(Kapja meg a vevõ a jót!)
Brutális reklám ígérgetéseket a Gazdasági Versenyhivatal engedi a multiknak? Tisztelet a kivételnek!
Igen, természetesen Õk védett Istenek az EU-ban! Rájuk szabja a politika is a törvényeket! Lásd etanol kötelezõ 7%! A multi mérnökök fejlesztése csak üres szöveg! Lássunk némi szó szerinti idézetet tõlük, aztán vessük össze a végeredménnyel!
A minden olcsót, drágán eladni extraprofit kizsákmányolással ki is jár jól? Sarokba szorítják az autóst!
Most idézek szó szerint a reklámszerû, mûszaki magyarázatukból. Íme:
Hozza ki autójából a Maxximumot!*
Sokunk számára a teljesítmény nem csak versenyeken, hanem a hétköznapokban is fontos. Nekik javasoljuk a MaxxMotion üzemanyagokat, amelyek fejlesztése során mérnökeink a tökéletes égési tulajdonságokra összpontosítottak, annak érdekében, hogy elérjék a maximális teljesítményt és meghosszabbítsák a motor élettartamát
*A megnövekedett teljesítmény és égési hatékonyság a magas oktánszámnak (min. 100 RON) és a szívószelepeken tapasztalható tisztító hatásnak köszönhetõ. Az elõnyöket a gépjármû, a vezetési szokások és a motor mûszaki állapota befolyásolja. Az elõnyök alapjául a helyi minimum követelményeket teljesítõ EN 228 üzemanyaggal való összehasonlítás szolgált.
Az ábrázolt hatások jelképesen túlzó módon jelennek meg.
Eddig az idézet! Semmi konkrétum nélkül!
Lássuk hogyan zavarják meg józan gondolatunkat!
1. Minden autószerelõ tudja, hogy az oktánszám 4-5 értékkel való magasabb volta, nem okoz teljesítmény növekedést!
2. Szívószelepek a mostani hengerenkénti injektoros motoroknál csak a beszívott levegõvel találkoznak. Mitõl lenne kormos? Karburátorosnál és egyes régi központi befecskendezésnél jelentkezhet, de nem jellemzõ! Az biztos, tényleg tiszta a szívószelep, csak nem a benzintõl!
Hozzáfûzöm, hogy a teljesen kopott motornál a motorolaj és a kartellgáz áramolhat vissza, ami esetleg a szívószelepeknél megkerülhet! De ennek, a prémium oktánhoz semmi köze!
Mert benzin a mostani motorok szívószelepével nem érintkezik!
Azt a hengerbe közvetlenül fecskendezik, mint a dízelnél!
A benzin más alkotói, komponens konfigurációi együttesei felelnek azért, hogy tisztán tartsa folyamatosan az égésteret és a másik fontos szelepet, mégpedig a kipufogószelepet! Nem pedig az oktán fokozók!
3. A kipufogó szelep tisztítását miért nem ígérik? Mert ezt a legfontosabbat bizony már veszélyes lenne ígérni, hisz nem lenne igaz! A tökéletes égés mérõje pedig ez! Ejnye-bejnye, szabad ezt? Megtévesztõ magatartással a vevõnek jelentõs gazdasági hátrányt okozni?
Hol van a Fogyasztó Védelmi Fõfelügyelõség? Hol van a Gazdasági Versenyhivatal?
Hol van a Rendõrség illetékes osztálya?
Lássunk egy másik huncut példát:
HÍREK ÉS SAJTÓKÖZLEMÉNYEK
A Shell bevezette új generációs prémium üzemanyagait
2012/06/29
A Shell V-Power Nitro+ üzemanyagok több mint 100 év K+F tapasztalatára épülnek
A Shell 2012. június 15-én bevezette legújabb prémium üzemanyagait: a Shell V-Power Nitro+ 95, Shell V-Power Nitro+ Racing és Shell V-Power Nitro+ Diesel üzemanyagokat. Magyarországon az elsõk között jelenik meg az új teljesítmény-növelõ benzin és gázolaj, amelyek leváltják a jelenleg kapható Shell V-Power üzemanyagokat.
