Prémium üzemanyagokról őszintén

Prémium üzemanyag, ahogy én látom!
/Privát magán vélemény/

ImageNagyon sok embert elgondolkoztat az, miszerint a benzinkutak felénél erõszakosan, sõt már pimaszul, szemtelenkedve ránk akarják erõszakolni a prémiumnak mondott üzemanyagot! Mintha a létük múlna rajta, annyira el akarják adni! Zaklatnak, nyomulnak, hogy minden ismerõsöm egyértelmûen úgy reagálja le, hogy arra a benzinkútra nem fog menni legközelebb!


Elkerülik, utálják, mert molesztálásnak veszik!  Miért is van ez a gusztustalan jelenség?

Ennek jártunk kicsit utána, mi is a valóság! A kútkezelõ nem tehet róla, neki parancsba van adva az, miket mondjon! Miért ilyen erõszakosak a kutaknál? Nos, központilag kötelezõen minden szerzõdött partnernek, el kell adni egy bizonyos mennyiséget, mert különben minden féle büntetést kap az üzemeltetõ! A büntetés pedig a nyereséget is elviszi a szerzõdéses partnertõl! Mire ez a nagy sietség? Gondolni való, hogy nem akármilyen árrés és nyereség a tét!

Honnan is jön, milyen érdekek mentén kell letolni a vásárlók torkán a drága folyadékot, a prémiumnak mondott üzemanyagot! Személy szerint én is utálok egy-két helyet lakóhelyemnél, amit lehetõleg elkerülök. Jönnek utánam, tapadnak rám, mint a pióca és mondják a sületlenségeket!

Legközelebb hiába ismert meg a benzinkutas, mégis kezdte elölrõl!

Ha elõnyük származna a vevõknek a prémium üzemanyagból, akkor nyílván 10%-kal többet simán kifizetnének!

De nem így van!

Miért is!

Talán, mert nem éri meg a drága pénzt? Lássuk sorba!

 

Nézzük a vásárlók tapasztalatait! Ez mindent meghatároz!  Mondhatom bátran, régebbi idõszakból kiválónak mondott üzemanyagaiból összegyûjtöttek az ismerõseim számos magánvéleményt!

Személyesen beszélgettek minden egyes emberrel, akik próbálták a prémium üzemanyagokat.

Tájékozódtunk részletesen! Érdekes az eredmény! Persze ezerféle motor konstrukció van, ezért 1-2-nél lehetséges, hogy valami halvány nyomaték többletet észlel az autós. Bár itt az ECU becsapása miatt többet is fogyaszt!

Persze mindenféle ember van az óriási számok átlagában. A döntõ nagyobb rész a kb. kétharmada semmit nem érzett. Nem is érezhetett, mert ez a normális!

Erre van egy vicc! Bizonyára ismeri mindenki azt az embert, aki szembe közlekedik a forgalommal az autópályán. Bemondják a rádióba, hogy egy õrült veszélyezteti a forgalmat az autópályán szembe menet! Hallja ez a kocsiba ülõ is, aki ezt mondja: „Mit egy, száz õrült jön velem szembe!”

Vegyük példának az egyik Prémium üzemanyagot! Mindegy melyiket ragadnánk ki, az alapelv ugyanaz! A benzinnél például a gondolkodásmód a következõ. Végy egy, vagy több olcsóbb anyagot, ami benzinszerû, és ezt keverd bele, olyan mennyiségbe, ami rövidtávon nem káros! Ha hosszú távon, az nyílván bizonyíthatatlan! Ez a biztos! Aztán ezt az olcsóbb anyagot, áruld drágábban, dupla haszonnal, melynek egy paramétere biztosan magasabb el kell ismerni, mint a többinek, és magasztald az égig, hogy minél több laikus, balek vevõt találj! Erre alkalmas lehet pld. az oktánszám!

Amit törvény nem tilt, azt szabad! Ez természetes és így is van!

A vásárlók még a mai napig abban a tudatban vannak, hogy a benzint minõségét csak az oktánszámmal lehet megadni, vagy a bûvös nitro szóval, amit a tuningolásból ismerhetnek!

Nem idézem egy forgalmazó prémium üzemanyagának lapjából! Megtalálható bárki által a neten a vezényszavakat beütve mind a benzin, mint a gázolaj prémium szóval fûszerezve!

