2017.jan 25.
A benzin szortimentizációja elfeledett, fontos tényezõ. Köztudott, hogy több száz szénhidrogén származék változatos keveréke a benzin. Manapság a benzin gyártás során, sok egyforma alkotó keletkezik a gyártás során.
Hosszú évtizedek tapasztalata azt mutatja, nem szabad félvállról venni ezt a tulajdonságot sem.
Mindenféle szénhidrogén benzinszármazékot kell, hogy tartalmazzon a benzin. Ez ma nem adatik meg a kapható benzineknél, mindig hiányoznak alkotók belõle.
(tovább…)
2016.dec 19.
Látszatra, laikusan, sokan összetévesztik a két fogalmat. Mai szertelen kalandozásunk közepette fény derül arra, hogyan kell érteni ezeket? Továbbá mást jelentenek a szavak, de összefüggenek is egymással.
Kezdjük az elõbbivel a fûtõértékkel, ami egyszerûnek tûnik. Rögtön az elején leszögezzük, hogy az égés megindításához is kell hozzáadnunk energiát, hiszen lokálisan, kis mennyiséget olyan helyzetbe kell hozni, hogy a folyamat az egész térfogatba elterjedjen! Ezt a hozzáadott hõmennyiséget ki kell vonni a fûtõértékbõl. Pld. ha egy szál gyufával égésbe hozunk a kémcsõbe egy kis mennyiségû benzint. A motor égésterébe is segíti kell a benzint a begyújtáshoz, ez a segítség az elektromos szikra! Dízelnél természetesen az összenyomásból eredõ kompresszió gyújtás eredményezi.
(tovább…)
2016.nov 10.
Alapvetõen egyszerû jellemzõ, ám több gépjármû alkatrésznél jelentõsen befolyásolja azok tartósságát. A gázosodás csekély mértéke, vagy hiánya jótékonyan hat a benzines jármûvek számos szerkezeti elemére.
Ez a rémes, alattomos tulajdonság réme mindig, minden tankoláskor a fejünk felett lebeg! Mint egy pallos, lecsap néhányszor, ha gázosodásra hajlamos benzint sikerült tankolni. Sajnos bármely benzinkútnál elõfordulhat, mert két egyforma tanker gyártás nem létezik! A molekula összetétel és arány mindig változó!
Mondja is a bölcs Hérakleitosz mondása: “Nem lehet kétszer ugyanabba a folyóba lépni!”
(tovább…)
2016.nov 10.
AJÁNDÉKCSOMAG SZUPER ÁRON!!!
MEGÉRKEZETT A LEGÚJABB KISZERELÉSÜ TERMÉKÜNK! 1 DB SPURI 200 ML ÉS 1 DB SPURI JG-2 200 ML. A CSOMAG ÁRA MOST AKCIÓSAN 2.681.-+ÁFA= 3.405.-.
TERMÉKÜNKET KERESSE PARTNEREINKNÉL: AUTÓSBOLTOKNÁL, BENZINKUTAKNÁL.
AJÁNLJUK NÉVNAPRA, SZÜLETÉSNAPRA……VAGY CSAK ÚGY!!!!
2016.okt 12.
Látszólag kevésbé fontos, ám meghatározó, hiszen alapjaiban is korlátozza a benzint alkotó szénhidrogén származékok több száz fajtáját, és arányát. Ha valamely molekula kiugróan alacsony végforráspontú, akkor abból kevés kell a benzinbe, és másokkal kompenzálni kell. A forráspont alsó, valamint a felsõ határ között befoglalt tartományban helyet foglaló molekulakonfigurációk között kidesztillált rész minden kõolajfajtának sajátos jellemzõje. A desztillátumok százalékos megoszlása, és azon belüli is összetétele függ attól, hogy földrajzilag honnan származik az olaj. (Pld. Texas, Dubai, Ural, stb.)
(tovább…)
2016.szept 29.
A benzinkutakon ezzel a jellemzõvel találkozik a jármûvel közlekedõ ember. Ezért gondolják, hogy szinte, csak ez a paraméter a legfontosabb. Valóban kell, egy bizonyos szintet teljesítenie a benzinnek, hisz e nélkül nem mûködne jól a motor! Az is igaz, hogy nagyobb expanziót és hatékonyságot akkor lehet a szikragyújtású motorral elérni, ha jól összenyomható magas hõfokon, és fordulaton sem robban be magától a benzin-levegõ keverék.
