Környezetvédelem, energetika a SPURI-val - Spuri Adalék
×
Kosaram
Kosárban lévő termékek
A kosár üres.
Töltse meg kosarát
Vásárlásbdfg
Ft
A szállítás és az adók újra kiszámításra kerülhetnek a pénztárnál.
Ft
Tovább vásárolok

Most, 2022 év végén, az energia válság beköszöntével nagyon keveseket érdekel az autók által okozott légszennyezés, valamint káros környezeti hatások. Az is tény, miszerint utódaink mellett, a ma élő embereket is érinti a káros kipufogógázok. Mit tehet a környezet megóvásáért egy mai autós?

Nagyon is sokat! Közben nem muszáj lemondania a takarékosságról sem. A tökéletes égés lefolyáshoz nem csupán az éghető anyag, és levegő oxigén tartalmának ideális aránya kell, hanem körülmények is fontosak. Miként tudjuk ezt befolyásolni, mint autó tulajdonos?

A megoldás megértéséhez vegyük a mai üzemanyagokat, így világossá válik a működési folyat. Mind a benzin, mind a gázolaj esetében hiányzik az egymásba öltődő égési folyamatból száznál több molekula származék.Eredménye képen a kompresszió egyenletes felépülése, és csökkenése messze áll az ideálishoz. Vele párhuzamosan nem csökken jelentősen a fűtőérték. Akkor gondolom nem érthető, hogyan lehet hatásfok csökkenés az üzemanyagoknál. Különösen szembeötlő a prémium üzemanyagoknál, amely túlnyomó részt aromás nagy energia faktorú sok egyforma molekulákból áll. Nagyon egyszerűen.

Hézagok vannak a kompresszió felépülésben, mert hiányoznak egyes molekula származékok, melyeknek a fűrészfog szerűen kell részt vennie az egymásba öltődő robbanási fázisokba. Megtorpan a folyamat. Majd következik egy nagyobb fázis, mely jelentős hőmérséklet többlettel jár. A nyomásemelkedést viszont csak töredékében tudja hasznosítani a tehetetlenségi törvény miatt. Marad a magasabb üzemi hőmérséklet, de csak lokálisan, hiszen a hűtőfolyadék gondoskodik róla, hogy az autós ezt ne vegye észre. Extrém esetekben, prémium üzemanyagnál a kipufogó torok füstgáz hőmérsékletét 104-148 Celsius fokkal magasabbat is mértünk. Ebből tévesen az következik, hogy nagyobb forgató nyomatékot is eredményez. Sajnos nem, ugyanis nem mindegy, hogy az égéstér kompresszió felépülése milyen hőfokról indul. A különbségből ered a motor ereje. Ha az égéstérben magasabb hőfokról indul kompresszió felépülése, akkor nem nyertünk semmit. Sőt veszítettünk. A folyamatos magasabb hőfokon üzemelés lassan, de biztosan gyengíti, koptatja a motor alkatrészeit.

Kipufogó füst 1jpg

Szaporodik a káros füstgázok mennyisége. (NOx, Co, elégetetlen aromás maradékok, stb) A tökéletesebb égésből ered a kevesebb fogyasztás is, mely a kisebb széndioxid kibocsátással is jár, kímélve ezzel is környezetünket. Mindehhez a vezetési stílus is hozzá járulhat, jelentős megtakarítást eredményezve. Erre most nem térünk ki.

Van megoldás? Igen! Természetesen egyszerű módon pótolni kell a hiányzó folyadék származékokat. De nem mindegy hogyan. Első lépés meghatározni az aktuális üzemanyag gyártás végtermékét, és ez alapján pótolni a hiányzó molekuláris láncszemeket. A molekulánkénti égés kezdete-végét, valamint az égési folyamat gyorsaságát is figyelembe kell venni az anyag pótlását illetően. Második fázisként kiszámolt mennyiségű hűtő-gélt is kell adalékolni a folyamathoz. (hidegebb égéstér előkészítés a kipufogó fázisban)

Ezen leírt komponensek mellé persze létkérdés a klasszikus adszorbensek, kopáscsökkentők, diszpergátorok, és egyéb alkotók hozzáadása. Hangsúlyozzuk mindig az aktuális üzemanyag gyártásához illeszkedve, vizsgálva a donor üzemanyagokat. Csak így lehetséges hatékony üzemanyag adalékot gyártani, melynek van előre mutató hatása környezet védelmi, és motor védelmi és energetikai szempontból. Az üzemanyagok vizsgálatának alapjait, elemzését itt a honlapunkon közzétettük, kérem, tekintsék meg! A kis mennyiségű utólagosan hozzáadott adalék is a át tudja lendíteni a hiányos szortimentizáció hátrányait. Ezért érzi az autós, hogy jobban megy az jármű, és gazdaságosabb az üzemeltetése, nem is beszélve a javítási költségek jelentős csökkenését illetően.

Autó szmog

Kisújszállás, 2022.10.12.

Szaki Kft.

Farkas Kálmán

Megosztás