Az üzemanyag kutak harsány reklámjai arról szólnak, hogy milyen hiper-szuper, téli üzemanyagot árulnak. Érdekes, hogy régen semmi kihangsúlyozás nem volt, hogy milyen fontos az adalék!
Lássuk be, egy mostani 370Ft-os gázolajba nem lehet értékes alkotókból sok. Mert akkor 1000Ft lenne az ára literenként. Akkor nyilván csak nagyon csekély mennyiséget tartalmaz. Mindenkor kell a jó üzemanyag a motor hibátlan működéséhez. Ősztől tavaszig ez pláne igaz. Hogy miért? Lássunk néhány jellemzőt.
-Az indítás 20 fok alatti hidegebbe nehezebb.
-Több idő kell a kb. 90 fokos üzemi hőig.
-Kopás csökkentőknek is van egy hőfok minimum.
-A kondezvíz lecsapódások intenzívebbek.
-Nehezebben diszpergálódik az üzemanyagba a víz.
-Kicsapódások, dermedések tapasztalhatók.
-Több féle molekula réteg kell az egymásba öltődő robbanáshoz . (300 ról 450.re)
-Szivattyúzhatóság, dúsítási fokozat, dúsítási időhöz való alkalmazkodás.
És még vagy három tucat olyan üzemanyag jellemző a fontos, ami létkérdés a hosszantartó hibátlan motorélethez. Észre sem lehet venni, hogy mekkora károkat okoz az üzemanyag télen, ha nem megfelelően van adalékolva. Alattomosan, sunyin, észrevétlenül olyan károkat okoz autójában, amiről nem tudja később, miből eredt.
Még egy fontos szempont. Ilyenkor hajlamos az autósok nagy része a prémium kategóriát tankolni. Rögtön izmos lesz az autó, úgy érzi. De télen még nagyobb károkat okoz a hideg motorban, az átlagon felüli magasabb égési hőmérséklet. Lokális károkat fejt ki, helyi jellegű magas hőmérséklet kipufogó gáz. Főleg a hengerfejet viseli meg, a szeleptányér szélét, valamint a szelepszár-szimeringet. Közben pedig a még nem kitágult dudattyúk, olajlehúzó gyűrűk, kompresszió gyűrűkre ilyenkor ég rá a forgattyúsházból feljutó olajsár.
Ehhez is szükségeltetik olyan adalék komponens, mely aktívan megakadályozza ezt.
Ezek figyelembe vételével, nyilván jól jön a téli üzemanyagokra való átállás a finomítók részéről, de nem elegendő! Azt látjuk vizsgálataink folyamán, és vásárlóink tapasztalata alapján is, hogy többszörösen hasznos az utólagos adalékolás minden gépjármű típusnál. Ilyen csekély anyagi ráfordítást többszörösen visszahozza az autó.
Az a legoptimálisabb, ha folyamatosan használják, télen nyáron az adalékot, hiszen vízmentes tankkal kezdik a telet az járművezetők, ami egy óriási üzembiztonságot ad a tulajdonosoknak.
Biztos célba érést kívánok minden olvasónknak!
Kisújszállás, 2020.10.14.
Farkas Kálmán
SZAKI Kft.
Legutóbbi hozzászólások