Kezdőlap

Menü
Kezdőlap
Magunkról
Hírek - újdonságok
Szolgáltatások
Referenciák
Vendégkönyv
Oldaltérkép
Kapcsolat
Ajánld az oldalt
SPURI
Képviseleteink
Forgalmazóink
Termékek
Biztonsági adatlapok
Árlista
Technikai sport
Online felhasználók
Jelenleg 8 vendég online
Látogatottság
mod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_counter
mod_vvisit_counterMa305
mod_vvisit_counterTegnap577
mod_vvisit_counterEzen a héten882
mod_vvisit_counterEbben a hónapban9107

Keresés
Véletlen kép
Hírszolgáltatás
Hírszolgáltatás
Hirdetés
Derival Kft - Csarnokfűtés
Reznor hőlégfúvók, sötétsugárzók,
légkezelők, füstelszívók,
terem-, csarnok-, áruház-, nyitott térfűtés
06-56/390365; 06-20/4342427
Formel Kft
Bejelentkezés





Elfelejtett jelszó?
Még nincs azonosítód? Regisztrálj
Turbós benzines motorok igényei! PDF Nyomtatás E-mail


Image Kell-e félni a turbósított benzines autóktól? A kérdés válasza egyértelműen: NEM kell félni! Vannak azonban fontos üzemeltetési feltételek. Oda kell figyelni, hogy mindent megadjunk a gépnek, valamint a vezetési stílust is szerényebbre kell választani! De akkor mi értelme a turbónak?
Fontos, és jó a turbó, mert a következő jellemzői vannak.

Előnyök:
Kisebb köbcentis motor, könnyebb önsúly, nagyobb nyomatékkal rendelkezik. Súly-lóerő arány jobb, a súly nyomaték arány legalább duplája a turbós motornak. Dinamikus, erős motorok, kisebb fordulaton üzemeltethetők. Arányosan kevesebb fogyasztás, kisebb káros kipufogógáz emisszió!

Hátrányok:
Drágább autó ár! Drágább üzemeltetési költségek! Magas fokozatú motorolaj, sűrűbb csereperiódussal. Odafigyeléses vezetési stílus, váltások, indítás utáni türelmi felmelegedési idő, leállítás utáni hősokk kikerülése. Jó benzin megválasztása! Stb.
Most ebben az írásban legfőképp a benzinnel foglalkozunk.

Röviden azért el lehet mondani, hogy a nagyobb mechanikai, és termikus igénybevétel miatt a motorolaj minőségi, gépkönyv szerinti megválasztása mérvadó. Valamint a csereperiódus gyári értékének kétharmadánál mindig le kell cserélni az olajat! A motorolajnál a teljesítményszint a legfontosabb! A turbó miatt a magas kipufogógáz hőmérsékletét is el kell bírnia, a turbótengely kenése közben.
A gyertya előírás szerinti cseréje is fontos, az összes többi átvizsgálási lépéssel együtt.

Mindent eldöntő az üzemanyag minősége! Milyen benzint tankolunk! Legfontosabb 17 benzin paraméter a turbómotorok élettartalmát hosszabbítja meg. Jelentősen, akár dupla futásteljesítményt is jelenthet a kiváló minőségű benzin.
Kúti benzinnél nincs igazán turbós benzin, pedig kellene!
Miért is? Image
Nem véletlen, hogy minden alkatrészt a szívóbenzineshez képest nagyobb szilárdságúra készítenek. Mert nagyobb az igénybevétel!
Azt is tudni kell, hogy nem készítik nagy sűrítési arányúra ezeket a motorokat, mert nem kell. Ebből következik, hogy nem kell extra oktánszámú benzin sem! Ez is nagy könnyebbség mert, ahogy az oktán fokozók mennyiségét növeljük a benzinbe, úgy csökken a benzin fűtőértéke, valamint expanzív jellege. Milyen is valóban, az a benzin, amit szeret a turbós benzines autó?

