Spuri üzemanyagadalék a magasnyomású dízelmotorokban

Spuri üzemanyagadalék a magasnyomású dízelmotorokban Bármilyen 1600-2050 báros dízel üzemû jármûve van, a motor állapotának megõrzésére olyan összetételt garantálunk, ami illeszkedik elsõsorban a 2050 báros PDI-TDI motorokhoz, valamint az összes közös nyomócsöves cammoin rail tüzelõolaj ellátású jármûhöz.
-Bevezetõ: Bármilyen 1600-2050 báros dízel üzemû jármûve van, a motor állapotának megõrzésére olyan összetételt garantálunk, ami illeszkedik elsõsorban a 2050 báros PDI-TDI motorokhoz, valamint az összes közös nyomócsöves cammoin rail tüzelõolaj ellátású jármûhöz. Fejlesztések eredményeképpen pótoljuk s tankoláskor hiányzó széria üzemanyagokba nem fellelhetõ komponenseket, ami nélkül kisebb élettartamú lenne jármûve. Kérem vegye figyelembe két tankolás ugyanazon üzemanyagkútnál egy hetes eltéréssel is más vegyi-molekuláris összetételû. Ezeket az eltéréseket ön nem tudja mérni, csak nagyon elégtelen minõség esetén. Lásd: prémium gázolajok!


  1., Buborékmentes beszívás: Ez a funkció akkor igen káros, mikor a magas nyomást elõállító nyomásellátó henger a porlasztás után befújja az újabb gázolaj mennyiséget. A gyár hirtelenül gyorsan lejátszódó beporlasztás után megpróbálták beérni az elnyújtott idejû befújást. Erre azért van szükség, hogy az adagolóporlasztó pompa-düse elem lassan habosodás és gázképzõdés nélkül töltõdjön fel. Erre szolgál a bütykös tengely speciális kiképzése a rugó ellenébeni valamit a mágnesszelep precíziós vezérlése. Egy bizonyos gáz és habképzõdést a rendszer elszállít a résolaj csövön, de túlságosan habosodásra és gázképzõdésre alkalmas gázolajoknál a tartós jelenlét káros. A Spuri alkotói csökkentik ezeket a buborékképzõdéseket, ezzel kímélve a porlasztó csúcs valamint a nagynyomású elõállító lökõtengely igénybevételét. Ne feledjük, ahol nincs gázolaj, csak buborék, ott nincs kenés és nincs hûtés sem. Márpedig a hõt felveszi a gázolaj azt a visszajuttatáskor le kell hûteni mielõtt károsodást okoz.
A gázolajat 70 C°-ra vissza kell hûteni! A rendszer vízhûtõ elfogyasztását szivattyúja csak akkor dolgozik, amikor muszáj, így kímélve a plusz energia elfogyasztását.
-Az ellátó rendszer 7, 5 bár nyomáson dolgozik, ahol is nyomástartó-visszacsapó szelepet és túlnyomás elkerülõ technikai megoldások vannak, ahol is szintén jól jön a Spuri különleges kímélõ-kopáscsökkentõ-tisztántartó tulajdonsága.


Image2., A forró gázolaj és a fém részek felületi állapotát úgy lehet megõrizni, hogy a kifõzött gázolajból kiváló kodrodált savas anyagokat le kell kötni az úgynevezett szappanképzõ anyagokkal. A nagyobb káros részt nem engedi szétbomolni. Képzeljük el, hogy azért hûtik vissza szinte azonnal a gázolajat a tankba a meleg gázolaj és levegõ összhatásaként olyan oxidációs-romlási folyamat indul meg, amely üledékképzõdéshez vezet. Az 5 mikron nagyságú gázolajszûrõ nem véletlenül lett beszerkesztve a rendszerbe a hagyományos 40 mikronú helyett. Az a tény, hogy ez a finomabb szûrõ sem tud mindent megszûrni, ezért a cél, hogy a Spuri-val ezt a károsodást a hõsokk antioxidánsokkal megakadályozzuk.


Image  3., Robbanási fázis: Ha sok hõt nem a gázolaj és hûtõvíz visz el, hanem "hûtõgél" kipufogóban alkalmazásán keresztül segítjük, akkor az elõzõ pont hatékonyságát fokozzuk. Ez a hengerfej lokális hõmérséklet stabilitását is fokozza!
Másodlagosan pedig kíméli a turbó állapotát is, valamint az azt kenõ motorolaj megégését is megakadályozza!
Az elektronika már készen állna 7-8 fázisú befecskendezésre is, de a motorgyártók még technikailag ezt nem oldották meg. Marad hát a Spuri többfázisú robbanásra késztetõ hatása. Alapelv, hogy több tucat molekula égési-gyulladási jellemzõit szekvenciálisan leválassza, elkülönítse a lehetõ legszélesebb tartományba. Eredménye az égési folyamat fázisonkénti tökéletes lejátszódása úgy, hogy ezek hõmérséklet és nyomás függvényében egymásba fúzionálnak. A robbanási szinusz hullámot illetve annak munkaterét nagyobbítani lehet! Szép eredményeket ért el a Szaki Kft., de úgy tûnik, még mindig lehet fokozni az üzemanyagból kinyerhetõ mozgási energiát minél kisebb hulladék hõ nélkül.


