Kezdőlap arrow Hírek - újdonságok arrow 16. Expanzió képesség

Menü
Kezdőlap
Magunkról
Hírek - újdonságok
Szolgáltatások
Referenciák
Vendégkönyv
Oldaltérkép
Kapcsolat
Ajánld az oldalt
SPURI
Képviseleteink
Forgalmazóink
Termékek
Biztonsági adatlapok
Árlista
Technikai sport
Online felhasználók
Látogatottság
mod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_counter
mod_vvisit_counterMa102
mod_vvisit_counterTegnap535
mod_vvisit_counterEzen a héten1947
mod_vvisit_counterEbben a hónapban7581

Keresés
Véletlen kép
Hírszolgáltatás
Hírszolgáltatás
Hirdetés
Derival Kft - Csarnokfűtés
Reznor hőlégfúvók, sötétsugárzók,
légkezelők, füstelszívók,
terem-, csarnok-, áruház-, nyitott térfűtés
06-56/390365; 06-20/4342427
Formel Kft
Bejelentkezés





Elfelejtett jelszó?
Még nincs azonosítód? Regisztrálj
16. Expanzió képesség PDF Nyomtatás E-mail

ImageA járművek erőforrása expanzió által aknázza ki a mozgási energiát. Vegyi átalakulás következményeként a végtermék gáznyomását használják ki az alternáló jellegű belső égésű motorok. Mondhatnánk, hogy energia sűrűséget halmozó folyadékból, vegyi hatás miatt felszabaduló hő hatására, zárt térben keletkező nyomás indukál mozgási energiát!  

 

Lényeges tulajdonság tehát a vegyi anyagok oxidációjából, no meg némi redukció összességéből eredő térfogat tágulási, expanzió általi mozgási energia mennyisége. Természetesen közre játszik a hőmérséklet emelkedése, mert e nélkül nincs nyomásemelkedés. A hőfok emelése az anyagsűrűség, a kezdeti nyomás, és égési folyamat végtermékének, molekuláinak tulajdonsága határozza meg a kinyerhető mozgási energiát.

 

Vegyük sorra a folyamatot. Mi történik a hengerbe?  Van egy alsó pont ahonnan felépül a magasabb nyomás, valamint egy maximum végnyomás ahol megáll az erőkifejtés a dugattyúra. Innen a lendület és szomszédos hengerek eltolt expanziója miatt ismét a munka ütemet készíti elő a motor ebben a hengerben. Honnan, hová épül fel a nyomás lényeges szempont. Hideg motornál erőtlenséget érzünk, mert kisebb a nyomás-lépcső. Nem tökéletes az égési körülmény. Hiába dúsítunk, meg kell várni, míg az üzemi hőt eléri a motor!  

A kezdeti égési térfogatba töltött üzemanyag-levegő keverék oxidációjából keletkezik a hő. Ezen magasabb hőmérsékleten a gáznemű anyagok molekulái egyrészt maguk között ütköznek, másrészt a kitöltendő tér felületével. Ezek között is, ami a mozgást eredményezi, a dugattyúra ható gázmolekulák ütközése. Ezeket tudjuk megváltoztatni, a körülmények, valamint az égési folyamatokhoz szükséges alkotók összetételével, és időbeni lefolyásával.

 

Az expanziót befolyásoló tényezők: Image

1.       Hőmérséklet különbség

2.       Éghető anyag szortimentizáció minősége

3.       Az égés időbeli lefolyásának szabályzása (többszöri injektálás)

4.       A bejuttatott levegő nyomása

5.       A bejuttatott levegő hőmérséklete, páratartalma (pld. intercooler)

6.       A bejuttatott levegő nitrogén tartalma (csekély hőtágulás)

 

 

Mit is tudunk tenni az üzemanyag adalékkal?

A 2. pont és a 3. pont befolyásolásával összetétel optimálisabb minőségével jelentős többlet expanzió nyerhető ki! Gondoljunk csak arra, hogy a precízen kiszámolt oxigén mennyisége a füstgázba nem okoz elégetlen szénhidrogén származékot. Továbbá nem keletkezhet szénmonoxid a kevesebb oxigén miatt, de a nitrogénoxidok sem keletkezhetnek a sok oxigén, valamint a magas hőtől. Ezért van a SPURI hűtő gél komponense. A kipufogó fázisban, az speciális gél gőz formájában visszahűti az égésteret, előkészítve a hidegebbről megvalósítható expanziót! Valamint az üzemanyagból hiányzó alkotókat pótolva a lángterjedési folyamatosságot lehet biztosítani, így könnyebben felépül az expanzió.

 

Továbbá az expanzió tovább nő akkor is, amikor pld. a gázolaj növényi alapú hosszú szénláncú alkotóit többfelé válasszuk, és speciális SPURI összetétellel minden atomi alkotóját rövidebb idejű oxidációra kényszerítjük. Ezzel nincs elégetlen bio tartalom, ami a lerakódásokat szaporítja a motorban, és a kipufogó rendszerbe. A tökéletesebb oxidáció pedig nagyobb expanziót, több kinyerhető mozgási energiát eredményez. Ez azért fontos, mert a gázolaj területén felhasználásra kerülő molekulák jellemzően 15-45 szénatomot tartalmazhat. A benzinek esetében 5-10 között van. Ezek felett az égési gyorsasággal van probléma, ami nem fér bele a munka-ütembe.

 

Pláne nem férhet bele, ha több fázisú porlasztásról van szó, mint a mai korszerű motoroknál. Az utolsó beporlasztott gázolaj azon részei, melyeknek nem marad idejük a tökéletes elégésre, csak egy pakura szerű lerakódást képeznek. A hengerbe ugyan még füstgáz formátumba légnemű anyagok, ám azt elhagyva, a lehűlési fázisban a kipufogó rendszerbe megkezdik a kicsapódásukat! Különösen veszélyes ez a beindítási fázisba, illetve minden olyan üzemeltetési körülménynél, ahol nincs meg a motor üzemű hőfoka!

Pont ezért van, a rövid üzemidejű városi közeledésnél a sűrűbb meghibásodás. Itt kell megjegyezni, hogy a SPURI sokat segít a hideg fázisú üzemmódban, tartós városi, sőt téli üzemeltetésnek akkor is marad hátránya. Ezért kell beiktatni tankolásokként 1-2 hosszabb utat, melyen, üzemi hőfokon ki tud tisztulni a rendszer! Ehhez is jól illeszkedik a SPURI, hogy hamarabb megvalósuljon a tiszta motor, tiszta kipufogó rendszer.

 

A felépült jó expanzió hiába épül fel, ha a kipufogó rendszer nem engedi tervszerűen távozni. A szennyezett, szűkebb keresztmetszet mindig bajt okoz! Ezért is kell komplexen kezelni az üzemanyagok tulajdonságait. Minden paraméter számít, így a cikkben szereplő expanzió képesség is, ezért fontos jellemzője az üzemanyagoknak!

 

Kisújszállás, 2019.06.21.                                                                       Farkas Kálmán

                                                                                                                       SZAKI Kft.

 
Következő >
Spuri használat
A SPURI üzemanyagadalék mindkét fajtája bármilyen típusú és üzemű belső égésű motorhoz ajánlott folyamatosan, minden tankolásnál!
Language

English

Deutsch

JG-2 Racing Team
A csapat hivatalos honlapja:
JG2-RACING.HU
Spuri webáruház

Spuri Webshop

Hírlevél
Spuri hírlevél


HTML formátum?

Népszerű hírek
 Grafika és tervezés Magic Consulting