  1. Magas fűtőértéke legyen!
  2. Kipufogógáz hőmérséklete turbókímélés okán kisebb legyen!
  3. Szekvenciális folyamatos egymásba öltődő robbanásos égés legyen!
  4. Több rétegű kopáscsökkentő legyen a benzinben!
  5. Hűtőgél hatása a kipufogó szelepet, turbót kímélje!
  6. Gátolja meg a gázosodási hajlamot az injektorok közelébe!
  7. A szikragyújtás utáni gázterjedéskor minden égési gyorsaságú benzinkomponenssel rendelkezzen az üzemanyag, így lineáris nyomaték lesz!
  8. Előzőből eredően a motorrezgések, alapjárat, gyorsulási tényező ideálissá válik!
  9. A benzin gyantás kormos lerakódásait oldja fel!
  10. A benzinbe került esetleges vizet egyenletesen diszpergálja el, nehogy lökésszerűen tönkretegye a motort! A turbós motorok különösen érzékenyek a vízre!
  11. A kipufogógáz minősége, összetétele, hőmérséklete legyen tiszta korommentes, és hűvösebb az átlagnál!  A hengertől a katalizátorig, és a kipufogó végéig! Kímélje a turbót!
  12. Óvja a jó benzin a motorba épített érzékelőket, jeladókat, melyből az ECU dolgozik! Hamis jel esetén elégtelen, rossz üzemmód következik! Ez dominóelven működő egymásból következő meghibásodásokat eredményez! Jelentős javítási költséget okozva!
  13. Polírozó hatása lévén, egyre kifinomultabb, összeillesztett alkatrész felületet képezzen ki! Könnyen sikló dugó, hengerpalást, gyűrűket eredményezzen!
  14. A fokozott igénybevétel által égéstérbe feljutott motorolaj a lehető legtökéletesebben égjen el, koromképződés nélkül!
  15. A motor leállítás után, kipufogó rendszerbe, turbóba rekedt gázból, párolgás útján a hűtőgél gondoskodjon a gyors alkatrész visszahűtésről!
  16. Minden tankba lévő oldható szennyeződést tartson lebegtetett, vagy oldott állapotba, hogy mindig tiszta legyen az üzemanyag rendszer. Gyantás lerakódások ne legyenek!
  17. Folyamatosan tisztítsa az égéstér összes felületét, hogy tökéletes környezetbe ideális égési folyamat tudjon létrejönni. Mindez hosszú távon is működjön! 


Természetesen vannak még fontos tényezők, melyek befolyásolják a turbós, benzines motorok élettartalmát és üzemi megbízhatóságát, de ezek már kisebb jelentőségűek, mint a fent felsoroltak.

Image

Hol van ilyen benzin a minden napokban?
Mit tehet egy ilyen autó tulajdonosa?
Hogyan lesz ez gazdaságos, mégis tartós üzemeltetés?
 
A tankolt benzin mindig legyen alap 95-ös, semmiféle extra felségjelzés nélkül. pld. 95plusz, 95Nitro+ stb. Ezek feleslegesek, drágák és rosszak is turbós autókba.
A magas oktánú prémium 100-as benzinektől is óvakodjunk, mert az oktán oltárán, amire nincs szükségünk, a rétegzett összetétel sérül, szűkül!
Tehát a nagy forgalmas helyről vásárolt normál LUKOIL, v. MOL 95-ös benzint tankoljunk.
Ebbe adalékoljunk 2 ezrelék (50 lit./1dl) SPURI üzemanyag adalékot. /piros/
Ha még jobban szeretnénk kímélni a gépünket, és a dinamikus gyorsulást is szoktuk használni, akkor bátran adalékoljunk a SPURI JG-2 sportból akár 3 ezreléket, (50 lit./1,5dl) /kék/.

Ha így jár el, mindjárt az új, bejáratós autójánál, szinte örökre hibamentesen működik majd a turbós benzines technikája! Nem kell tartania, szélsőséges igénybevétel, vagy kánikula közben sem a problémáktól.

Gazdaságosságban, pedig nem kerül semmibe, mert a SPURI okozta fogyasztás csökkenés megtérülése bővel kétszerese, mint a SPURI vásárlási ára! Tehát csak nyerhet, de próbálja, ki!
Tartozzon Ön is a SPURI használók népes köréhez!

További biztonságos célba érést kívánok!  

                    
Kisújszállás, 2016.június 02.                                                                             Farkas Kálmán
                                                                                                                 fejlesztőmérnök

 
< Előző   Következő >
Spuri használat
A SPURI üzemanyagadalék mindkét fajtája bármilyen típusú és üzemű belső égésű motorhoz ajánlott folyamatosan, minden tankolásnál!
Language

English

Deutsch

JG-2 Racing Team
A csapat hivatalos honlapja:
JG2-RACING.HU
Spuri webáruház
Spuri Webshop
Hírlevél
Spuri hírlevél


HTML formátum?

Népszerű hírek
Facebook
 Grafika és tervezés Magic Consulting