Tehát az E10-be normál 95-ös jellege miatt is 10% etanolt szeretnének legalizálni! Az igaz, hogy már mindenhol ilyen sok van benne! De ez még nem hivatalos az UNIÓ-ban. De dolgoznak az ügyön, hogy még többet tudjanak belesajtolni. A törvény úgyis 1-2% többletet enged! Akkor biztos több is lesz benne ezekbõl a nem odavaló, olcsó anyagokból! Nem zörög a haraszt, ha nem fúj a szél! Bizony évek óta figyelmeztetjük az autósokat, hogy a mostani üzemanyagokba muszáj SPURI-t adalékolni! Nem más adalékokat, hanem csak SPURI-t, vagy SPURI JG-2 Sport adalékot. A jó üzemanyag létkérdés! Ez viszont senkinek nem érdeke! Sok-sok év és kiderülnek a szándékok! Sõt nyilvánvaló lett, hogy a 10% bio komponenst legalizálni akarják! Lenyomni a nép torkán! Ehhez környezetvédelmi elméleteket gyártanak! De mindegyik hibás következtetés! Sokszor megcáfoltuk már ezen a SPURI honlapon is! Lám, lassan azért kénytelenek bevallani! Hogyan mûködik ez a kommunikációba? Leírom!
Adott egy 7 éves benzines autóm, folyamatosan karbantartott, sõt, még túlzásba is vittem a gondoskodás. Mindezek ellenére 8 hónapja check engine jelzett, kiolvastattam, P0302-P0304 hibakóddal 2-es, 4-es hengerben szakaszos gyújtáskimaradást olvasott a kódolvasó. Az autó nem produkált hibát, nem rángatott, nem 3 hengerezett, nem nõtt a fogyasztás és semmi egyéb, ezért tünet nélkül a szerelõknek nem volt könnyû dolguk. Kezdtük gyertyacserével, a hiba visszajött.
Márkaszerviz volt a következõ lépés, ahol a 2-es és 4-es trafót felcserélték az 1-3-al. Hibát nem vitte át, marad a 2-4-ben. Ekkor azt mondták 600e Ft-ért motorvezérlõ csere, ami miatt elveszett a bizalmam a márkaszervizben. Utána egy garázsában szerelõ, de ajánlások alapján az autóm típusára szakosodott szerelõhöz mentem. Õ belenézett a gyertyákba, kiderítette, hogy nem ebbe való, de „szerencsére” nála van NGK, hadd szóljon, cseréljük ki.
Kicseréltük, a hiba egy idõ után megint vissza jött. Bementem egy Bosh Car szervizbe (mai napig Õk a szerelõim), ahol a kartergázcsõ mûanyag vége el volt fáradva, kicserélték, jó ideig nem is jelentkezett a hiba, aztán megint csak elõjött.
A szalonból kihozott autókról, nincs információja általában a boldog tulajdonosnak, hogyan kezelje, tankolja jármûvét. Legyen az dízel, vagy benzines ma már mindegy. Vigyázni mindegyikre kell. Mit mond a szalon? Nagyon fontos, hogy a sorban következõ szervizre vigye el! Tiltott az utólagos adalékolás. Ez így nem igaz! Több autó gépkönyvébe már szerepel az, hogy igenis utólagos adalékolással javítsa fel az üzemanyagot. Régen ilyen még nem volt a használati utasításokba, mert bizony az adalékok legtöbbje csaló volt, sajnos a nyugati nagy neves márkák is. Rájöttek, hogy nem megfelelõ üzemanyag miatt megugrott a garanciális javítások száma, hisz rendre 1-2éven belül, és 100ezer km futás teljesítményig jelentkezik a baj!
A járműek erőforrása expanzió által aknázza ki a mozgási energiát. Vegyi átalakulás következményeként a végtermék gáznyomását használják ki az alternáló jellegű belső égésű motorok. Mondhatnánk, hogy energia sűrűséget halmozó folyadékból, vegyi hatás miatt felszabaduló hő hatására, zárt térben keletkezõ nyomás indukál mozgási energiát!