Az új Shell V-Power Nitro+ üzemanyagok javítják a motor teljesítményét és növelik a hatékonyságot a Shell alap üzemanyagaihoz képest. Az üzemanyagok azonnali hatást fejtenek ki a motorban. „Ezzel az új benzinnel és dízellel innovatív és sikeres alapra építünk, a Shell V-Power platformra. Új összetételû üzemanyagokat dolgoztunk ki, amelyek javítják a teljesítményt és azonnal mûködésbe lépnek a motorban” – mondta Juhász Péter kiskereskedelmi üzemeltetési igazgató. „Nagyon örülünk, hogy az elsõk között vezethetjük be ezt az új termékcsaládot itthon és úgy gondolom, három jó termékbõl még jobbat sikerült elõállítani. Arra bátorítok mindenkit, hogy próbálja ki, mit tudnak ezek az új üzemanyagok.”
A következõ lépés a teljesítményorientált üzemanyag-technológiánkban
A Shell V-Power Nitro+ üzemanyagok bevezetése több mint egy évszázados Shell-kutatásokon alapszik. „Világszerte több mint 200 üzemanyag-fejlesztéssel foglalkozó szakemberünk dolgozik azon, hogy termékeink megfeleljenek ügyfeleink egyre magasabb elvárásainak” – mondta Andreas Schaefer, a Shell Global Solutions vezetõ kutatója. „A Shellnél az üzemanyag-technológia fejlesztése folyamatos feladat. A Shell V-Power Nitro+ ennek legújabb példája, a következõ lépés a Shell V-Power teljesítményorientált üzemanyag-technológiájának történetében.”
A versenypályákról az utakra: technológiai együttmûködés a Ferrarival
A Shell elkötelezett az innovatív üzemanyag-fejlesztés terén, aminek lényeges része a Ferrarival létrehozott technikai együttmûködés. „Szoros együttmûködésünk a Ferrarival jó lehetõséget kínál arra, hogy extrém körülmények között teszteljük üzemanyagainkat. Így jobban megérthetjük, mi növeli a teljesítményt. Például a Shell V-Power Nitro+ 95 ugyanazt a súrlódás-csökkentõ összetevõt tartalmazza, mint a Forma-1 autókhoz használt versenyüzemanyagunk.”
Teljesítmény-növelésre tervezve, azonnali hatás a motorban
A Shell V-Power Nitro+ üzemanyagok bármely autóval használhatóak, a motorba érve azonnal kifejtik hatásukat. Az üzemanyag-formula megakadályozza az új motorokban a lerakódások képzõdését, a régebbi motorokban pedig eltávolítja ezeket a teljesítmény-növelés érdekében.
„A Shell V-Power Nitro+ Diesel esetében például új, erõteljesebb tisztító hatású technológiát alkalmaztunk a dízel-befecskendezõ rendszerek gyorsabb és hatékonyabb tisztítása érdekében, a Shell alap üzemanyagokhoz képest. Így azonnal mûködésbe lép a motorban, még a legújabb dízelmotorok esetében is; visszaállítja és fenntartja a motorteljesítményt, hatékony motorvédelemmel”- tette hozzá Andreas Schaefer, a Shell Global Solutions vezetõje.
Eddig az idézet! Ezt 2016.07.25.-én még megtalálhattuk a marketingekben!
LÁSSUK A VÉLEMÉNYT: Mint, ahogy a elõbbi cég is magánember vélemény szabadsága mögé bújik, így én is így teszek! Farkas Kálmán felhasználó ember, ezen sorokra néhány apró figyelem felhívó véleménye tapasztalata:
1. Nem váltotta be a vásárlók elismerését, területi képviselõink felméréseink szerint senki nem érezte a teljesítmény növekedést, az a bizonyos HÛ féle felhördülés, mint a SPURI-nál elmaradt. Talán nem ért semmit? Placebo hatás persze némely személynél jelentkezett! Hiba határon belül, 1% alatt! Tehát miért is ezt tankolnánk?
2. Nitro mennyisége: Nem hazudnak, van benne! De mennyi? Pont annyi, hogy nem oszt, nem szoroz! Még nitro-metán, vagy a nitro-etán, esetén is kellene bele 10%, ami ugye méreg drága! Tehát elvileg is kizárt! A rákkeltõ anilin származékokat pedig inkább ne feszegessük!
Toluol, xilol aromás származékait pedig rég tilos belekeverni a benzinbe! Tehát ez a nitro szó is kiesett!