Image 4., Gyakorlati tapasztalatok: Az amúgy is halk, ilyen típusú motor még csendesebb járású lesz. A gázolajsûrûséget a computer érzékeli, mivel a túlhevült gázolaj paramétere más. A stabilizálás eredményeként kevésbé más hangot ad a motor hideg és meleg állapotban. Ezért van a Spuri-ban expanzió-stabilizáló anyag a sûrûség kiegyenlítésére!
-A motor intenzíven nyomatékos lesz, különösen alulról és felülrõl kb. 15%-kal. A végsebesség 20-30%-kal nõ, közben simább futásjellemzõk tapasztalhatók.
-A PDI-TDI motor porlasztó-nyomáselõállító egysége mélyen a forró hengerfejben van. A technikai rögzítés úgy történik, hogy két hõálló speciális gumigyûrû tömítésén keresztül egy oldali karos lefeszítõ elemmel csavarozzák le. Mivel aszimmetrikus, ezért több gond származott az egyenetlen kirázó-bemozdító hatása miatt. Az egyenletesebb üzemmód ezt hivatott megakadályozni a Spuri adalékolással. Nem véletlenül írják elõ a porlasztó szivattyú elem tolómérõvel való ellenõrzésre, amikor ki- és vissza szerelik a hengerfejbe.
-Új autóknál különösen pozitív hatásokat jeleztek vissza több típusnál. (Pl.: Passat, Peguet 407, Toyota Corolla, Mazda 626, Renault Kango, Mercedes Vito, Volkswagen Sharon! És még számos típusnál.)
-Kiemelten kell kezelni az új autó télen- vagy nyáron szélsõséges bejárási voltát. Az így bejáratott autóknál különösen nagy volt a megelégedettség.
-A dízel autók amúgy is érzékenyek a téli parafinkristályok kiválására, amit a gyártó sûrû szûrõvel akar kiküszöbölni. Ezt az üzemagyag kutak téli gázolajra való átállással több helyen sem tudtak megszüntetni. Tényszerûen mondva gázolaj szûrõ problémák léptek fel. A motormegállásig pedig egy erõlködõ, keverék szegény, kenni nemigen képes, erõtlen, nemnormális üzemmódot eredményez.


  5., Tanácsok:
Ezek a motortípusuk karakterisztikája a 1, 5 szeres Spuri adalékolást szeretik a legjobban. Vagy a sport adalékunk, a Spuri JG-2, 50 literbe normál 1dl-es adalékolással az igazán attraktív hatású. Erre is több száz kilométer teszten van túl a szaki Kft.
-Bizonyára a használók tudják, hogy gyorsítás kezdetekor, vagy visszaváltáskor egy úgynevezett füstpamacsot hagy maga után még az új autó is. A Spuri használatánál az elektronikai-mechanikus levegõtöltõ hirtelen körülményváltozást pozitív hatásként érjük meg a fele, vagy épp észre sem vehetõ elégtelen égést.
-Az elõzõekbõl ered a koromlerakódás számûzése a kipufogóban. Ez azárt is pozitívum, mert a hideg kipufogóban a sok korom szivacsos módon több kondenzvizet több ideig tudna tárolni, elkorrodálva a kipufogó-utánégetõ rendszert. Ez nagyobb torlónyomást eredményez, ami többlet fogyasztással és egyes motor alkatrészek tönkremenéséhez vezet.
-Külön kiemelik a koszos, nem megfelelõ üzemanyag káros voltát a gyártó cégek, és rendre a friss, garanciális tönkremenetelt valóban ez is okozza! Ezért nem árt, ha a hosszabb távú autózásra is gondol, és használja a már több mint egy évtizede bevált Spuri adalékunkat!
-Az, hogy közben ez önnek gazdaságos is, és megtakarít, csupán bónuszként ajánljuk. Köszöni a Szaki Kft., hogy eddig figyelmesen végigolvasta technológiai tájékoztatónkat, és élvezetes, balesetmentes közlekedést kívánunk!

 

Kisújszállás 2007. 02. 12.                                                             

Farkas Kálmán 
FEJLESZTÕMÉRNÖK