Lényeges tulajdonságnak tartok a benzinnél 17-et, a gázolajnál 18-at. Nézzük a benzinnel kapcsolatos ígérgetéseket, mely majd mindegyik olajtársaságnál szinte egy kaptafára megy!

1.     Benzin : Íme, ezeket látjuk több kommunikációba:

a., magas oktánszám,

b.,  bio komponensek,

c., ETBE,

d., MTBE,

e., ETANOL, stb.

f., NITRO

g., Szuper keverõ komponensek!

Egyenként nézzünk néhány konkrét kézzel foghatót, aztán már a többi ugyanerre a kaptafára mûködik!

a., magas oktánszám: A versenyautókon és  a nagyon drága sportkocsikon kívül úgy gyártják a motorokat, hogy bõvel megfeleljen a 95-ös legkevesebb oktánszámnak. A dugattyú alsó és felsõ helyzetében számított térfogat sûrítési arányszámát mutatja. Ez normál állapotban 1:10 körül mozog! Versenyautónál 12-14 körül van! Speciális versenybenzin ezért szükségeltetik! Egyéb iránt itt is van szabályozás! Az FIA homológizáció szerint maximum 102-es lehet.

Összefoglalva nem jelent semmit az oktánszám, amíg 93-95 közötti érték megfelel a legtöbb szériában gyártott jármûnél!

Ebbõl elõnyt még a nyomatékpad sosem tudott kimutatni sosem, motormódosítások nélkül. Még akkor sem, ha az elõgyújtás szögét állítja az ECU a kopogás érzékelõn kontrolálja! Ekkor nem megtakarítást lehet elérni, hanem több benzint lehet elégetni a hengerbe! A lambda szonda pedig az optimális keverékképzésnek ad irányító jelet!  Persze, ha tuningolsz, fúrsz, faragsz, akkor már nem ugyanaz a motor! Összehasonlításra alkalmatlan!

b., bio komponensek:  A benzinnél a legolcsóbb az etanol. Ehhez jönnek az ebbõl elõállított származékok! Csak vigyázat, kõolajból is elõ lehet gyártani, sõt ebbõl olcsóbb némely típusú anyag! De azért bio! Reklámra alkalmas!

Így van rendjén!

Abba pedig ne menjünk részletesen bele, hogy környezetünkre melyik károsabb. Gondoljunk, a kukorica alapanyag elõállításra használt környezet szennyezésre! Ez nem is jelentéktelen, hanem borzalmasan sok CO2 keletkezéssel jár, valamint a fölmûvelõ gépek káros anyag kibocsátásával! Ez akkor kb. kétszer szennyez, vagy két és félszer!

GRATULÁLUNK! A környezetvédõknek igaza van!

Miért is?

Ugyanis a learatott növény után õsszel jön a földeken a sok gépi munka! Pontosabban a következõk! Õszi szecskázás, szárzúzás, tárcsázás, szántás, háromévente RIGOL-ekézés, majd tavasszal mûtrágyázás, tárcsázás ismét két sorral, boronálás, vetés, simítózás, gyûrûshengerezés, mikor kezd nõni a kukorica, akkor kultivátoros kapálás, fejtrágyázás, késõbb gyomirtózás!  Ha minderre egy csomó gázolajat elpocsékoltunk, akkor még nincs vége! A vetõmagot és minden mûtrágyát és „szert” el kellett fuvarozni a földek végére. Továbbá a betakarítás kombájn és beszállító jármûvek is gázolajjal közlekednek!

Nem étolajjal!

A szérûre bekerült kukoricát csak úgy lehet tárolni, ha kiszárítják a nedvességtõl! Mivel is? Hát kõolaj vagy gáz elégetésével! Megint szaporítva a CO2-t a levegõbe! Ez aztán a jó hír! De minden oké, mert olcsó lesz az, amivel felhígítják a benzint!

Még így is megéri! De a környezet egy szemet sem számít, hogy a kukorica fotoszintézise folyamán alig dolgoz fel valamicske széndioxidot, olyan kb. egyharmadát!

Így már gondolom, érti mindenki a történések motivációját!