3. Sláger szót használni megtévesztõ! A nitro, mint motorhoz kapcsolható kifejezés teljesen más fogalom, és gyökeresen más konstrukciós motor kell hozzá! Csúnya dolog ezzel visszaélni! Vegyelemzéseim semmi jelét nem mutatták ezek jelenlétének! Nem is lehet, hisz jelentõs teljesítmény növekedést okozó mennyiségnél elégnének még a kipufogó szelep tányérok is! Ha mikro részét tartalmazza a benzin, akkor pedig káros! Pláne a szegény keverékkel üzemelõ mai korszerû jármûvekbe! Dúsítja a nitrogén-oxidok mennyiségét, amivel harcol a világ összes autógyártója! A nitro jelenlétét semmilyen molekula konfigurációban nem indokolt, sõt szerencsétlen változat! A nitro klasszikus jelentése ráadásul gáz formátumú, dinitrogén-oxid. És folyadékban nem apportálható!
4. Versenypályáról az utakra? Nos semmi fejlesztési köze nincs! Sõt szöges ellentét van a Forma 1 motor, és a szalon jármûvek között! Mert ugye nem egyforma a cél. Az egyiknél sokat kell, hogy fogyasszon a gép, mert ettõl megy, és ettõl van hûtése, a szalonautó kicsit kell fogyasszon! Ennek szellemében a versenymotor néhány száz kilométerre hivatott, a szalonautó többszázezerre, sõt egymillió kilométert is többek elértek már! Ha Rallyról lenne szó, mely széria jármûvekbõl áll, akkor hihetõbb lenne üzemanyagba, vagy alkatrész fejlesztésbe! A versenymotor kipufogó emissziója nem számít, a szalonautóé igen! És még sokáig sorolhatnánk, hogy még csak a közeli verseny tapasztalat sem befolyásoló tényezõ!
Én csak tudom, hisz csapat vezetõ is, valamint fejlesztõmérnök is vagyok!
A verseny benzin, és a közúti üzemanyag fejlesztése és tesztelése, olyan messze van egymástól, mint MAKÓ-JERUZSÁLEM távolság! Homlokegyenest ellenkezõ irány!
-Egy befolyásoló tényezõ van!
Minél olcsóbb anyagot bekeverni az üzemanyagokba, és minél drágábban eladni, hisz úgy sem tudja a vevõ, hogy mit vesz! 50év óta lózungokat kell hallania, a nesze semmi fogd meg jól címû marketing szöveg részeként! Higgyél benne akkor jó lesz! Istent sem látod mégis van, igaz? De ebbe ne menjünk bele!
A becsület egy részvénytársaságnál értelmezhetetlen fogalom, mondta egy kõolajipari vállalat fejese! És ez így is van!
Üzlet, és nyereségvágy! Gondolom hallottak már errõl néhányszor!
Térjünk vissza az üzemanyagokra! Száraz desztillációs, más krakkolási formák által lepárolt üzemanyagok még nem alkalmasak gépjármûvekbe. Ezt fejadalékkal egészítik ki! Ez egy keverék, mely alkalmassá teszi a motorok üzemeltetésére!
Vannak olcsó szénhidrogén anyagok, mellyel a szabványban szereplõ paramétereket be lehet állítani!
Ezekkel vannak a bajok! Írok egy példát!
Szükség van a jó minõségû emisszióra, a magasabb oktánszámra, forráspontra stb, ezért kapóra jön egy olcsó anyag, mely ma 2016-ban 39ft-ért elõállítható, ez pedig az etanol!
Igen ám, de több más hátránya van, melyet elhallgatnak! Roppant kevés a fûtõértéke, a kopások, üzemanyag romlás elõidézõje, az üzemanyag vizesedés okozózója, alkatrész korrózió elõidézõje, korrózió okozója, és még sorolhatnám reggelig!
Végül is egy részben egy elégett, oxidált anyagról van szó, mely expanzicitása sokkal gyengébb, mint a benzinnek!
Ez semmit nem számít, ezért az EUROPAI UNIÓ hozott egy rendeletet, miszerint a multiknak a módszerét törvénnyé tette:
KÖTELEZÕ 7% biotartalom!
Puff neki még védettek is! Melegen gratulálunk, sikerült a benzin fogyasztást jelentõsen emelni! Egy tollvonással!
