Kezdőlap

Menü
Kezdőlap
Magunkról
Hírek - újdonságok
Szolgáltatások
Referenciák
Vendégkönyv
Oldaltérkép
Kapcsolat
Ajánld az oldalt
SPURI
Képviseleteink
Forgalmazóink
Termékek
Biztonsági adatlapok
Árlista
Technikai sport
Online felhasználók
Jelenleg 2 vendég online
Látogatottság
mod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_counter
mod_vvisit_counterMa178
mod_vvisit_counterTegnap517
mod_vvisit_counterEzen a héten695
mod_vvisit_counterEbben a hónapban6278

Keresés
Véletlen kép
Hírszolgáltatás
Hírszolgáltatás
Hirdetés
Derival Kft - Csarnokfűtés
Reznor hőlégfúvók, sötétsugárzók,
légkezelők, füstelszívók,
terem-, csarnok-, áruház-, nyitott térfűtés
06-56/390365; 06-20/4342427
Formel Kft
Bejelentkezés





Elfelejtett jelszó?
Még nincs azonosítód? Regisztrálj
SPURI fagyásgátlás gázolajban PDF Nyomtatás E-mail

Image Sokan kérdezik, hogy jó-e fagyásgátlóként, dermedés gátlóként a SPURI üzemanyag adalék.

Valóban attraktívan kimagasló a hatása. További kérdés merül fel ezek után, hogy mínusz fokokban határozzuk meg azt, amit kibír a SPURI-s gázolaj.
Ehhez tudnunk kell, milyen szintű és minőségű gázolajból indulunk ki!

Vegyük azt az érthető esetet, hogy a nyári és a téli gázolaj közt óriási különbség van. Nyáron átlag 20 C⁰ van, télen mínusz 20 C⁰. Az ebből eredő 40 fok különbségre kell olyan gázolajat szerkeszteni, mely megfelel a szivattyúzhatósági határértéknek! Nem válik ki a parafin, vagy legalábbis nem nagy csomókban, hanem finom részekben, valamint a vízcseppek megfagyása is gond! És még számos hosszú szénláncú szénhidrogén több tucat változatával is gond lehet!
Hogy küszöbölhető ki mindez? A kutak ezeket mellőzik belőle, sőt rövidebb fagytűrő komponenseket kevernek bele! Gondolható ez milyen olcsó, és rontja a gázolaj amúgy is csapnivaló kopáscsökkentő képességét. Nő a korróziós veszély!

 