Olcsó, pedig az etanol égési energiája mélyen alul marad a réteges jó minõségû benzinekénél!

c., ETBE, Etil-terc-butil-éter: Régi igazi benzinkeverési komponens! Idejét múlt, mert a mai világba jelentõs mennyiség bekeverése több hátrányt okoz, mint elõnyt. De olcsóbb, akkor mi a baj van vele? Csak a haszon több valakinek! Ha jelentéktelen a bekeverési részaránya, akkor nem dominál, ha jelentõs, akkor nincs fogyasztásra mért jótékony hatása! Sõt többet kell elégetni a hengerekbe az oxigént is tartalmazó molekula konfigurációból. Errõl az ECU gondoskodok az érzékelõkön keresztül! 

d., Metil-Terc-Butil-Éter :  Elõzõhöz hasonló a helyzet. Annyival más, hogy az oktánja és az égési energiája különbözik valamelyest! A lényegi mûködési mechanizmus elve megegyezik!

e., ETANOL  Talán ezt érti meg a laikus olvasó leghamarabb! Olcsóbb üzemanyag mindennél! Nem véletlenül! Azonnali negatív rossz tapasztalat majdnem mindenkinél mérhetõ, és egyértelmû!

Az E85 tankolása után rájön, hogy sokkal többet fogyaszt az autó!

Pont annyival többet, amennyivel kisebb az égési energiája!

Pedig itt 15% benzin is van benne! Sõt itt válik az is egyértelmûen bizonyítottnak, hogy a minél több rétegû benzin az a jó! A homogén egy réteg felé tendáló üzemanyag, nagyon nem gazdaságos! Nem biztosít folyamatos, egymásba öltõdõ égési expanziós nyomatékot a dugattyúknak! Különbözõ tulajdonságú, fajtájú, rövid és hosszú szénhidrogén láncú konfigurációból kell, hogy álljon. Természetesen az alsó-felsõ minõségi határokon belül! Nem egyforma az égési sebességük, égési energiájuk, oxigén szükségletük expanziós értékük, és még sok egyéb jellemzõjük! És ez, így van jól!

Az etanol a környezet párájával könnyen elegyedik! Vizesedik! A nagyobb oktánszáma miatt télen nehezen indul!

Tökéletes égési folyamatával azt éri el, hogy a motor érzékelõi még több üzemanyagot fecskendeznek az égéstérbe, mert a kipufogógáz még nem ment el a káros értékig!

Azért azt is el lehet mondani, hogy etanol lehet a benzinbe, de csak kis mennyiségbe! Pont azért, hogy a réteges üzemanyag elvét meg lehessen valósítani! Saját személyes véleményem, hogy 1-2% a helyes mennyiség!

 

Mivel a vásárlókat nem gyõzte meg, hogy elõnyük származik a használatával, ezért nem vált tömegáruvá a prémium üzemanyag! Az egyértelmû okokból kifolyólag!

Tisztelet egy-két embernek, aki véletlenül valami egybeesés folytán hihetetlen nyomatékot vélt felfedezni! Vagy hallatlan fogyasztás csökkenést vél felfedezni!

Ez a fizika törvényei miatt nem lehetséges! De a vásárlóknál mégis van ilyen! Ritkán, de van!

Van egy másik réteg, aki elhisz mindent! Amit mondanak neki, vagy reklámot lát igaznak véli!

Õk nem is méregetnek fogyasztást, nem érzik a többlet forgatónyomatékot, hanem hisznek a reklámba!

És sok év múlva sem jön rá a lényegre, mert nem egy precíz, okos ember, jó logikával!

Hanem felületes, hiszékeny, hogy az a nagy cég csak nem meri tán félre vezetni!

Védi a motort, akkor ezt vegyük!

Fel sem ötlik benne, hogyha olyan elképesztõ elõnyökkel járna, akkor mindenki csak ezt tankolná! Legalábbis nagyobb részt!

 

2., Prémium Gázolajok!