Ilyen üzemanyag keverékképzési példa nagyon sok van, csak nem vesszük észre! Ezért nincs benzin illata a benzinnek! Mert nem sok benzin van benne!
Más! Mindig azt tapasztaljuk ugyannál a kútnál, két tartálykocsi feltöltésnél, más és más a benzin összetétele! Ez arra utal, hogy nem nagy mennyiségû, hanem mindig máshonnan hozott anyagokat adnak hozzá! Mintha hulladékokat akarnának eltüntetni.
Ilyen lehet pld. a festékipar valamely félresikerült anilin származék egyike-másika, mely rákkeltõ. Ez egy nitro termék. Milyen érdekes!
Nem azt mondom, sõt nem állítom, hogy minden ember rákos lesz az ilyen benzintõl, hanem az esély megnõ, aki a kipufogónál áll, vagy érintkezik vele tankolásnál! Pld. bõrre ömlik, belélegezzük egy slukkot, egy kis benzinszaggal, stb! Aki hajlamos a betegségre lehet, hogy nagy baj belõle! Ha már üldözik a nitrogén oxidokat a kipufogóban, akkor azt nem kellene szaporítani a benzinben! Fõleg nem benzollal kapcsolt aromás formákban!
Innen látszik, hogy ebbõl nem mernek sokat bekeverni, csak annyit, amennyi nem is hatékony, de reklámra jó! Így a marketing is ki van szolgálva jogilag! Az állítás majdnem igaz, miszerint Oroszországba Ladákat osztogatnak! Csak úgy, hogy Oroszországba Ladákat fosztogatnak!
Ezért nehéz eldönteni, melyik kútnál jobb a benzin, mert mindig más! A kutaknál tapasztalt szórást legkevésbé éreztük a Lukoil, és a MOL kutaknál! Itt nem pancsolnak annyit a benzinnel mint a többi kútnál. Közepesen ajánlom a ENI-AGIP kutakat, melyek rövidesen megszûnnek! megvette õket a MOL. És nem fog sok-sok évig talpon maradni az ÖMV sem ilyen üzemanyaggal, az szinte borítékolható. Nem éri még a legolcsóbb kategóriát sem el,és méregdrága is! Azt hiszi a vásárló, hogy mert méreg drága kúthálózat, ezért jobb benzint adnak! Valamiben biztos jobb az a benzin, pld oktánszám, de erre a széria jármûveknél nincs szükség! Aki mégis mintha, érezne valami jobbat, azt megnyugtathatom, csak érzéki csalódás! Nincs mit éreznie!
Ezt az üzletpolitikát, szerintem jelentõs marketinggel sem tudják itt Magyarországon sokáig életbe tartani! Ráadásul az itt eladott benzinbe rabszódikusan furcsa dolgokat találtunk, amirõl sajnos nyílvánosan nem írhatok, mert jogilag támadható hézagot hagynék utánam!
Direkt nem szóltam a többi hálózatról, hiszen itt bonyolultabb a helyzet! Ezek jelenleg a vásárolható kategóriában vannak, hisz leginkább a MOL függõsége alattiak!
Másrészt mindig mástól vásárolnak, így nehéz elemezni az üzemanyag minõséget!
Ennyit a személyes magánvéleményem szerint! Remélem segítettem, abban hogy ki, és hol áll meg tankolni, és milyen minõséget válasszon, pláne, ha adalékolni szándékozza az üzemanyagját! /a legegyszerûbbet, alap 95, és normál gázolaj/.
Adalék fejlesztésünk mindig azon múlik, hogy milyen gázolajhoz, benzinhez öntik! Ezért a donor üzemanyagok vizsgálata szinte kötelezõ, minden sûrûn! A kedves olvasó el sem hinné, mi is van néha az üzemanyagokba!
Viccesen azt tudnám mondani, hogy:
A máig is harcoló német alakulatokat is találtunk!
Nos, erre mûvészet adalékot gyártani!
Köszönöm, hogy végig olvasta a soraimat, megtisztelõ, hogy megoszthattam Önnel, és segíthettem némiképp!
Tisztelettel, Kisújszállás, 2016.07.25.
Farkas Kálmán egy magyar állampolgár véleménye
Legutóbbi hozzászólások