![]() Chip tunniggal: kb 150 LE Évjárat: 2001 Futott Km: 162452 |
A fenti jármû csak SPURI-val kezelt üzemanyaggal futott eddig.
Használati tapasztalatok:
A normál adagolás 2-3 szorosával adagolt üzemanyaggal tette meg a fenti km mennyidég közel felét. Szervízelési gond nem volt! Porlasztócsúcs, izzítógyertya, stb nem kellett cserélni. Az autó nagyon erõs igénybevételnek volt és van kitéve:
- magas fordulatszám (4000-5000 ford./perc)
- 1 tonnás raksúly
- 2 tengelyes trailer vontatás
- "rally" szerû üzemmód (hirtelen gáz, hirtelen fék használat)
A motor állapotát felmérendõ lebontottuk a hengerfejet vizsgálat céljából.
Tapasztalatok a következtõk:
- A henger átmérõ kopása a gyári értékhez képest nem volt mérhetõ.
- Hengerfejben és a dugattyú tetején kokszosodás nem volt jelentõs, csak felületi jelleggel és könnydén el távolítható.
- Kompresszíó és olajlehúzó gyûrûk nem voltak beragadva a dugattyú hornyába, tehát tökéletesen neki tudtak feszülni a henger falának.
- A hengerfelület polítozott fényes volt, nem voltak láthatók kopásra utaló barázdák, sérülések.
- A felületeken nem volt látható hõsokkra utaló elszinezõdés.
A motor összerakásánál minden érték (elõtöltés, stb) a gyári értékre lett állítva, mellyel az autó tökéletesen mûködik jelenleg is, a fenti igénybevételek mellett.