Többször kérdezték felhasználóink, hogy kétütemű járművekbe és használati tárgyakba, mint pl. fűnyíró, láncfűrész alkalmas-e a SPURI üzemanyag adalék bármelyik típusa. Egyértelmű igennel tudok válaszolni a kérdésre, ugyanis sokat teszteltünk ezen a területen.
Tényként kell kezelni, hogy a kétütemű olajat a SPURI nem váltja ki, azt helyette nem lehet használni. Számos robogónál tapasztalható, hogy a kétütemű olaj a forgattyús házból kijutva a kipufogó csőben lerakódásokat képez. Ez a hosszantartó üzemnél duguláshoz és nagyobb torlónyomáshoz vezet. A SPURI ennek kiküszöbölésére remekül alkalmas. A SPURI szerkesztési alapelvei és pozitív hatásai a kétütemű motoroknál is jelentkezik. Tisztán tartja az üzemanyag tankot, a karburátort, valamint az égésteret is. Köztudott, hogy a kétütemű motorolajok rontják a benzin oktánszámát, ezért a SPURI segít ennek kiküszöbölésében is. Kopáscsökkentő hatása nemcsak a kompresszió gyűrűnél jelentkezik, hanem további előnyök tapasztalhatók a forgattyús ház csapágyazásainál is.
Előnyként jelentkezik még a SPURI hűtőgél komponense, mely nem engedi a hőmérsékleti viszonyt az üzemi hő fölé káros magasságokba emelkedni. Ez különösképpen a léghűtéses motoroknál szokott jelentkezni, mint például áramfejlesztők, láncfűrészek, fűnyírók, robogók stb. Tapasztalataink szerint a magasabb fordulatszámú motoroknál pozitív hatásként tapasztaltuk az állandó hőmérséklet megtartása mellett a 10% fölötti nyomaték emelkedést is. Egyszerűbben kifejezve, a robogók jobban gyorsulnak a SPURI üzemanyag adaléktól. Az ilyen típusú motorokat általában karburátorokkal gyártják, melyekben tűszelep működik. Napokig, hetekig tartó üzemen kívüli állapotnál, amikor nem használjuk a járművet, vagy az eszközt, akkor a benzinben lévő kétütemű olaj hajlamos a lerakódásokra, melyek leválnak a használat során és problémát okoznak. Azt tapasztaltuk, hogy a SPURI lebegtetve tartja a kétütemű olaj részecskéit a benzinben, így fagypont alatti hónapokban nem használt járműveknél is tiszta felületeket láthatunk az üzemanyagrendszerben. Kimondottan pozitív hatása van a felhasználóink körében, hogy a kipufogócső vége nem olajos. SPURI nélküli üzemmódhoz képest, mely köpködi az olajat, különösen hidegindításkor, kulturáltabb kipufogót eredményez. Összegzésképpen állíthatjuk, hogy kísérleteink, teszteléseink, valamint felhasználóink széleskörű véleménye alapján megelégedettséggel használják termékeinket. A kétütemű motorokba a motor állagának megóvása érdekében a normál széria SPURI-t ajánljuk (piros). A tuningolt járművekbe pedig a SPURI JG-2 sport adalék a megfelelő. Megjegyezni kívánom még, hogy a túladagolás az ajánlotthoz képest 2-3-szeresre sem káros a motorokra, csupán gazdaságtalan. Fogyasztás csökkenésben az 1-1,5-szeres adalékolás jár gazdasági előnnyel. Köszönjük, hogy tájékoztatónkat végigolvasta. Tisztelettel. Farkas Kálmán |