Prémium 100-as benzin minőségi kifogásai, tévhitei - Spuri Adalék
×
Kosaram
Kosárban lévő termékek
A kosár üres.
Töltse meg kosarát
Vásárlásbdfg
Ft
A szállítás és az adók újra kiszámításra kerülhetnek a pénztárnál.
Ft
Tovább vásárolok
Megosztás

Sok éve a reklámok erőltetik a 100-as benzineket. A benzinkúton erőszakosan ajánlják, hogy ezt tankoljak. Mivel pontos molekuláris összetételt vizsgáljuk, ezért tájékoztatjuk tényszerűen az autósokat van-e előnye, esetleg hátrány a prémium benzin.

Az üzemanyag adalék akkor hatékony, ha feltérképezzük időszakonként az aktuális gyártási, keverési folyamat végeredményét. Nem mindegy mivel pótoljuk a benzint. Mi hiányzik belőle, és miből van sok az aktuálisan gyártott folyadékba, ami nem kellene. Ezen a nyomon könnyű rálátni, hogy mi történik, mikor valaki 100-as benzint tankol néha, vagy sűrűn.

Először is lássuk, az összetételt. Tény, hogy a 95-ös tankolások utáni 1-2 prémium benzin tankolásánál azt érzi a jármű tulajdonos, mintha jobban menne tőle. Persze ez így van. Pontosan sok olyan jellemző miatt, ami hatékonyságot mutat, de mi újság a kímélő tulajdonsággal. Nos, itt van a baj. Rengeteg autós fordul hozzá panasszal, hogy prémium tankolása után már mással nem akar menni autó. Sőt elkezdett rángatni, nehezebben indul, erőtlen, és jobban melegszik a szokásosnál. Bizony ezek a jellemzők pár tízezres kilométerfutás után jelentkeznek. Az okozott kár borítékolható. Kérdés az, hogy típustól függően mikor jelentkeznek a gyilkos benzin hatásai. Az összetételből lássuk az ok-okozati összefüggéseket szép sorba. Természetesen kiemelünk néhányat a teljesség igénye nélkül, hiszen nem feladatunk több tucat oldalt írni, ami unalmas végigolvasni egy autósnak.

 

  1. Alaphelyzetben mindig van a benzinben egy csekély némi oldott víz. A vizes benzin, pedig nem a legjobb fűtőértéket képviseli. Ez keletkezhet tankoláskor, vagy csak kondenzvíz kicsapódás miatt a tankba. A 100-as benzin ezt az oldott vizet kitaszítja magából, és tank pohárba lévő részébe, és üzemanyag ellátó rendszer egyéb helyein jelenik meg. Nagyon káros hosszútávon. Mikor telítődik a pohár, akkor elkezd rángatni az autó. Ezért az alapelv hibás. A benzin vízdiszpergáló csekély hatására szükség van. Sőt adalékkal nem árt javítani! Semmi keresnivalója a víznek az üzemanyag rendszerbe sokféle okból. A SPURI-val adalékolt üzemanyag vízdiszpergáló mennyisége a bejuttatott adalék mennyiségének 30-33%-a. Lassan lehet például 3-4 deciliter vizet beoldani, hogy ne okozzon üzem közben panaszt a motornál. Néha 10-12 tankolás is szükséges hozzá. Amíg adalék ezt a feladatot végzi, nyilván csökkentett a korom oldó hatása, és más pozitív jellemzője. Ezért némi türelem kell az adalékolás folyamatában. Ezért is javasolt állandó SPURI adalékolás.
  2. Aromás ipari hulladékok jelenléte a 100-as prémium benzinbe magas égési emisszióval is társul. Ez káros hosszú távon a motorra és a kipufogó rendszerre. A második leggyakoribb panasz az égéstérben tapasztalható injektor csúcs beégése, a kompresszió gyűrű beégése, rögzülése, valamint szeleptányérok lassú károsodása. A gyári tervezett értéknél magasabb hő mindent megvisel, még a kipufogó rendszert, az érzékelőket, a gyertyákat, a turbót, stb. Találtunk olyan prémium benzint, ahol a tervezett 800 C fok körüli égés helyett 950 C fokot mértünk. Egy versenyautónál persze ez a cél, de a mindennapi széria autóknál káros.
  3. Hiányos szortimentizáció erősen erodálja a motort. Vizsgálatainkon látszik, hogy a sok évtizeddel ezelőtti jó üzemanyag 450 féle alkotóból állt, míg a mai prémium hozzávetőleges csupán 280-320 féle molekula féleséget tartalmaz. Ez is óriási hátrány az folyamatos nyomásérték felépülésnél. Különösen akkor, amikor egy jármű többszöri feltöltéssel van tervezve a munkaütemet illetően. Az egymásba öltődő égési folyamat nem valósul meg. Gondoljunk a benzin molekulák sokszínűségi előnyére. Például a égési folyamat elejére, végére, no és a sebességére, fűtőértékére stb. Probléma még a hosszabb szerkezetű aromás szénhidrogének égési sebessége nem fejeződik be az utolsó injektáláskor. Ebben az esetben a kipufogó szelep nyitásakor még javában folyik a heves oxidáció. A mindeddig leírt folyamatot lehet javítani azzal, hogy hiányzó molekula lépcsőket kiegészítjük kis mennyiségű adalékkal. A 100-as prémium benzinek pedig annyira hiányosak, hogy ezeket képtelenség 2-4 ezrelékes mennyiséggel javítani. Itt már 10-20% úgynevezett nagy mennyiségű fejadalék kellene, ami nem gazdaságos. Ezért sem, és más tucatnyi okból sem javasoljuk a prémium benzinek használatát.

Összegzésként tényként állítjuk, hogy versenybenzin szerű 100-as benzinek nem tesznek jót az autók tartósságára. Sőt erősen romboló hatása van, a pillanatnyi első előnnyel szemben. Még ezen leírtakon kívül van 10-12 féle funkcionális hátrány is, amit itt most ebben a ismeretterjesztő írásban nem tudunk részletezni. Azonban korábbi cikkünkben a benzinjellemzők leírásaiban ez is olvasható, és kiderül, hogy a legjobb választás a normál 95-ös benzin.

 

A SPURI nem csak egy termék, hanem elkötelezettség a minőség és a fenntarthatóság iránt. Válassza a SPURI-t és tapasztalja meg a különbséget minden kilométeren!>>>

 

 


Megosztás