2020.aug 27.
Közlekedésben használt járművek selejtezése köztudottan a nem megfelelő használat miatt van. Hosszabbítható a használhatóság, amennyiben a járművet gondosan üzemeltetjük. Nem térünk ki most az olajcserére, futómű, váltó, karosszéria karbantartására, csupán az üzemanyag oldali legszükségesebb tennivalókra.
(tovább…)
2020.júl 30.
(3.rész összefoglaló)
Az összetétel illetően az ábrák első harmadában a normál gázolaj volt megfelelően egyenletes. Az ábrák második harmadában pedig a prémium volt nagyjából elfogadható.
Az égés előtti kopáscsökkentők mennyisége létezik mindkét üzemanyagnál. A normálnál láthatjuk a FAME okozza, a prémiumnál pedig a hosszú szénhidrogén láncok, és a kopáscsökkentők összessége. Ezek viszont az égés folyamán átmennek ellenségbe. Az elégetlen szénhidrogének negatív hatása a kompresszió gyűrűn kezdve, a kipufogó szelepeken át az EGR füstgáz visszavezető szelepen át a turbón, a katalizátoron, valamint az koromszűrőkig folytatódik.
(tovább…)
2020.júl 29.
(2.rész Prémium dízel olaj)
A nagy neves nyugati olajtársaság legdrágább dízel olajával folytatjuk szemlélődésünket. Körültekintünk tudományosan, mitől ilyen nagyon drága ez az üzemanyag? Indokokat, érveket, működési előnyöket, mechanizmusokat térpékezünk fel! Következik a gázkromatográfia:
A minta gázkromatogramja (30 m SPB Octyl wide-bore kolonna, on column injektálás, FID, H2 vivőgáz, programozott fűtés 45 – 250 °C közt)
A laboratórium a vizsgálatok megkezdése előtt meggyőződött a vizsgálóeszközök hitelesítettségéről, ill. kalibráltságáról. Laboratóriumunk felelősségvállalása nem helyettesíti a megbízó felelősségét, felelősségvállalásunk kizárólag vizsgálati eredményeinkre és az azokból általunk levont következtetésekre vonatkozik.
E jegyzőkönyv csak teljes terjedelmében másolható.
Értékelés:
A vizsgált tétel a kondenzált aromás szénhidrogén-tartalom tekintetében nem felel meg az MSZ EN 590 előírásainak.
(tovább…)
2020.júl 27.
(1. rész Normál dízel olaj)
Következik a híres, lakosság szerinti legjobbnak hitt, egyik nyugati olajtársaság normál dízelolaj vizsgálata. Van igazság tartalma? Jót tesz az autónak a hazai kutaknál drágább üzemanyag? Alkatrészbe, tartósságba kíméletes-e? Melyiket használjuk, ha már a drágább nyugati kútnál szeretnénk mindenképp tankolni? Ezekre a kérdésekre a fizikai tényeket tárjuk fel először a normál gázolajat. Azonban kijelentjük, csak ebben az időben, és a Szegedről vett, ezen mintáról nyilatkozunk.
(tovább…)
2020.jún 8.
Tisztelt Vásárlóink, kereskedõink!
Örömmel közöljük Önökkel, hogy a SPURI flakonok címkézése megújult, korszerûsödött. Elõször a SPURI JG-2 (kék), majd a normál SPURI (piros) kerül leváltásra.
Íme, az új arculatok fotói.
2020.jún 8.
Elõször is közreadom a gázkromatogram görbét, beleírva néhány jellemzõbb, jelentõsebb anyagot, miszerint ez segít az elemzést megérteni. Íme, az Ábra:
Elsõ ránézésre hasonlónak látjuk a két benzin görbéjét. Ha pontosabban megnézzük, sok érdekességet láthatunk a részleteket precízebben megvizsgálva. Ekkor találjuk meg a lényeget.
(tovább…)
2020.máj 26.
II.rész 95-ös benzin vizsgálatok
(Hová lettek a vírusölõ alkoholok? Az E10 nem E10???)
Közzé tesszük az analizációnkat. A vizsgálat célja azon molekuláris elemzés, melybõl kiderül, tovább adalékolható-e utólagosan, hatékonyan, gazdaságosan a normál E10,- 95-ös oktánszámú benzin, valamint a milyen donor tulajdonságokkal bír a mai olcsóbb kategóriás új, E10-es benzin. Hiányzik-e belõle alkotó, és túlsúlyt képvisel-e valamely komponens? Jó-e az ideális molekula, és atomi összeállítás? Milyen komponensekkel kell pótolni a jövõben?
(tovább…)
2020.máj 26.
I. rész 100-as prémium vizsgálatok
(Avagy! Hová lettek a vírusölõ alkoholok?)
Több olajtársaság benzinjeit vizsgálhattuk volna, de most kettõt vettünk ki (95-ös, 100-as) szúrópróba szerint Szegeden. Ebben a vizsgálatban normál és a 100-as benzin közötti különbségre voltunk kíváncsiak. Különös tekintettel, arra a sok észrevételre, hogy a 100-as benzintõl jobban melegszik az autó, és fürgébb a motorja. Saját és több tucat vásárló észrevétel alapján indítottunk vizsgálatot. Viszont az, miszerint egyes tartományokba energikusabb az autó, mitõl lehet? Miért van így? Tettük fel a kérdést! A vegyi labor vizsgálataiból kiderült miért is! Összetételbõl érdekes következtetést lehet levonni. Ez bizonyára, mindenkép magán véleménynek számít, és egy minta alapján nem lehet általánosítani.
(tovább…)
2020.jan 14.
A mai naptól tájékoztatás képen gallérmatricát helyeztünk minden spuris flakonra, hogy értesítjük Önöket az E10 benzinhez remekül illeszkedik mind a két termékünk.
A gallérmatrica minden flakonra rákerül 2 hónapig azaz 2020.03.15.-ig.
Kérjük törzsvásárlóinkat, kereskedelmi partnereinket, hogy segítsenek az ismerőseik, vásárlóik tájékoztatásában azzal, hogy neki ajándékozzák ezt a gallérmatricát.
Elõre is köszönjük szívességüket.
2019.dec 19.
Az E10 benzinhez létkérdés a SPURI
(Közlemény az emelt etanol szintû üzemanyaghoz)
Minden autós fél, mert a szakma nem ismeri el a több etanol jelenlétét a benzinbe. Igazuk van. Azonban nem azonnali tönkre menetelrõl beszélünk, hanem alattomos minden alkatrész szép lassan való meghibásodásáról. Nem lesz ilyen gondja, ha folyamatosan használja a SPURI üzemanyag adalék valamelyik fajtáját. Mindegy melyiket. Tönkre menetel ezen oknál folytán kizárt.
Ám van egy olyan tényezõ, mely teljes egészben nem küszöbölhetõ ki, mint a fûtõérték drasztikus csökkenése, ezzel párhuzamosan pedig a fogyasztás növekedése a normál 95-öshöz képest. A SPURI jelentõsen javítja az újabb energia hátrány nagy részét, úgy 60%-ban. De valljuk be több más bio alkohol származékkal és más gyenge fûtõértékû folyadékot is bele kevernek a benzinbe ezért ez meg is látszik az üzemanyagokon.
(tovább…)
Legutóbbi hozzászólások