Ki szereti, ha télen útfélen megáll az autó alatta?
Számos értekezés, cikk jelenik meg, mire kell figyelnie az autósnak, ha őszre, majd télre fordul az idő. Olvashatunk a téli gumiról, fagyálló szélvédőről, hűtőfolyadék ellenőrzésről, jégmentesítő spréről, jégkaparóról, hóláncról, és még számos tudnivalóról.
Üzemanyag tekintetében azt hisszük, hogy amit hirdetnek a reklámokban, kifejtik való hatásukat. Sajnos ez nem teljesen igaz. Gázolajnál a dermedéssel van gond, amit sajnos nagy mennyiségű aromás ipari hulladék tartalommal oldanak meg. Ez a dízelmotor lassú halálát jelenti. Pláne a prémium gázolajnál. Van egy gyors helyi, mondhatnánk lokális jellege, hogy a szokásos 800 fok helyett 900-950 fokon ég. Sajnos a gyorsabb felmelegedés mellett számos kárt is okoz a motor alkatrészekben. Üzemi hőnél pedig a fixáló jellegű beégések garantáltak.
Továbbá a 450 féle molekula származékból ma már legalább 60-80 féle hiányzik. (Többszöri újrakrakkolás, 20-41% aromás ipari hulladék) Ez káros, az egymásba öltődő égési folyamatoknál. Az expanzió felépülés hullámzó, megtorpanó volta miatt is.
Ezek miatt is gyakrabban előjön a hibajel a műszerfalon, vagy minden előjel nélkül nem indul az autó, esetleg menet közben leáll. Legtöbbször az üzemanyag elégtelen minősége okozza. Az olajtársaságok minél olcsóbb benzinre, gázolajra koncentrálnak. Ma már mindenből üzemanyagot csinálnak. Használt étolaj, pet palackok, műanyag hulladékok, festékipari hulladékok, és még sorolhatnánk hosszasan.
A benzin tekintetében is hasonlóan gyászos a helyzet. Gondoljunk arra, hogy jég hideg motor beindulása után a lefagyott alkatrészek lokálisan, helyileg 950 fokos hőt kapnak. A hideg üzemből eredő füstgázból lerakódások rögtön beégnek. Nagy az esély a kompresszió gyűrű beragadásra. Sőt egyéb problémák is keletkeznek az üzemanyag dúsítás közben. Ezt csak az üzemanyagok módosításával lehet megoldani. Folyamatos adalékolással mindez megoldható. Az ideális motor hajtóanyag molekuláris pótlásával, kiegészítésével nem jelenik meg a műszerfalon semmilyen égéslefolyáshoz köthető hibajel.
Érdemes időben elkezdeni a SPURI adalék használatát, ha Ön folyamatosan nem adalékol. Mikor már baj van nehezebb helyreállítani a tökéletes motor üzemmódot. A megelőzés az autóknál is olcsóbb, sőt semmibe sem kerül figyelemmel arra, hogy SPURI üzemanyag jelentős megtakarítást is eredményez. Összefoglalva, normál üzemanyagot használjunk SPURI adalék hozzáadással.
Köszönjük, hogy elolvasta cikkünket!
Kisújszállás, 2024.11.19. SZAKI Kft.
Farkas Kálmán
Legutóbbi hozzászólások