvetlenül nem jellemzője a benzinnek. Sem a lobbanás-, sem a gyulladáspont nincs kapcsolatban a gyújtóforrás vagy az égő folyadék hőmérsékletével, ez utóbbiak jóval magasabbak. Továbbá ezekben a szavakban nem értendő bele a különösen nagyobb nyomás tartomány, mely a motorok hengerébe van. 

 

Az üzemanyagot is szabhatjuk a motorokra, mint például a versenyautóknál. A gyakorlat azonban az, hogy motorokat konstruálják az üzemanyagra. Mégpedig átlag, és jó minőséget feltételezve! Egy motorgyár pld. nem veheti figyelembe, hogy átmeneti állapotokat, miszerint most 5% etanol adalékolás kötelező az EU-ban.  Más földrészeken adják el az autók nagyobb részét, és ott ez nem létezik! És mi lesz néhány év múlva, ha a benzint ismét változtatják, nem lehet megtankolni a hozzá való üzemanyaggal? Ezért a szabványok a minimálisszintet célozzák meg!

 A gyúlékony folyadék lobbanáspontja az a legalacsonyabb hőmérséklet, amelyen már elég sok oldószergőz van jelen ahhoz, hogy gyújtóforrás hatására meggyulladjon. De nincs nyomáson.

Benzines motoroknál a levegő és a benzin keverékét gyújtógyertya lobbantja lángra. A benzin levegő keveréket gyulladási határon belül kell tartani, és a lobbanáspontja fölé melegítik, majd gyújtógyertyával meggyújtják. Az üzemanyag nem gyulladhat meg hamarabb a forró motorban. A benzinnek ezért alacsony lobbanásponttal, de magas öngyulladási hőmérséklettel kell rendelkeznie.

Néhány alapvető adat:                                                            Image                                                   

Üzemanyag

Lobbanáspont

Öngyulladási
hőmérséklet

Etanol

12,8 °C

365 °C

Benzin

<−40 °C

246 °C

 

Ebből is látszik, hogy etanolnak milyen magas az öngyulladási hőmérséklete. Ezért használják többek között oktánszám növelésre. Viszont az indítási készsége nagyon rossz. Télen ezért nem szeretnek azok a benzinnel üzemelő járművek beindulni, melyben igen nagy mennyiségű etanol van. Ezért is káros az etanol. Nehéz begyújtani, valamint a fűtőértéke is nagyon csekély. Ezért lehet hatalmas előgyújtási szöget állítani az etanol túlsúlyba lévő benzines motornál.

Összefoglalva fontos, hogy benzin a lobbanáspontja alacsony legyen, az öngyulladási hőmérséklete pedig magas legyen. Heterogén keverékeknél, mint a benzin, a keverő komponensek beállításával szabályozható. A túl szélsőséges határok nem fogadhatók el, mert a benzin indítási készsége gyenge lesz, vagy a mások oldalról vizsgálva, hamar meggyullad, ami káros, hiszen kopogó égéssel hamarabb begyullad, mit, azt a szikra indítaná, a megfelelő fázisba. Ezek szerint az oktánszám az egyik oldalon nagyon fontos, de a másik végponton az indítási készség is lényeges benzinjellemző. Ez pedig a zárttéri lobbanáspont.

 

Kisújszállás, 2019.03.13.                                                                                                                                     Farkas Kálmán

                                                                                                                                                                              Szaki Kft.

 
< Előző   Következő >
Spuri használat
A SPURI üzemanyagadalék mindkét fajtája bármilyen típusú és üzemű belső égésű motorhoz ajánlott folyamatosan, minden tankolásnál!
Language

English

Deutsch

JG-2 Racing Team
A csapat hivatalos honlapja:
JG2-RACING.HU
Spuri webáruház

Spuri Webshop

Hírlevél
Spuri hírlevél


HTML formátum?

Népszerű hírek
 Grafika és tervezés Magic Consulting