SPURI a hűtővízben?

(Hengerfejezés utáni olajeltávolítás a hûtõvízbõl!)

ImageElõrebocsátom, hogy ezen megoldás, amit most közzé teszek a vásárlóink, a felhasználóink által tapasztalt jótékony hatása a SPURI-nak. Azt, miszerint erre is alkalmas a SPURI elõször fenntartással fogadtuk. Teszteléseink folyamán hamar kiderült, hogy valójában sokat segít a hûtõvízbõl való végleges olajeltávolításban.
Technikai leírás:
Tegyük fel, hogy a hûtõkörben keringõ fagyálló folyadék olajutánpótlását már megszüntettük, de a hidegebb felületekre az olaj makacsul lecsapódott, mint például a tágulási tartály és egyéb hidegebb alkatrészek. A kezelés tekintetében figyelembe kell venni, hogy a SPURI esetleg a SPURI JG-2 hûtõkörbe való adagolása után a gõznyomás magasabb lesz a kelleténél, amire a tágulási tartálynál a zárókupak lazításával enyhíthetünk.

1.Egy átlagos 6-7 liter hûtõvíz befogadására alkalmas jármûnél 2,5 dl SPURI JG-2, vagy 3 dl SPURI-t töltsünk a tágulási tartályba. A betöltést üzemmeleg állapotban végezzük. Vigyázzunk arra, hogy ilyenkor túlnyomás van a tágulási tartályban, tehát nagyon lassan és vastag hõálló kesztyûben engedjük el a nyomást. Ekkor a termosztát kinyitott állapotban van. Természetesen a motort állítsuk le. A tágulási tartályba való SPURI betöltése után indítsuk be a motort és alapjáraton kb. 10 percig járassuk. Akkor jó a kioldási hatásfok, ha a hûtõventillátor többször ki-be kapcsol közben, ami azt jelenti, hogy a SPURI-fagyálló folyadék elegye átmosta a nagy felületû hûtõrendszert is. Közben figyeljük a nyomást a hûtõrendszerben oly módon, hogy a gumicsövek keménységét ellenõrízzük. A legtöbb jármû csak nyomás alatt tudja keringetni a hûtõ-fagyálló folyadékot. Ezért valamennyi nyomásnak lennie kell a rendszerben.

2.Tételezzük fel, hogy kellõen kioldotta az olajos lerakódásokat a SPURI ezért a még forró hûtõfolyadékot a rendszer legalsó pontján lökésszerûen ki kell engedni. Figyeljünk arra, hogy felülrõl kapjon levegõt a rendszer. Ennek érdekében a tágulási tartály kupakját tekerjük le, valamint a felsõ gumicsövek egyikét is levehetjük a bilincsen keresztül. Azért van szükség a hirtelen forróból való kiengedésre, mert így a termosztát még nyitott állapotban van, és ki tud folyni az olajos hûtõvíz.

3.Figyeljünk arra is, hogy a fûtési oldal melegre legyen állítva, ugyanis az olajos lerakódások ezen a lehülõ felületen is kicsapódnak. Ha valaki teljesen precíz munkát akar végezni, akkor az alsó felsõ pont közötti vízoldalt kompresszorral, levegõvel is meg lehet nyomni, mint egy 0,5 bár nyomással.
4. Tájékoztatásul közlöm, hogy a 90  C⁰ közti vízben is, valamint a 90 C⁰-os glikol és egyéb alapú (G12) hûtõ-fagyálló folyadékokkal is kompatibilisnek mutatkozott a SPURI. Az elegyedést a SPURI JG-2 (kék) hamarabb produkálta, de kevesebb idõ is elegendõ volt a melegen való járatáshoz.

Az ajánlom, hogy inkább többször végezze el két és fél 3 dl-es kezeléssel ezt a mûveletet, mert a kétszeres adagolással pl. fél liter JG-2-es betöltésével már gõzképzõdés jelentkezik a rendszerben, ami azt jelenti, hogy nem tudja kioldani maradéktalanul az olajlerakódásokat.
További információként közlöm, hogy mindkét termékünk tartósan nem használható a hûtõvízbe, ugyanis a vízre és glikolra méretezett alkatrészeket megduzzasztja, meglágyítja  és ezzel szilárdságát befolyásolja. Egy 10 perces idõintervallumnál, ha tökéletesek a gumialkatrészek és nincsenek elérve, akkor ilyen probléma nem lehet.  Ha a gumicsövek és a szimeringek már eleve repedezettek, felületük elöregedett, akkor mintegy hibajelként azonnal elõre jelzi a tulajdonosnak, hogy ezt az alkatrészt ki kell cserélni.

5.Azt javaslom, hogy ezt a tisztító eljárást ne fagyálló folyadékkal végezzük, hanem ioncserélt vízzel, melynek nincs ásványi anyag tartalma, vagy egyszerû csapvízzel. Így nem megy kárba a fagyálló folyadékunk. A rendszer tökéletes kifújatása után kerüljön feltöltésre fagyálló folyadékkal a rendszer.

Ezen tájékoztatást a vásárlóink tapasztalatai alapján írtuk le.
A SPURI termékeink feladatköre nem a hûtõrendszer tisztítása, ezért ez irányban a gyártó felelõsséget nem vállal! Hogy mégis eredményes volt több felhasználónak ezen tulajdonsága is ezt örömmel vettük és adjuk közre. A vendégkönyvünkben ezzel kapcsolatos bejegyzések már születtek. Ennek ellenére örömmel vesszük, ha tapasztalatát ezzel kapcsolatban közzé teszi.
További problémamentes autózást kívánunk, tisztelettel Farkas Kálmán


Kisújszállás, 2011. október 11.