Ami még fontos és mélyen elhallgatják, gyengül az cetánszám, vele a cetánindex.  Mindennek a tetejébe az energia tartalma is csökken a gázolajnak!
Már nem véletlen, hogy tavasszal gyorsan visszaállnak a normál változatra! Mert bizony nagyon megviseli a tél a dízel motorokat, de a kiegészítő szerkezeteit is! Persze lehetne a tuti jó adalékkal is megoldani mindezt, miért is kerítenék 8-10-szer annyiba az adalékot, ha nem muszáj!
Így már érthetőbb a téli gázolaj körüli pánik, pláne akkor, amikor az új autók gázolaj szűrője manapság a 5 és 2 mikron körüli. A gyártók szeretnék megóvni a motort a szilárd szennyeződésektől! Vele együtt megszületett az újabb probléma, a bioétolaj származék kicsapódása.
Még ezzel sem lenne baj, ugyanis a mai korszerű gépek a forró gázolajat forgatják a résolaj csövön keresztül, a szűrőt melegítve! Mondhatjuk, hogy még a kicsapódott alkotók sem zavarnak, csak addig, míg a szűrő kb. 20 fokra felmelegszik. Csak ennyi tartaléknak kell lennie a rövid ágon lévő rendszerben! Itt kezdődik a második fontosabb fogalom, mely meghatározó!
Az indítókészsége a gázolajnak!
Ez meghatározó minden üzemanyagnál. Bonyolult összetett fogalomról van szó! Számos alkotó befolyásolja, de a legfontosabb az, hogy a fizikai pontot tudja teljesíteni abban a folyamatban, hogy a levegő-gázolaj keverék sűrítésénél a kompresszió gyújtás létrejöjjön. Mégpedig pont ott, ahol kell! Ez némi vezérlés, dúsítás, előtöltés és egyéb paraméterváltozást is jelent. Természetesen jeladókon keresztül! 
Itt jön az érdekesség, hogy van az a határ, ahol ezeket már nem tudja a gép teljesíteni, mert lehetetlen! Nos ezért kell adalékolni!
Mindig az a kritikus pont, hogy beindul-e a dízelmotor, és második szempont addig jár-e, míg a gázolajat vissza nem tudja melegíteni. Nos, erre született meg az a megoldás, mely a maga nemében korszakalkotó. Minden nagyon hosszú szénláncú szénhidrogént lehetetlen ilyen kistérfogatú 2 ezrelékkel oldatba hozni! Akkor megszületett az a megoldás, hogy legyen a szűrőben szűrő elv! Az úgynevezett „FILTER-CELL” kiképzés, egy sajátos megoldás, mely utat ad a gázolaj azon komponenseinek, mely nem csapódtak ki! A zsírsav és a parafin kristályok ugyan kicsapódnak, de nem tudnak szorosan összetapadni, hanem mindig lesz egy csomó kapilláris járat a keményzsír szerű lerakódásban! Szivacs szerkezetűvé válik a kiválás, mely átjárható. Ez egy keményítő hatáson alapszik, mely a parafin kristályok felületén jelentkezik! 
Az elv azon alapszik, hogy ne tudjanak a kivált megdermedt gázolaj származékok teljesen plasztikusan eggyé olvadni, azaz összesimulni, hanem szűrőszerűen, legyen közöttük mindig elegendő kapilláris cső, melyen a megmaradt komponensek áramlanak!
Ezzel a visszaoldódás is gyors és problémamentes!
Így már a gép indul, tovább jár problémamentesen, mert automatikusan kiolvassza önmagát! Ehhez már csak azt kellett megoldani, hogy a motor, változó összetételű gázolajjal üzemel, hisz amikor újra lökésszerűen megkapja a nagy dózisú parafint, és a zsírsavmetil-észtert besokallhat a porlasztócsúcs, EGR, katalizátorok, részecskeszűrők és egyéb alkatrészek! Nos, a SPURI tartalmaz olyan komponest, mely elég gyorsan orvosolni tudja, ezt a hatást is. Ehhez viszont folyamatos SPURI használat szükséges!
Összegezve elmondhatjuk, hogy tapasztalatunk, és kísérleteink alapján, a dermedés gátlás hatása a SPURI leírásában kimagasló hatású, ami donor gázolaj szintjéről kiindulva újabb mínusz 15 C⁰-t jelent. Tehát egy nyári +5 C⁰-os gázolajból egy mínusz tízest tud képezni, míg a mínusz 10-esből elvileg –25 C⁰-t.
Személyes tapasztalatom is elmondom!
Image Bár sosem hihetünk a kutak -30 C⁰ reklám kommunikációjának, mert láttam már januárban Karcagon az OMV kútnál 2010-ban a megjött tartálykocsiban a lecsavarozott tartály tetőn keresztül lapáttal szedték ki a fehér lerakódást. Nyílván parafin származékot! Fotózni akartam, de durván kitiltottak a kútról! Azóta pedig tönkre is ment a kút!
Egy másik tartálykamion szintén ilyen felirattal Karcag-Pusztán állt meg, a vasúti átjáró előtt. Igazi szégyen volt ugyebár!
Akkor ugyebár ezzel mindent elmondtam az ígéretekről!

Mérlegeljen a tisztelt autós, és gondolja meg, mit választ! Mi már bizonyítottunk 1993-óta. Sosem volt panasz a SPURI-ra. Használatát áldás követi! Akkor miért ne ismerkedne meg vele Ön is!

Kisújszállás, 2015.12.02.         

                                          Farkas Kálmán
                                         Fejlesztőmérnök

 
< Előző   Következő >
Spuri használat
A SPURI üzemanyagadalék mindkét fajtája bármilyen típusú és üzemű belső égésű motorhoz ajánlott folyamatosan, minden tankolásnál!
Language

English

Deutsch

JG-2 Racing Team
A csapat hivatalos honlapja:
JG2-RACING.HU
Spuri webáruház
Spuri Webshop
Hírlevél
Spuri hírlevél


HTML formátum?

Népszerű hírek
Facebook
 Grafika és tervezés Magic Consulting