A vezess.hu hibás cikkei (magánkommentár, szösszenetek)

Nem szokásunk más honlap cikkét analizálni, de most kell írni egy-két pontosítást két cikkrõl.
 Az oldal a vezess.hu két cikke a „kipróbáltuk a legtakarékosabb Volkswagent”, valamint az „álom marad a 3,5 literes fogyasztás” címmel jelent meg.
Olvassák el elõször figyelmesen a Kovács úr és a Horvát úr cikkét, aztán térjenek vissza ide. Van egy-két pontosítani való.
Ezek a gyári normák igen pontosak, különösen a német autóknál. Ez tény.
Ha azt írja, hogy a VW Polo 1.2-es dízel motorjának a negyedik is sok akkor téved. Történetesen most vettem egyet, és comfortline 5 ajtós változatban is teljesen normálisan haladva 2,8 literes átlag fogyasztás jött ki. Hogy is van ez, újságíró barátaink?

Ad 1.  Az autót jó minõségû gázolajjal tesztelhették. a hazai gázolajokhoz tettünk 44 literbe egy 125 ml-es SPURI-t. Így tudtunk hajszálpontosan csurgásig tankolni. Így utaztunk 1571 km-t.

Ad 2. Feltételezik, hogy az autó már bejáratott, tehát az elsõ 20.000 km-ét már megtette. Nem mindegy!

Ad 3. Ha ilyen autót vesz valaki, valószínû megelégszik a 180 NM nyomatékkal és a 75 LE-vel. Célja a nyugis takarékos üzemmód.

Ad 4. Városban, ötödikben semmi gázadás nélkül megy az autó 900-as fordulaton 40 km/óra sebességgel. Köszönhetõen az automata fordulat szabályozónak. Ha gyorsítok nem rakéta, de 50-55 körül teljesen jó az ötödik sebesség fokozata.
Nem hasonlítható össze egy Honda Civic Type-R 201 lóerejével 9000-es fordulaton 1-esben.

Ad 5. Hogyan is van az például egy 2,5 TDI VW Transporter 6 litert fogyaszt vegyesen és 9,4 liter a normája a gépkönyv szerint? Nyilván a vezetési stílus miatt. Nem tudom mit mûveltek vele, de az Opel is majdnem tudja a 3,5 liter normát tartani. Több is van a területi képviselõinknek és innen a tapasztalat.
Igen és terhelten a Corsa Van típusáról van szó!

Ad 6. Mi a tankolt gázolaj hõmérsékletét is mérjük, mert fagyban és kánikulában igen is van jelentősége. 18-22 C⁰-nál nincs! A fajsúly hõmérsékletfüggõen meghatározza egységnyi liter üzemanyag energiatartalmát.

Ad 7. Autópályán 88%-ban 130-as tempónál klíma nélkül két személlyel a 3,72 l/100 km sem rossz! Igaz ezt csak Bázelig mértük az M5-ös szolnoki lehajtójától számolva! 1209 km átlaga volt. SPURI és magyar MOL gázolaj.

Összesítésképpen nem akarok senkit megbántani, de van egy olyan érzésem, hogy vagy sosem vezették az autókat, vagy nem tudnak fogyasztást pontosan mérni, kalibrálni. Vagy csak falábuk van. Én is be tudom bizonyítani, hogy az 1200-as dízelmotor 100 km-es távolságon 15-20 liter gázolajat fogyaszt. Hogyan? Úgy hogy vonóhorog, 750 kg-os utánfutó rakottan, és 5 személy, kicsit puhább gumikkal. Nézzük be tudom-e tenni ötödikbe, vagy negyedik fokozatba? Szerintem ritkán. Tehát 4000-es fordulat fölött kell üzemeltetni, állandó padlógázon, és még akkor is szidnak a közlekedés más résztvevõi, de teljesen szabályos vagyok. És lám rettenetes fogyasztást produkálok.
Visszatérve a normális üzemmódhoz enyhítõ körülményként levonhatjuk az üzemanyagadalék hatását. Ha levesszük a SPURI max. 15%-os fogyasztás csökkentõ hatását még akkor is marad valami hatalmas kérdõjel.

Mi a véleményetek? Írjátok meg a vendégkönyvben!

Kisújszállás, 2011. szeptember 8.

Farkas Kálmán