Azt látjuk, hogy manapság nem írnak semmilyen konkrét bio, és más alkotót sem! Azért, mert pont az indító készsége nem a legjobb a biodízel cuccoknak! Csak kopik tõle minden alkatrész, gyenge energiája van, és lassú lefolyású az expanzió! Lomha menetdinamikával rendelkezik! A kipufogógáz látszólag tiszta, de valójában nem az! Lángos szaga elárulja, amikor több van a gázolajba a kelleténél! Talán ezt számûzték a prémium üzemanyagból! És már jobb is lett! Gondolom az nem érdem, ha a régi szûz bevált gázolajat árulják! Mert ez a normális! És nem prémium kategória! A téliesített gázolajba nem ildomos növényi olajat tenni, meg kicsapódik belõle a keményzsír! Bár észterezik, de még így is veszélyes komponens!

Semmi konkrét a gázolajok leírásáról, módszerrõl, csak a végeredmény egekig való felmagasztalása a téma, minden olajtársaságnál! Nem is tudnak konkrétat írni szegények!

Mit is írnának? Ha leírnák a tutit hogy miben más, akkor nem venné meg senki!

Hisz a nagyfelhasználók sosem vásárolják!

Miért is?

Mert nem éri meg!

Ha annyira megérné, akkor bizonyára verekednének is érte a kutakon.

Pont úgy van, mint a benzinnél! Inkább adalékolnak az árkülönbség töredékéért.

Nem véletlen!

Mert kézzel, lábban, ésszel fogható a különbség!

A benzint kisfogyasztónak számító lakosság véleményezi, ami nem nagyon számít! A gázolajat a nagy felhasználói kör, hatalmas átlagból teszteli! Ebbõl következik, nagyobb szava van! A kamionos cégek megcáfolják az elõnynek írt paramétereket a prémium üzemanyagoknál! Az igazság hamar érvényesül!

 

f., Egy másik cég marketing szakembere találta ki a nitro,  kifejezést, ezzel akar csábítani!

Nos lássuk csak miért is használják a nitrogén alapú termékeket! Azért, mert a nitrogén atom olyan konfigurációk sokaságát produkálja, melyek szabadabban kötött oxigént hordoznak. Valóban hevesebb az égés, több üzemanyagot lehet elégetni, nagyobb nyomatékot produkál! Ha nem adsz a motornak többletfogyasztást, nagyobb öblítést, akkor elég a kipufogó szelep! Ezek paramétereit már sokat teszteltük a rally-ba. Soká okoz bajt, ha 1-2% gyenge oxigén tartalmú nitrogén vegyület aránya! Viszont semmi elõnyt nem jelent!

Csak annyit, hogy a nitrogén oxidok a kipufogóban szaporodnak és ez káros! A nitro fajták, ilyen változatai magasabb hõmérsékleten égnek, megviselve a motort, valamint a magas hõben több nitrogénoxid féleség is keletkezik!

A keverékképzésbe kénytelen szegényíteni az ecu, be van csapva, ezért száraz üzemû lesz a motor járása, ezzel károsodik!

Van még a gáz halmazállapotú nitro is. A dinitrogénoxid.

Magyarul kéjgáz! Ami a habpatron töltete, mert édeskés!

Rövid idejû nyomatéknövelésre használják.

Kevésbé elterjedt! Nem folyékony, hanem gáznemû, de a nitro szlogenbõl marketing így is lehet!

A speciális versenybenzin elõnyeit csak az erre a célra épített motor tudja kihasználni!

Nézzük egy egyszerû rally autót! A paramétereket hogyan kell szerkeszteni!

Speciális 1:12-13 sûrítési arány! Nagy szívó és kipufogó szelep, nagy szelep összenyitás, legalább 102-es versenybenzin sokrétegû adalékokkal, és ebben legyen legalább 10-20% Nitro tartalmú, nitroetán, vagy nitrometán oxigén hordozó, valamint többféle egyéb nitrogént tartalmazó aromás vegyületek sokasága!

Ehhez egy speciális Ecu program kell, nagy elõgyújtási szöggel, befecskendezett benzin programozott idõintervallummal! Egy programozás igazi mûvész munka! Nincs két egyforma!

És még rengeteg körülmény, hogy kibírja a motor azt a pár kilométer versenyt feszített tempóban!

Nos, nem véletlen, hogy szigorúan szabályozza a versenybenzin paramétereit az FIA.

Egy másik nitro variációk a nitró hígító alapjául szolgáló toluol, xilol fajtákból ered! Ezek ráadásul rákkeltõ még a sofõr részérõl is óvakodni kell érintkezéstõl! Ez tény!

