A részecskeszűrők (FAP vagy DPF) imádják a SPURIT! - Spuri Adalék
×
Kosaram
Kosárban lévő termékek
A kosár üres.
Töltse meg kosarát
Vásárlásbdfg
Ft
A szállítás és az adók újra kiszámításra kerülhetnek a pénztárnál.
Ft
Tovább vásárolok

Sokszor kérdezik a felhasználóink, hogy a részecskeszûrõ és a SPURI egymáshoz való viszonya milyen? Károsítja-e, semleges vagy pozitívan hat.
A mûködési mechanizmussal kell kezdeni: Mire is hívatott a részecskeszûrõ? Arra, hogy a koromrészecskéket illetve azok nagyobb változatát a kipufogó rendszerben elhelyezett igen sûrû szûrõrendszerbe gyûjtse. Közben a szûrõtõl a motorig a torlónyomás növekszik egy bizonyos mértékig. Amikor elér egy telítettségi szintet, akkor a vezérlés egy jeladón keresztül utasítást ad az ürítésre.  Ez akkor jön létre, ha a középfordulat feletti tartományban tartósan autózunk, és üzemi hõ feletti hõmérsékletet produkálva nagy impulzust ad, többlet üzemanyagot, amivel robbanásszerûen elégeti illetve több darabra szedi az elégetetlen koromszemcséket. Ekkor azt látjuk a közúton, hogy az elõttünk haladó dízel jármû egy hatalmas füstpamacsot produkál. Az autógyárak által kitalált ezen módszer több egészségügyi szakembernél vitatott módszer. Nem tudhatjuk, hogy a nagyon apró koromdarabok, amelyek a levegõben szállnak és magába tudják katalizálni a rákkeltõ anyagokat, azok bejutva a szervezetbe mit okoznak. Egyes vélemények szerint a nagyobb koromszemcse nem lebeg a levegõben, hanem hamarabb eléri a talajt a humusszal, földdel keveredve. Ezt az elképzelést hagyjuk a biológusoknak.

Nézzük a motorikus viszonyokat. Ha a tervezetthez képest visszafogjuk a torlónyomással a motort, akkor nyilván kevesebb nyomatékot tudunk kihozni a motorból. Ez többletfogyasztást okoz. Az átlagosnál felüli melegedést is magával hozza, ami szintén a nagyobb kopásokat idézi elõ. Súlyosbító körülmény akkor jelentkezik, amikor sokat használjuk városban az autót.  Újabb negatívum, hogyha elégtelen minõségû gázolajat tankolunk. A SPURI adalékolásával a prémium minõség fölötti nagyon jó gázolajat kapunk. Ennek eredményeként tiszta a rendszerünk, tökéletesebb az égési folyamat, és a folyamatos lerakódás a részecskeszûrõben nem jelentkezik. Azzal a ténnyel állunk szemben, hogy felesleges a részecskeszûrõ, bár a kipufogó rendszerben megtalálható.
Elõzõekbõl következik, hogy a folyamatosan SPURI-val üzemeltetett autóban szinte sosem károsodik a részecskeszûrõ. Felhasználóink maximálisan problémamentesen autóznak, mióta ez a technikai megoldás létezik.
Ha egy jármû motorja a járulékos alkatrészeivel együtt tisztán van tartva, akkor az élettartama is kitolódik. Természetesen kopottabb motoroknál a motorolajból származó még intenzívebb korom nagyon megviseli a részecskeszûrõt. Ennek kiküszöbölésében is segít a SPURI üzemanyag adalék. Sokat futott részecskeszûrõs dízel autónál kb. felére tudja redukálni a füst emissziót. Természetesen bizonyos elhasználódás után, amikor nagyon füstöl egy dízelautó már csak egy megoldás lehetséges: a kompjúterbõl kikódolni a részecskeszûrõ jeladóját. Ekkor figyelmen kívül lesz hagyva ez az alkatrész, melyre nincs is szükség, így akár egy kipufogó csõdarabbal is lehet helyettesíteni.
Ha van kérdésük ezen leírtak után, szívesen várom kérdéseiket a „vendégkönyvünkben”.

Farkas Kálmán
fejlesztõmérnök

Megosztás