Ezt a témát a jármûve szemszögébõl nézzük meg ebben a rövid kis elemzésben. Egy kérdésre adok választ, hogy mit tegyenek, ha sokat kell városi forgalomba, rövid utakat megtenni az autóval? Mit tehet az, akinek csak néhány 10-20 km az elérendõ úti cél?
Korunkba olyan jármûveket gyártanak, melyek specifikuma a hosszú távolságú utazás, valamint a sokféle holmi szállítása! Mindig találunk okot arra, hogy miért mennyünk autóval A-ból B-be! De jól is van ez így, mert a számvetésünk azt sugallja, hogy jobban járunk! Az elõny miatt autózunk! Nem tennénk, ha ez hátrányos lenne számunkra!
Lássuk ezt a néhány kilométert az autó szemszögébõl.
Mit is okozhat a sûrû, rövid távú autókázás?
Elõre bocsátom azt a tényt, hogy a tavasztól õszig terjedõ idõben kevésbé, míg a õsztõl tavaszig való autózásnál hatványozódik az alkatrészek elhasználódási veszélye! Az alapelv az, ha nincs 22-24 fok környezeti hõmérséklet, akkor a hideg motor, bizony sokáig üzemel olyan körülmények között, mely nem optimális semelyik alkatrészére. A baj csak akkor van, amikor fel sem melegedett, de meg is érkeztünk! Ilyenkor leállítani a motort, nem szerencsés!
Akkor mi legyen? Ne használjuk?
De igen, csak okosan! Ehhez azonban tudni kell a motorok milyen mechanizmussal, és technikával gyártották! Mire kell figyelni? A régebbi, 10-20 évnél idõsebb jármûvek kevésbé érzékenyek arra, hogy sokszor hidegbe üzemeljenek! Ezeknél csupán a magas fordulatot és a nagy terhelést kellett kerülnünk. Hátrányuk még, hogy az üzemi hõ eléréséig nagyon sokat fogyasztott mind a benzines, mind a dízel!
Aztán jöttek a korszerû motorok. A kipufogó gázok minél kielégítõbb minõsége érdekében százezer korlátot építettek a motorokba, sõt azok ellátó rendszerébe! Persze legtöbb érzékelõ, irányító, szabályzó a hosszú távú üzemelésre van kiépítve! Amíg nem melegszik fel a rendszer, addig a tökéletlen égés körülményeibõl eredõ káros anyagokat szûri és kezeli, rendszeren belül!
Aminek ki kell jönni, nem tud! Ez viszont több százszor hideg reggel ismételve nem egészséges!
Tönkre megy a motor! Mi a teendõ?
Gyalog járjunk? A kézbe cipeljék a vállalkozók az árut, a városon belül?
Nem!
A megoldás egyszerû! Használj SPURI -t! És biztonságba tudhatod a jármûved!
Miért is? A jármûkopások nagyobb része az indítási fázis után jelentkezik a legintenzívebben! Oka az, hogy nincs a tervezett üzemi hõn a motor! Elégtelen az égési folyamat! Tehát be kell segíteni, közvetlen ott, ahol ez történik! Az égéstérbe!
Nem pedig a saját mocskában fürdetni a motort az EGR szelep által!
Vagy még egy példa, hogy a részecske szûrõvel befogni az orrát, nehogy kijöjjön egy kis nem kívánatos füstgáz! És még sorolhatnám az utólagos hókusz-pókuszokat! Mely bizonyára nagyon fincsi kipufogógázt eredményez, de a motornak nem tesz jót, az biztos!
Minden ilyen része a kiszolgáló elemeknek olyan mértékig el tud koszolódni, olajsáros ráégések lehetnek, hogy nem lesz vissza út. Csere minden alkatrésznél!
Pedig a megoldás a SPURI adalék használata a legegyszerûbb és legolcsóbb!
Annyira olcsó, hogy még meg is takarít üzemanyagot!
Akkor pedig csupán egy kis törõdés, vagy odafigyelés kell!
Minden tankolásnál beleönteni 1 decit nem nagy probléma, gondolom!
Ennyi törõdést talán megér egy elkerült generáljavítás, ami többszázezres tétel is lehet!
Egyre több az összegyûjtött olyan eset, mely milliós motor csere, vagy fõjavítás lett a vége!
A benzines oldalon a gyantás lerakódás az állandó dúsítás miatt, lambdaszonda meghibásodás, katalizátor tönkre menetel, kipufogó rozsdásodás a bent maradt sok kondenzvíztõl. Az emelkedett olajfogyás, is arra utal, nem tágultak még ki, üzemi hõre az alkatrészek!
