Árváltozás 2022.01.01-től!
Tisztelt Vásárlóink!
2022.01.01-től egyelőre csak minimális 10%-os differenciális áremelésre kényszerültünk az alapanyagok áremelkedése miatt.( 2019. óta nem került sor áremelésre.)
Tisztelettel: Farkas Kálmán ügyvezető
Tisztelt Vásárlóink!
2022.01.01-től egyelőre csak minimális 10%-os differenciális áremelésre kényszerültünk az alapanyagok áremelkedése miatt.( 2019. óta nem került sor áremelésre.)
Tisztelettel: Farkas Kálmán ügyvezető
Sokan nem tudják, hogy az EURO5-nél fiatalabb dízel gépjárművek AdBlue kezelése minimálisra csökken, ha SPURI adalékot használnak. Egyszerű működési mechanizmus miatt.
Közismert, hogy csak a túlzott NOx jelenlétében és megfelelő hőmérsékleti tartományban működik a karbamidos oldat injektálása. Tehát, legtöbb jármű AdBlue rendszere akkor működik, amikor a kipufogógáz összetétele nem
Egyre jobban térhódító eljárás a gázolajok színezése. Tény viszont, hogy ezt nem végezheti akárki, hiszen a szabványos gázolaj paramétereit jellemzőit a szabvány részletesen leírja. Csak olyan cég végezheti, akinek van rá engedélye. Jövedéki forgalmazói, és adóraktári erre nem megfelelő! Gyártói engedély kell. Ahol a bejelentett színezékeket legálisan használják. Bizonyítottak szállítják ki a tartályokba, befizetve utána a jövedéki adót! Így került sor arra az elhatározásra, hogy ezt a gondot is megoldjuk a nagyobb készlettel rendelkező cégeknek. Kezeljük az üzemanyag tartályokat a mezőgazdaságban, fuvarozóknál, építőiparban, stb. Továbbá, vegyi azonosítást is vállalunk, ha minősíteni kell, a lopott kérdéses gázolajat! Ha rajta kapják, megállapítható akár 2dl mintából, hogy honnan származik az üzemanyag! A módszer annyira egyértelmű, és biztonságos, hogy óriási visszatartó ereje van. Több cégnél rendre 20-30%-kal javultak a munkagépek üzemórára vetített fogyasztási adatai! Bizony a nagyobb mezőgazdasági üzemek, az építőipar, de a szállítmányozási cégek is beletörődtek, nincs mit tenni. Pedig igenis van!
(Speciális elvárások)
Üzemeltetői szemmel vizsgáljuk meg a teherszállítás, és a nagybuszok gépeit, azok erőforrásait. Ebben a pár sorban rávilágítunk a motorok szerkesztési elvére, és az üzemeltetés alapját képező dízel olaj elvárásokra.
Abban mindenki egyet ért, hogy egy kamion konstruktőr rögtön a motorszerkesztési, fejlesztési alapelv mentén túlméretezi az erőforrást. Nem teljesítményben, hanem egy literre eső nyomaték csökkentésével, valamint a fordulat csökkentésével. Adott egy nagy 13.800 cm3 motor, melyhez csupán 500LE körüli teljesítmény társul. Vegyünk egy korszerű erős VW kisteher autót 2literes erőforrással, melyet akár 240LE-vel is lehet vásárolni. Ebből a köbcentiből 7db ilyen motort is kapunk. Következik a szorzatból, hogy 7x240LE=1680LE lenne a kamion. Itt valami nem arányos. Miért is?
Tartósságra helyezik a hangsúlyt a kamiongyártók. Ennek több oldala van, de főleg a motorfordulat mérséklése az alapelv. Ezzel arányosan a fogyasztási adatokat is lejjebb kell szorítani. Míg a kisteher gázolaj normája 90km/h-nál 6,5liter/100km, addig a 7-szer nagyobb motornál 7×6,5=45,5 liter már túl sok lenne.
Jóval 30liter alatt van 100kilóméterre vetítve. Hogy miért nem a gyári norma szerint fogyasztanak, annak oka van! Nem az út, és körülményekbe keresendő, hanem a felhasznált dízel olajban. Lássuk, milyen fontosabb elvárásokat kell teljesíteni a jó minőségű kamion gázolajnak.
Nem azért használják manapság a SPURI-t, mert megtakarítás érhető el. Érdekes! Az ok, hogy ne romoljon el az autó. Nyilván ez a legfontosabb. Sok jármű hamar meghibásodik, ez a tapasztalat. A műszerfalon a hibajeleket bizony nem szeretik az autósok, hiszen ez sok kidobott pénzt jelent, feltéve, ha jó minőségű adalékolt üzemanyagot használnak.
