Jó motorhoz, jó üzemanyag!

VW Dízelmotor két literes 240 LE és 500 Nm igazi adalékolt gázolajat kíván!

/Rövidesen megjelenik a jármûvekben/

ImageEddig is köztudott volt, hogy nagyon hasznos a motornak jó üzemanyag, akkor most ez duplán érvényes az új négyhengeres, szuper dízel motoroknál, melyet a VW konszern fejlesztett ki! Túlfeszítettnek tûnik a nagyon bonyolult, feltöltési, és égési folyamatirányítás. Igazi haladás a konstrukciós világban, tisztább emisszió, kevesebb fogyasztás érdekében! Sok érzékelõn keresztül irányítja az ECU az optimális mûködési mechanizmust. Az is igaz, hogy hamis jelet is adhatnak a szennyezõdések miatt! Továbbá a végrehajtó mechanika sem mûködik, csak tiszta állapotában! Alap kúti adalékcsomagos gázolajtól elõbb-utóbb elromlik a jármû! Hibás motormûködés legtöbbször nem olvasható ki az ECU-ból, csupán egyenkénti diagnosztizálással, és alkatrészek próbacserélgetésével szokták a szervizek javítani. Rutinosabbak egybõl ráéreznek, és azt cserélik, amit kell! De ez még így is, nagyon horribilis összegû lehet!Egy biztos, tele van számos újdonsággal, mely feltételezi a kiváló minõségûvé adalékolt gázolajat.

Nem lehet bitumenes, étolajos pakurával üzemeltetni!
Azért, mert:

  1. A gázolaj-továbbító, befecskendezõ elemeket és egyéb motor alkatrészeket kímélni kell.
  2. Az égéstérben tökéletes kémiai egyesülés, égés szükséges, korommentesen. /Minél több mozgási energia kinyerése egységnyi gázolajból, karakterisztikai fejlesztéssel./
  3. Nagyobb és folyamatos expanzió, és feltöltési nyomás, a lehetõ legkisebb hõ fejlõdése árán! /Kisebb hulladékhõ és súrlódás!/
  4. Többrétegesen leválasztott, irányított, egymásba öltõdõ oxidáció szükséges. /Szekvenciális/
  5. Mind a négy ütemben a kompresszió gyûrûk kenése adott legyen. /Kipufogó fázisban is!/
  6. Hideg-henger elõkészítésnek egyre fontosabb szerepe van! /Hûtõgél/
  7. A kipufogógáz összetétele kiemelten fontos! /Újabb értékeket kell figyelnünk!/
  8. Kevesebb hulladékhõ és nagyobb égési térfogat növekedés szükséges!
  9. Hamumentes égés szükséges az új biturbó és a kipufogógáz kezelése miatt! /EURO6c/
  10. Fém katalizátor védelme fontos. /EMITEC-Continentál/
  11. Folyadékkal hûtött kifogó, valamint AdBlue injektor koromsár lecsapódást eredményezhet! /Mint EGR szelepnél, utótisztító hatású kipufogógázra van szükség!/
  12. Kisnyomású turbótöltõ kompresszorház hûtõ vízkörének védelme! /elgyengül a motor!/
  13. Kipufogó megkerülõ szelep (waste gate) védelme. /Hõtõl, olajtól, részecskétõl/
  14. Turbinák közötti by-pass szelep védelme. /hõtõl, olajtól, részecskétõl/
  15. Részecskeszûrõ tisztántartása, fokozott AdBlue adagolás esetén is!
  16. Kétfokozatú turbótöltés esetére fokozott hõ védelem, Heat Shock Component (HSC) és a tribológiai védelem szükséges külön adalékokkal! /Hõsokk adalék hasznossága fokozottan jelentkezik, már a gázolaj gázosodástól kezdõdõen, a motor összes hõterheltebb alkatrészéig!/
  17. A befecskendezés változó nyomással történik fizikai okokból 2500 bar csúcsnyomással, csaknem elgõzölést jelent, mely igazán jó adszorbensekkel, detergensekkel adalékolt  gázolajat feltételez. Az alapjárati nyomás 320 bar-ra esik vissza, ami széles sprektumú, speciálisan heterogén gázolat feltételez! Hosszútávon okozhat károsodást az adalékolatlan, és az 5-10 % fölötti hosszú szénláncú szénhidrogéneket tartalmazó gázolaj! Ilyen pld. a növényi olaj tartalom is!
  18. A növényi alkotók által vonzott víztartalom, káros vegyi folyamatokat gerjeszt, ezért erre is a megfelelõ diszpergátum és tartósító alkotó kell! Különben romlott, savas lesz a gázolaj. Az adalék errõl is gondoskodik.
  19. A gázolaj káros oxidációját meg lehet akadályozni, hogy extrém körülmények között is helyt álljon! A motor közeli forró, nyomás alatti gázolaj lazán kötött oxigénjeit biztonságos konfigurációba kell rendezni! Az adalék megköti, oxigenátok formájában.  Azért, hogy az alkatrészeket ne tudja oxidálni, károsítani! Valamint szilárd részek ne váljanak ki, mintegy gázolaj barnulási folyamat ne legyen!

Ezek az apró összeragadt nyákszerû sötét részecskék károsítják az érzékeny porlasztó csúcsokat.
Az apró 7 db furat porlasztási képe elégtelen lesz! Ráadásul a belsõ finom szabályzó szelepek is károsodnak! Idõben, mennyiségben megbízhatatlanná válnak! Az ilyen tönkremenetel hosszan zajlik le. Mindig minõségivé adalékolt gázolaj szükséges!

Összegzés: Image
Az új ilyen jellegû dízel autó vásárlása, vagy használata közben gondoljon az elõbb leírt sorokra, és az ön biztonságos célba érkezésére! Mi azon vagyunk, hogy tökéletes védelmet nyújtsunk minden jármûnek a hosszabb távú üzembiztonság érdekében. Haladunk a technikával! Bízzon a folyamatos fejlesztéseinkbe! A SPURI üzemanyag adalékunkkal meg lesz elégedve!

További biztonságos autózást kívánok! 

        
Kisújszállás, 2015. február 23. 

 


                                                                         
Farkas Kálmán                  

Fejlesztõmérnök