A dízelnél pedig, melynek a kényszerû önrobbanás jelenti a létet, nem teljesülnek az alapvetõ feltételek állandó hideg motornál! A gázolaj üzemelésû motorokat minden baj eléri, tehát hamarabb meghibásodnak! Pld. egy mostani közös nyomócsöves bármilyen márkájú motor, roppant érzékeny a hideg üzemre! Azért, mert a környezet védelme érdekében minden úgynevezett „karácsonyfadísszel” felszerelik a jármûvet, a gyárak, hogy ki ne jöjjön valami káros a kipufogón! Nos, nem is tesz jót hosszú távon az autónak, az biztos!
Minden autógyár feltételezi a jó minõségû üzemanyagot! Nem kalkulálja bele a kelleténél több, energia szegény etanolt, és még egy csomó olcsó ipari hulladékot, ami a vegyiparnak szükségtelen melléktermék! Legtöbb vizsgálatunk folyamán dízelbe is és gázolajba is mindig találunk érthetetlen anyagokat! Honnan kerülnek bele? Egy biztos, nem magán pancsolás által!
Errõl kellene elgondolkodni!
Több millió tonna számra öntik a tengerekbe a veszélyes vegyi hulladékot! Ez ellen harcolnak nagy erõkkel, mert nehéz nyomon követni! Televízióban számos kalandfilm készült errõl is!
Ami az orrunk elõtt zajlik, azt pedig nem vesszük észre!
A levegõbe elpufogtatjuk! És rákot kapunk!
Ezt nem is merik megfilmesíteni? Érdekes, ugye?
Igaz, amennyiségekkel úgy játszanak, hogy fogyjon mindig egy kicsit a káros anyag is, de nehezen legyen bizonyítható! A folyamatosságot sem lehet bizonyítani! Ugyanis mindig más szennyezõ anyag következik, amit be lehet keverni az üzemanyagba!
Csak az a baj, hogy a környezetre káros hulladék mindig újra termelõdik! Sosem fogy ki!
Ma már a politika, az EU is ehhez igazítja a jogszabályokat! Olyat alkot, mellyel lehet mérgezni az embereket! Mert, ugye amit a törvény nem tilt, azt szabad!
Ami károkozó, abból hasznot csinálnak! És a mi kifizetjük! Hmm! De ügyesek! Lelkiismeret-furdalás semmi! A határokat folyamatosan tesztelik, hol helyezkedik el?
Mi is az a szennyezés, melyet az emberek torkán lenyomható!
Fogyasztói társadalmat élünk! Ebbõl van extra profitjuk!
No meg abból, ha hamar tönkre megy a motor és alkatrészei az autóban!
Se baj pont gyártják, vedd meg még egyszer, pedig ha jó az üzemanyagod, nem kellene!
Ha bele gondolunk, mindenki jól jár! Az olajtársaságok és partnereik a vegyiparral együtt, az autógyárak, az alkatrész beszállítók is hatalmas profitot termelnek! Csak a vásárlók, a jármûüzemeltetõk járnak rosszul!
Recesszióban van az autógyártás? Majd õk megoldják! Lám kinek a rovására?
Igen, a mi rovásunkra, pontosabban azokéra, akik nem figyelnek oda az üzemeltetés feltételeire és az üzemanyag minõségére!
De, hogy sehol ne tudjál jó üzemanyagot venni, azt is elintézték egy kis összebeszéléssel! Prémium és egyéb becsapás márkákkal a hiszékenyeket becsapják triplán!
Úgy csináld, hogy ne vegyék észre!
Az apa az autójával mérgezi a saját gyerekét, a közvetlen környezetében!
No, ennek a megakadályozásához kell a SPURI!
Összefoglalva:
A baj nem rögtön jelentkezik, ha nem adalékolunk a városban! Csak akkor, ha sok a kis távolságú rövid utunk! És ez elég sokszor! Pld. napi jelleggel legalább egyszer! És hónapokig, vagy több évig!
Az új autó is belefárad és beadja a derekát 1-2 év múlva! Ez teljesen biztos!
Tehát használjunk SPURI-t városi forgalomra!
Háromszorosan megtérül! Megóvja autóját, és még kevesebbet is fogyaszt!
Kedves olvasónk, ha még nem volt szerencséje SPURI –t adalékolni az üzemanyagba, próbálja ki!
Garantáljuk, nem fog csalódni!
További gondmentes élvezetes autózást kívánok!
Kisújszállás, 2014. június 16. Farkas Kálmán
Fejlesztõ mérnök
Legutóbbi hozzászólások