Ugyan akkor, kevesebb üzemanyag fogy a benzinkutakon. Kevesebbet közlekednek az emberek. Takarékoskodnak. Ha valaki felméri az úton lévő autók tempóját, rájön a tendenciára is. Gazdaságosabb sebességgel közlekednek. Sőt, talán a megengedetteket sem éri el a tempójuk. Ez a 90km/h –nál akár 70-re is lecsökkentik, pld. 6. sebességi fokozatban. Mondhatjuk, hogy ez már baleset veszélyessé válik. Több előzést, türelmetlenséget okoz a többi közlekedővel szemben.
Röviden kifejezve a mai üzemanyagok nem illeszkednek sem az új, sem a régi motorokhoz. Hátrányként egy idő után a műszerfali lámpákból világítani kezd valamelyik hibajelet közölve az autóssal. Kellemetlenség az újabb, egyre bonyolultabb szerkezetű autóknál igazabb. De a régebbieknél is sűrűbb javítást igényel. Erre külön monitoring csoportot jelöltünk ki, hogy nézzük, mit tehet az üzemeltető autós.
Van, aki előre gondoskodik a motor védelemről és sosem lesz szükség a drága javításokra, alkatrész cserékre, tisztításokra, és még a fogyasztása is kevesebb. Ez megspórolja minimum az adalékra fordított anyagiakat. A felesleges több százezres javítás elmaradása pedig ajándék. Ők a megelőzéssel sokat nyertek, és nincs bosszúság, mert elromlott az autó.
Nagyon sokszor kérdezik, mit fog érezni az autós, és mikor, ha elkezdi az adalékolás. Erre adunk választ. Hogyan miképp vesszük észre, hogy jó az autónak a SPURI-val adalékolt üzemanyag?
Kétféle autót ismerünk, használt és új! Kezdjük, a használttal. Sokat számít, hogy eredmények jöjjenek, hogy mennyit futott az autó. Milyen szennyeződés van a rendszerbe. Nem lehet belelátni, ezért nem lehet megmondani, hogy az első tankoláskor érezni, a jó tulajdonságot, vagy csak a tízedik, tele tankolt adalékolt üzemanyag után.
Az üzemanyag kutak harsány reklámjai arról szólnak, hogy milyen hiper-szuper, téli üzemanyagot árulnak. Érdekes, hogy régen semmi kihangsúlyozás nem volt, hogy milyen fontos az adalék!
Lássuk be, egy mostani 370Ft-os gázolajba nem lehet értékes alkotókból sok. Mert akkor 1000Ft lenne az ára literenként. Akkor nyilván csak nagyon csekély mennyiséget tartalmaz. Mindenkor kell a jó üzemanyag a motor hibátlan működéséhez. Ősztől tavaszig ez pláne igaz. Hogy miért? Lássunk néhány jellemzőt.
Milyen érdekes az emberi elme. A minap két órát vártam, egy híres nyugati benzinkúton. Pont előttem volt az összes kútfej, közvetlen közelről, hogy lássam, mit tankolnak a Budapestiek az Üllői úton. Rengetegen voltak sűrű forgalom közepette számoltam. Előre megjegyzem, nem reprezentatív a felmérés, csak egy megfigyelés.
Gondoltam jó kis információ lesz, megszámolom hány ember tankol prémiumot. Igaz nagy forgalmú tehetős helyen, frekventált városrészen helyezkedik el a benzinkút. Akkor döntöttem el, hogy számolok, amikor érdekes dolgot láttam. Sorba álltak négy kútfejnél. Miért? Nem értettem, mert volt szabad minkét oldali többi számos kútfejeknél. Közelebbről megszemlélve látszik, hogy ezeken kútfejnél 4db helyen van csak 100-as benzin! Érdekes gondoltam, még össze is verekednek mindjárt, mikor türelmetlenkedett egy vevő, a sort állás miatt! Mi az, amit ingyen adnak itt?
Jól körbe jártuk az üzemanyag témát. Több ezer tapasztalattal lettünk gazdagabbak. Az autósok számos panasza vezetett ide, e cikk megírására. Célunk a tájékoztatás. Mindenkit elér a vég, előbb-utóbb. Sosem tart örökké az autó. De nem mindegy, kétszer-háromszor annyi kilométer megtétele után kell-e javítani a gépet.
Aki nem tesz az autójáért semmit, szerintem szeret szerelőhöz járni! Imádja, hogy már megint oda lesz a kocsi javítani, imád feleslegesen fizetni, a semmiért.
Pontosabban miről is van szó? Arról, hogy összegyűjtöttük, hogy miért kedvelik ennyire a SPURI adalékot. Sőt örvendetes, hogy a prémium adalékot is sokan használják, és egyre kevesebben tankolnak rákkeltő prémium üzemanyagot.
Legutóbbi hozzászólások