A mai idõkben, amikor az EURO6 motorokkal vért izzadnak a gyártók kínjukba, már csak a nitró hiányzott romboló hatásuk miatt! Harcolhatunk a nitrogénoxidokkal eleget!

GRATULÁLUNK! Más ötletük nyílván nincs, ha ez a legjobb, amit tudnak!

Ezért, tesznek közre lényegtelen hazugságig magasztalt paramétereket a prémium üzemanyagokról!

Csak megfoghatatlan lózungokat! Melyet úgysem ért az egyszerû pórnép!

Úgy vannak vele, ezek szerint, hogy úgysem értenek hozzá!

A végeredményt viszont felülmagasztalják! Kíméli a motort, tisztító hatása van, stb.

Érdekes, hogy ugyanazok a mondatok, szavak csengenek vissza, amit mi mondunk 20év óta! Ez így hírtelen elég furcsa és szégyenletes is egyben!

Nem szép dolog a másik hátán lovagolva nyerészkedni! Hírtelen olyan fontos lett minden olajtársaságnak az a sok gyönyörû szó, amit mi két évtizede fontosnak tartunk! Például, motortisztító adalékok, kopáscsökkentõ adalékok, motorkímélés, fogyasztás csökkentõ adalék, és még sorolhatnánk! Röhögve elküldtek bennünket a melegebb éghajlatra ilyen elõnyöket kimondva! Most pedig, õk is ezt használják a prémium üzemanyagoknál!

Szerencsére, csak szóban!

Figyeljük meg kedves olvasó, rövidesen ellopják a többi technológiánk új szavait is!

Mint például a szekvenciális, fuzionális robbanás, hûtõgél, szénatom fotongyorsítása, stb.

Miért is?

A koppintást Magyarországon jogilag nem lehet megfogni!

Sajnos!

Egyéb módon kell megakadályozni! Pld, hogy olyan gyorsan fejlõdünk, fejlesztünk, hogy soha érjenek utol! A leghatékonyabb csúcsminõséget értékesítjük, nagy szériában, olcsón gyártva! Szembeötlõen ütõsen gazdaságos legyen!

Azonnal érezze, hogy jobban megy az autója!

Halkabb, hamarabb indul, 100km-rel többet tud egy tankkal kiautózni!

Az adalék a javítási költségeket jelentõsen, kézzel foghatóan csökkenti!

 

Apránként, a saját kommunikációs fegyverünkkel akarnak megölni az üzemanyag gyártók! Ugyanazt ígérik, mint mi! De csupán ígérik, nem teljesítik!

Az olajtársaságoknak nem kell 10% megtakarítás!

Sõt! Nekik nem érdekük, hogy kevesebb legyen a forgalmuk, sõt ha többet fogyaszt belõle a jármû az a jó!

Saját maguknak Õk sem ellenségük!

Ez teljesen világos érdek, és antagonisztikus ellentét is van a megtakarítás és a többletforgalmazás között!

Az egyénnek, pedig szíve, joga választani, kinek hisz!

 

További manipulációs eszköz, a motor tartóssága! Mérhetetlen, megfoghatatlan, bizonyíthatatlan egyszerû lózunk az emberek számára! Bizonyíthatsz, de csak egy féleképpen!

Ha évtizedekig ugyan azzal az üzemanyaggal tankol, és húsz után sem kopott el az autó, akkor ez bizonyíték lehet! De mindig más néven más üzemanyagokat gyártanak! Megfigyelték már, hogy 1-2év és más a neve az üzemanyagnak? És az összetétele is!

Sosem gyártanak két egyforma üzemanyagot! Nem tesztelhetõ évtizedekig!

 

            A termék ne legyen külföldi! Mert messzirõl jött ember azt mond, amit akar!             

              Vagy hiszem, vagy nem! Amerikában így, meg úgy! Halljuk a szokásos hazug etetést!

Az embereknek egy eszközük van, ki kell próbálni! Ha többszöri tankoláskor sem hoz kézzel fogható, látványos eredményt, ne használja azt az üzemanyagot, vagy adalékot soha többé!

Ilyen egyszerû!

A silány árut is el lehet adni, de csak egyszer! Az okos ember ezektõl már óvakodik!

