(Low-Speed Pre-Ignition elleni hidroxi komponenseka SPURI-nál)
Autógyártók folyamatos küzdenek a szigorodó kipufogó emissziós előírások ellen. Bevetnek minden ma ismeretes technikai vívmányt. Felfeszítik a motorokat.
Ezek a kis motortérfogat, közvetlen befecskendezés, turbótöltés, és egyéb (ECU) komputervezérlési ügyességek. Nagyon hasonlít az LSPI jelenség a kopogásos égéshez, de nem pont az! Megértéséhez azt kell tudni, hogy kis löket térfogatból kipréselnek minél több teljesítményt, aránylag kis térfogaton, és szegény keverékképzés közepette!
Sajnos a turbós benzines közvetlen befecskendezéses motoroknál kevés kilométer után is jelentkezik ez a probléma tönkretéve a motort. Elkerülhetjük, de előbb nézzük meg az okát!
A kiváltó ok, hogy nagyobb sűrítési arányt alkalmaznak, a magas hőtermelés, az égéstér kokszosodás, valamint a nem megfelelő üzemanyag használata. Hozzá járul még a motorolaj égéstérbe jutása is. Egy forrón izzó kokszréteg pedig gyilkosan hat az erőforrás tartósságára. Előégést okozva. Jó minőségű motorolajat gőzerővel fejlesztenek folyamatosan, de az üzemanyag gyártása sajnos mélyen minőség alatt van.
Itt jön képbe a téves elmélet, miszerint használjunk magas oktánszámú üzemanyagot. Nem prémium üzemanyagról beszélünk direkt. Lehet egy 95-ös benzin is üzemanyag adalékkal is csupán 96-os, ha az megfelel. (lásd Amerika a prémium 93-as oktánszám) Mivel a pld. a prémium benzineknél pont kapóra jön az ipari aromás hulladékok magas oktánszáma, ezért látjuk bennük a sok xilol, Toluol, anilin származékot. Egy baj van ezzel! A szokásos égési hő túl magas megterheli a motorokat. Pláne baj, hogy hosszabb az égési folyamatuk. Ez azért káros, mert a többszöri benzin injektálás utolsó 1-2 fázisa nem ég el munka ütemben. Ez így gondolom érthető, hogy koromképződést jelent, ami a magas hőfok miatt, be is cementálódik a dugó tetején, és mindenhol az égéstérben. Sőt a távozó kipufogógáz mivel tovább ég a turbót, és a kipufogó rendszer minden elemén lerakódik.
Pont ezért, a mai magas oktánszámú üzemanyagokat nem lehet prémiumnak tekinteni! Ez tehát nem megoldás! Pedig ezt sűrűn javasolja még a szakma is, elég tévesen. Majd, ha a molekula szortiment elég széles lesz, akkor ez rendbe is lesz! De akkor a prémium üzemanyag nem a mostani 600 Ft/l körül mozogna, hanem 1000 Ft fölött. Ezek gyakorlati alátámasztására az autósok visszajelzése a mérvadó. Ha SPURI-val adalékolt üzemanyagot használnak, érdekes, hogy jobban viselkedik az autó, és nem kell műszerfali hibajel miatt szerelőhöz vinni.
A szakma is második lehetőségként ma már direkt ajánlja az üzemanyag adalékok használatát. Az olajtársaságok anyagi okokból kizárt, hogy megfelelő benzint, vagy gázolajat gyártsanak. Bár reklámokban megfigyelhető az tisztítóadalék állítás, ami pedig vizsgálok alapján nem igaz!
Nem marad más, adalékolni kell az üzemanyagot, mert ezzel védi meg a motort az autós. Magyarországon összegyűjtöttünk több mint 100 üzemanyag adalék családot. Az igazság az, egy van csak, akik megvizsgálják, miből vannak a jelen üzemanyagai, és mit kell még hozzátenni, hogy megfelelő legyen. Ez csak a SPURI üzemanyag adalék teszi!
Kisújszállás, 2025.07.02.
Legutóbbi hozzászólások