
Éppen a Veszprém rally-ról hazafelé tartottunk, a következõket tapasztaltuk. Így fél óra erõs üzemmód után nem akart gyorsítani. Olyan mintha nem menne a turbó. Tréleren a versenyautó, amit húztunk és dugig a raktér szerszámmal, hát elég kellemetlen volt.
Mi lehet a gond?! –morfondíroztam, és a kérdések cikáztak az agyamban- ”A turbó elõtti terelõ lamella beszorul zárt állásba? A turbótengely csapágy beállt? Dugulásom van az üzemanyag rendszerben?”
Közben az alábbiakat tapasztaltuk, menet közben ötödikben leveszem a gyújtást 2-3 mp -re, majd visszaadom, újra van turbónyomásom.
A végén 2-3 nap múlva már 10 km-ként, tehát igen sûrûn ezt kellett tenni! Végül is ilyen 2x- ére tuningolt turbónál nem is lenne szokatlan, ha gyengül, vagy károsodik. Azért 200. 000 km így padlózva, nem múlhat el nyom nélkül!
Még akkor sem, ha 60-80 C° fokkal hûvösebb a kipufogógáz, a turbólapát kopik a csapágya melegbe, forog. Mivel mechanikus kopásra gyanakodtunk, csak késõbb kérdeztük le az elektronikai adatrögzítõt. Azt hittük a terelõ lamella tengelye kikopott a koromtól és annyira lötyög, hogy beszorul, és nem nyit a turbóféle. Minden kipufogógázt kerülõ úton enged! A gyújtás le-fel vételével pedig a hírtelen nyomás különbségre kipattan!
A helyzet a következõ: 1.4 bár fölötti turbónyomást érzékelt hébe-hóba a számítógép és levette a gázolajat felére olyan max. 90-100-at lehetett vele menni, hosszúgyorsítás után is.
Mibõl is eredhet a hiba, gondolkozzunk!?
Átnézve a turbó körüli irányítás és vákuum csöveket, csak annyit látunk, hogy az egyik bilincs lazább és a textil burkolata kikoszolódott.
Résolaj gumicsõre cseréltük le. Azóta panaszmentes az autó. Már azt hittem az utóbbi idõben, hogy a turbó, mert csak 0. 8 bárt nyomott. De, hogy egy apró bilincsnél szökött a levegõ az irányító oldalon! Nagyon pozitív az is, hogy még az 1.4 bárt is tudja a turbó.
Tehát a SPURI állandó adalékolással olyan a turbó, mint új korában, ezt nyugtázhatjuk.
A korom nem koptatta el a lapátokat és a tengelyt, hanem megóvta!
Már-már fóbiám van, hogy mikor taposom szét 4. 500-5. 000-es fordulatnál a gépet, de úgy látszik a vártnál jobbak a teszt eredmények. Ráadásul a napraforgóolaj tesztelést is elvégeztük az autón, és még azt is túl élte sikeresen!
Ha történik valami, megírom õszintén és rögtön!
Addig is balesetmentes utat mindenkinek!
Farkas Kálmán
tulajdonos
Közben az alábbiakat tapasztaltuk, menet közben ötödikben leveszem a gyújtást 2-3 mp -re, majd visszaadom, újra van turbónyomásom.
A végén 2-3 nap múlva már 10 km-ként, tehát igen sûrûn ezt kellett tenni! Végül is ilyen 2x- ére tuningolt turbónál nem is lenne szokatlan, ha gyengül, vagy károsodik. Azért 200. 000 km így padlózva, nem múlhat el nyom nélkül!
Még akkor sem, ha 60-80 C° fokkal hûvösebb a kipufogógáz, a turbólapát kopik a csapágya melegbe, forog. Mivel mechanikus kopásra gyanakodtunk, csak késõbb kérdeztük le az elektronikai adatrögzítõt. Azt hittük a terelõ lamella tengelye kikopott a koromtól és annyira lötyög, hogy beszorul, és nem nyit a turbóféle. Minden kipufogógázt kerülõ úton enged! A gyújtás le-fel vételével pedig a hírtelen nyomás különbségre kipattan!
A helyzet a következõ: 1.4 bár fölötti turbónyomást érzékelt hébe-hóba a számítógép és levette a gázolajat felére olyan max. 90-100-at lehetett vele menni, hosszúgyorsítás után is.
Mibõl is eredhet a hiba, gondolkozzunk!?
Átnézve a turbó körüli irányítás és vákuum csöveket, csak annyit látunk, hogy az egyik bilincs lazább és a textil burkolata kikoszolódott.
Résolaj gumicsõre cseréltük le. Azóta panaszmentes az autó. Már azt hittem az utóbbi idõben, hogy a turbó, mert csak 0. 8 bárt nyomott. De, hogy egy apró bilincsnél szökött a levegõ az irányító oldalon! Nagyon pozitív az is, hogy még az 1.4 bárt is tudja a turbó.
Tehát a SPURI állandó adalékolással olyan a turbó, mint új korában, ezt nyugtázhatjuk.
A korom nem koptatta el a lapátokat és a tengelyt, hanem megóvta!
Már-már fóbiám van, hogy mikor taposom szét 4. 500-5. 000-es fordulatnál a gépet, de úgy látszik a vártnál jobbak a teszt eredmények. Ráadásul a napraforgóolaj tesztelést is elvégeztük az autón, és még azt is túl élte sikeresen!
Ha történik valami, megírom õszintén és rögtön!
Addig is balesetmentes utat mindenkinek!
Farkas Kálmán
tulajdonos