Mégis, túlmisztifikált ez a paraméter a mai világban. Túl sokat várunk el a magasabb, pld. 100-as oktánszámú benzintõl. Holott a motornak az a jó, amire tervezték. Biztonsági tartalékot még így is kalkulál, az üzemanyag gyártó. Minden benzin bõven teljesíti a szintet, mert olcsóbb! Ha az olcsó etanol kötelezõ az EU-ban a 7%, akkor pompásan, kényelmesen túl lehet teljesíteni. Lévén 105 körül van, ha egyéb kisebb más szennyezõ molekulák is vegyülnek bele! Valójában, hogy ne legyen gond, bõven megvan a 95-ös benzin minden kútnál 96-97.
Erre azért is van szükség, ha az oldott víztartalma a benzinnek kicsit magasabb a vízoldható alkoholok, oxigenátok miatt, akkor romlik az oktánszám is, és még mindig van tartalék benne.
(tovább…)
2016.szept 21.
EN ISO 3675 szabvány szerint is megvizsgálható hivatalosan a benzin sûrûsége. Korlátok között tartja a benzin minõségét, energia tartalmát. Egyszerû paraméter, mégis lényeges szerepet játszik a benzin összetevõinél. A sûrûség által sok minden meg van határozva. Ha egy halmazból szûkítjük bizonyos jellemzõkkel a kört, akkor az alkotók arányát is részben meghatározzuk.
Ez az, amivel a szabványok szerint is 0.720-0.775gr/cm3 korlátok közé szorítjuk a benzint.
Az alkotók aránya pedig utal az energia szintre is. Az alkotó atomoknak is jellemzõ súlya van, mely meghatározza az égési energiát. Példaként tudom mondani a hidrogén és a szén oxigénnel való egyesülési energiáját. Nyílván a szénnek magasabb, csak nem lehet annak arányát növelni a végtelenségig, hisz akkor már nem benzin jellemzõket mutatna, és nem lehetne ilyen típusú benzines motorokhoz használni! Általános, de nem mindig alkalmazható szabály, hogy a hidrogén atom száma legyen legalább kétszerese a szénnek. Valamint a folyadék fázist ne lépjük át gázzá, tehát rövid, egyszerû, kicsi, szénhidrogén molekulák nem lehetnek mint például a CH4 metán molekula.
(tovább…)
2016.szept 2.
A mai idõkben az autósok is szeretik tudni, mitõl megy a kocsijuk, vagy éppen mitõl nem. 🙂
Mi a jó-, és a rossz benzin jellemzõje?
Melyek azok a paraméterek, melyekre figyelni kell, és mit kell a reklámokban figyelmen kívül hagyni?
Ezekre fogok választ adni az elkövetkezõ cikksorozatban.
(tovább…)
2016.júl 27.
(Kapja meg a vevõ a jót!)
Brutális reklám ígérgetéseket a Gazdasági Versenyhivatal engedi a multiknak? Tisztelet a kivételnek!
Igen, természetesen Õk védett Istenek az EU-ban! Rájuk szabja a politika is a törvényeket! Lásd etanol kötelezõ 7%! A multi mérnökök fejlesztése csak üres szöveg! Lássunk némi szó szerinti idézetet tõlük, aztán vessük össze a végeredménnyel!
A minden olcsót, drágán eladni extraprofit kizsákmányolással ki is jár jól? Sarokba szorítják az autóst!
Most idézek szó szerint a reklámszerû, mûszaki magyarázatukból. Íme:
(tovább…)
2016.jún 23.
Kánikulai autózás
Nem csupán az emberi test, hanem az autóban lévõ motornak is melege van a kánikulában! Megviseli az alkatrészeit, ha nem kíméljük jó minõségû üzemanyaggal!
Úgy lehet elérni, hogy a legolcsóbb benzint, gázolajat adalékoljuk SPURI-val.
Miért is? Mert a felesleges hõfejlesztést minél lejjebb szorítjuk, annál jobb a motornak! Ezt oldja meg a SPURI üzemanyag adalék! Több olyan motorvédõ funkciót tartalmaz, mely kíméli a jármûvet és még gazdaságosabbá is teszi az üzemeltetést.
(tovább…)
Legutóbbi hozzászólások