Kezdőlap

Menü
Kezdőlap
Magunkról
Hírek - újdonságok
Szolgáltatások
Referenciák
Vendégkönyv
Oldaltérkép
Kapcsolat
Ajánld az oldalt
SPURI
Képviseleteink
Forgalmazóink
Termékek
Biztonsági adatlapok
Árlista
Technikai sport
Online felhasználók
Látogatottság
mod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_counter
mod_vvisit_counterMa203
mod_vvisit_counterTegnap625
mod_vvisit_counterEzen a héten2434
mod_vvisit_counterEbben a hónapban828

Keresés
Véletlen kép
Hírszolgáltatás
Hírszolgáltatás
Hirdetés
Derival Kft - Csarnokfűtés
Reznor hőlégfúvók, sötétsugárzók,
légkezelők, füstelszívók,
terem-, csarnok-, áruház-, nyitott térfűtés
06-56/390365; 06-20/4342427
Formel Kft
Bejelentkezés





Elfelejtett jelszó?
Még nincs azonosítód? Regisztrálj
Benzinek 2020.év tavaszi analízise PDF Nyomtatás E-mail

II.rész 95-ös benzin vizsgálatok

(Hová lettek a vírusölő alkoholok? Az E10 nem E10???)

Közzé tesszük az analizációnkat. A vizsgálat célja azon molekuláris elemzés, melyből kiderül, tovább adalékolható-e utólagosan, hatékonyan, gazdaságosan a normál E10,- 95-ös oktánszámú benzin, valamint a milyen donor tulajdonságokkal bír a mai olcsóbb kategóriás új, E10-es benzin. Hiányzik-e belőle alkotó, és túlsúlyt képvisel-e valamely komponens? Jó-e az ideális molekula, és atomi összeállítás? Milyen komponensekkel kell pótolni a jövőben?

Image

 

1.pont   becsült(számított motoroktán)  81  követelmény 85 tehát mélyen alatta van. A számítási hibaszázalékon is túl van. Semmiképp nincs meg. Ez már viszont probléma a „4” értékkel kevesebb.

3.-7. -8. pont rendben, szabványon belüli érték.

9. pont Éppen megfelel, de lehetne jobb. A porlasztási paramétereket negatívan befolyásolja, valamint indítási készség is gyenge tőle, minden egyes munka ütemben.

12.pont Oxigén tartalom mondhatni megfelelő, bár nem mindegy milyen típusú molekulával, mennyire kötött oxigén konfigurációban van jelen. Ez pozitívum! De nem elég!

13. Etanol tartalom érdekesen az E5-höz hasonlít 4,3tf%. Nincs nagyon sok, nincs túlsúlyba. Sőt nem is éri el azt. Ezzel viszont semmi gond nincs. Ez így teljesen korrekt, és kezelhető utólag hozzáadott adalékkal. Igaz a biotartalmat az etanolból tovább feldolgozva is bele kell számítani a követelménybe, ami itt a mérésünk szerint a 2.2tf.% , így 1.1tf.%-ba számít bele!

14. Olefin tartalom 4,2tf.%, ez már majdnem megfelel, de mégse! Mondhatnánk, jó úton járunk. Azonban a szortimentizáció több eleme hiányzik, némi alkotó féleség pótlásra szorul. A kívánatos kb. 9-11tf.%-nál lenne. Utólagos adalékkal, égésáthidaló kis mennyiségű alkotókkal pótolható.

15. Aromás tartalom nagyon nagy túlsúlyba van. Nem hasznos, hiszen a magas fűtőérték ebben a keverékbe nem hasznosul megfelelően. De jobban, mint a 100-as benzinbe. ezért nem annyira veszélyes az után-égés miatt!   Több olyan molekula kombináció kellene, mely kisegíti, megindítja, szinten tartja, és hasznosan befejezi az expanziós folyamatokat! Sajnos, a szabványos 18tf.% helyett, a valóság 45tf.%.

 

További tulajdonság: 

Kopáscsökkentés Image

Közép kategóriától gyengébb kopáscsökkentés.

Elvárható lenne az aromás túlsúly miatt. Kiegészítés a benzin keverékbe viszont nem elegendő e tulajdonság javításra szorul. A megfelelő szintre hozás utólagos kis mennyiségű adalékkal megoldható.

 Itt is látszik, a rövidebb szénláncú parafinok hiányzanak a benzinből, bár sokkal jobb az összetétel, mint a prémium benzinbe. Íme az összetétel:

Image

Más tulajdonág szerint rétegesebb, egyenletesebb eloszlású üzemanyagról van szó, mely alkalmas a kíméletes motor üzemmódra. Érdekes, miszerint ebben a benzinbe megjelenik az ETBE is. Határértékig kellett volna az arányt elvinni. A 2.2tf.% helyett a duplája optimális lenne! Jótékonyan hat az emisszióra, és minden kémiai átalakulási folyamatra. Annak ellenére, hogy némi módosítás szükséges az eredményhez, pozitív tény, hogy az égési folyamatok előtt is, közben is, és utána is, kímélő benzin válhat belőle.

Összefoglalva:

 Gondoljunk a rétegesebb elosztásra, a kopáscsökkentésre, víz-oldékonyságra, vezetőképességre, egyenletes nyomatékra, kisebb hő-terhelésre, jobb indítási készségre, gyengébb maró hatásra az alkatrészeknél, mely keverék jellegéből fakad.

Nem kis előny az is, hogy ez a benzin legjobban eltartható, némi utólagos adalékkal alkalmas akár egy-másfél évig a tárolásra! Azért felhívom a figyelmet, csak a ma vett mintára vonatkoznak a megállapítások.  Ha változtatnak az összetételen, és ismét felviszik az oxigenátok mennyiségét 30% fölé, mint az elmúlt évekbe mértek szerint.

Összességbe azt látjuk, hogy a mai kínálatba ez a benzin alkalmas a járművek tartósságának megóvására, igaz némi kiegészítéssel. Lehet, hogy pillanatnyi előny látszik más benzineknél, de ez hosszú távon nem előny. A gazdasági helyzet ezen év elején szintén azt eredményezte, hogy az alkohol fajtákat csökkentsék, vagy végleg kivonják a keverékből, mivel, nagyon drága, a benzin kiskereskedelmi árának ötszöröse lett, vírusfertőtlenítés miatt! Konkrétan IPA flakononként csomagolva 10 szereséért is eladható volt. Érthető, hogy nem találtuk egyik benzinbe sem! Sőt meglepő, hogy 95-ös benzin minősége sokkal egyenletesebb, jobban lehet rá számítani, mint a prémium fajtákra! A két benzinfajta összehasonlítása a követkő cikkben lesz!

 

Kisújszállás, 2020.05.25.                                                                             Farkas Kálmán

 
< Előző   Következő >
Spuri használat
A SPURI üzemanyagadalék mindkét fajtája bármilyen típusú és üzemű belső égésű motorhoz ajánlott folyamatosan, minden tankolásnál!
Language

English

Deutsch

JG-2 Racing Team
A csapat hivatalos honlapja:
JG2-RACING.HU
Spuri webáruház

Spuri Webshop

Hírlevél
Spuri hírlevél


HTML formátum?

Népszerű hírek
 Grafika és tervezés Magic Consulting