A benzin egy heterogén folyadék, melynek a tulajdonságait az alkotó elemek összhatása határozza meg! Ezért mind a gyulladáspont, mind a zárttéri lobbanáspont egy fontos jellemzõje az üzemanyagnak. Bár közvetlenül nem jellemzõje a benzinnek. Sem a lobbanás-, sem a gyulladáspont nincs kapcsolatban a gyújtóforrás vagy az égõ folyadék hõmérsékletével, ez utóbbiak jóval magasabbak. Továbbá ezekben a szavakban nem értendõ bele a különösen nagyobb nyomás tartomány, mely a motorok hengerébe van.
A miértekre válaszolunk, mert egyre több kérdést tesznek fel, ezen témában. Kezdjük általános megfogalmazásban. Mit kíván egy új autó, hogyan épül fel.A szalonból kihozott nulla kilométeres autó, valóban némi bevasaláson, elõjáratáson már részt vesz. Ez arra jó, hogy a hibák kiderüljenek. Ma egy jármû azt mondhatjuk, a teljes csúcsra kb. 50ezer kilométer után kerül. Eddig tehát, finoman összecsiszolódnak az alkatrészek. A fogyasztási görbérõl is látszik, hogy ekkor a rá jellemzõ üzemanyag mennyiség itt a legkevesebb.Természetesen, a nagyobb súrlódások miatt a bejáratási idõszakban létkérdés a jó üzemanyag. Ez vonatkozik a benzinesre, dízelre egyaránt. A SPURI alkotóelemeivel hozzájárul az üzemanyaggal érintkezõ mozgó alkatrészek legfinomabb összeillesztéséhez. Teszi ezt a sokrétegû szortimentizációval, kopáscsökkentõkkel, hûtõgéllel, égés optimalizációkkal. Létkérdés, mert a bio tartalom legalább 7%-kos kötelezõ alkotók megkívánják. A szigorú környezeti emissziós tényezõket nehezen tudják teljesíteni az autógyártók.
Logikusan azt gondolná az autós, hogy van az éghetõ anyag a benzinbe, a szén, a hidrogén és ezek több tízezer szénhidrogén konfigurációi, valamint a levegõbe az oxigén, melyek egyesülése folyamán energia szabadul fel, expanziót eredményezve! Ilyen egyszerûnek tûnik. Ám, ez nem így van! Miért is?
Folytatása következik a 12. cikknek. Ezen két kifejezéssel foglalkozunk ma. Minden oldalról megvilágítjuk az érthetõség kedvéért. Némi tallózással megmutatom az idõk folyamán milyen változó jelentõség övezte a kifejezés tartalmi oldalát. Vannak az üzemanyag adaléknak olyan komponensei, melyek direkt erre lettek kifejlesztve, és vannak melyek más pozitív tulajdonságok mellett ezt is tudják.
Az átlagos, havi 13 tonnával szemben januárban rekord mennyiséget, mintegy 32 tonna használt sütõolajat adtak le a Mol töltõállomásokon – közölte a Mol az MTI-vel. A társaság 2011 óta gyûjti be a lakosságtól a használt étolajat, jelenleg 356 helyen lehet leadni a konyhai zsiradékot. A Mol az MTI érdeklõdésére arról is beszámolt, hogy a cég tavaly 232 tonna használt étolajat gyûjtött be a töltõállomásokon, 2011 óta pedig ez a mennyiség meghaladta az 1000 tonnát.
A SPURI üzemanyag adalék mindkét fajtája bármilyen típusú és üzemű belső égésű motorhoz ajánlott folyamatosan, minden tankolásnál! A SPURI (normál, piros) folyamatos alap védelmet nyújt, a SPURI JG-2 prémium kényeztetést végez!
Legutóbbi hozzászólások