És igazuk is van! Megértem azokat, akik már nem hisznek senkinek és ki sem próbálják a SPURIT. Azt gondolják olyan, mint a többi!

Az utóbbi 40-50 évben átvágták, és ma is átvágják a szép ígéretekkel a népet! Mindenki dinamikus gyorsulást és 10% üzemanyag megtakarítást ígért, ha adalékolja az üzemanyagot, vagy prémiumot tankol!

És, semmi eredmény! Ezért besavanyodott, csalódott mindenki!

Most hiába van becsületes adalékanyag a piacon, csak legyintenek rá!

Lejáratták az „adalékolási” szót! Pejoratívnak hangzik! Pedig az okos ember jellemzõje!

Belföldi termék tehát akkor megbízható, ha sok éve, sõt sok évtizede hozza az eredményeket, és jó híre van! Melyik ez a termék ma?

Az üzemanyag területén hány ilyen adalék van, melybõl a vevõk százezres tételt vásárolnak meg? Nos, ez a SPURI! 

Azt, hogy magasan piacvezetõ, nem írhatom! Az egyértelmû tényt, a híres-neves EU-ban külön nagy pénzért kell bizonyítani! Ezt, most nem tesszük!

De, azt közölhetjük, hogy 2012.-ben a VPOP-nak jövedéki adót fizettünk az alábbi megkezelt adalékolt üzemanyag miatt:

                                               18.000.000. liter. azaz 18 millió liter

 

Ez benzin és gázolaj együtt!

Ennyi üzemanyagot adalékoltak SPURI-val!

Gondoljuk meg, becsaptunk volna annyi embert, hogy 18.000m3 üzemanyagot eredményezett! És még csak nem is volt jelentõs reklám kampányunk!

Sem neten, sem rádióban, sem tévében!

Mégis ennyi SPURI-val kezelt üzemanyagot használtak el!

              

              Legfontosabb a BIZALOM egy termék iránt, amikor azt megvásárolja a vevõ!

Mit mond róla a szomszéd!

Mi a véleménye az ismerõsömnek!

Ne tagadhatja senki, ez is irányítsa a tetteinket!

Néha még addig sem jutunk el, hogy kipróbáljuk a terméket, hisz máris elriaszt az ismerõs tõle! „Nem ér az semmit,” mondta a szomszéd! Akkor én sem vásárolok belõle!

Ugye, hogy így van? Ez elgondolkoztató! 

Hosszú folyamat az, ha egy prémium üzemanyagból nagyon keveset vásárolnak, akkor annak oka van! Ez sok mindent elárul! Pedig a reklám megy ezerrel mindenhol!

Minõség és ár-érték arány dominál a vásárlóknál a legjobban.

Ez tény és jól is van ez így!

A vásárlók egy terméket egekbe emelhetnek, és el is pusztíthatnak!

A terméket maguk a vásárlások tartják fenn, amíg megveszik!

Amíg a rossz minõségû terméket eladnak jelentõs számú baleknak, addig azt gyártják is! Felesleges drága benzint, gázolajat venni, inkább a különbség negyedéért biztosabb, ha SPURI-val adalékoljuk a legolcsóbb üzemanyagot! A nagyszámok törvénye is ezt igazolja!

 

Van egy végleges tapasztalatunk, mely megerõsít ezen az üzemanyag piacon minket, a SPURI-val forgalmazókat. Azt látjuk évek óta, hogy cégek, termékek jönnek-mennek, elmúlik minden körülöttünk. Újabb prémium üzemanyag jelenik meg, tucatnyi konkurens adalék születik évente! És megy is tönkre, azaz a süllyesztõbe.

Néha csak nevet váltanak és kezdõdik újra a folyamat!

A SPURI pedig erõsödik! Tehát érdemes minõséget gyártani olcsón!

Ennyit dióhéjban a prémium üzemanyagok, kontra SPURI adalékokról!

Zárásként azt kívánom megjegyezni, hogy mindenki a konkrét tapasztalata, fogható bizonyítékok alapján autózzon, biztonságos üzemanyaggal! Amit személyesen adalékolsz az biztos, hogy benne is van!

 

Köszönöm, hogy végigolvasott, és érdeklõdést mutatott írásom iránt!

Tisztelettel,                      

Kisújszállás, 2014. 02.21.                                           Farkas Kálmán