(avagy a SPURI kánikulai védelme)
Vannak olyan autó típusok, melyeknél a hûtési rendszer nincs túlméretezve. Használt, sokat futott motoroknál pedig több oka is lehet a túlmelegedésének. Ezen a két területen segít a SPURI üzemanyag adalékunk mindkét típusa.
Kezdjük egy új null kilométeres szalon autóval. Itt még tiszta a motor belseje, tehát ebbõl eredõen nem lehet túlmelegedési probléma. Arra azonban gondolni kell, hogy a nyári kánikulában például egy piros lámpánál megállva a motorblokkból a hengerfej felé irányuló melegedést a hûtõvíz késleltetve tudja visszahûteni. Ennek kiküszöbölésére az égéstérben történõ SPURI-ban lévõ hûtõgél jótékony hatása érzékelhetõ. Méréseink, kísérleteink szerint a kipufogógáz hõmérséklete a SPURI alkalmazásával 50-80 c-kal kevesebb lett. Ezt a fizikai tényt szondával igazoltuk.
Különösen jól jön ez a mechanizmus a turbóval felszerelt motoroknál. Köztudott ugyanis, hogy a kipufogógáz magas hõmérséklete hamar tönkre teszi a turbótengelyt és megégeti az azt kenõ motor olajat.
További elõny, hogy a turbós motorok levegõ összenyomása által keletkezett magas levegõhõmérsékletet tompítja a SPURI-ban lévõ hûtõgél kipufogó fázisban. Hogyan is mûködik ez a gyakorlatban? A SPURI-ban lévõ hûtõgél magas nyomáson és hõmérsékleten alakul ki oly módon, hogy a gáz halmazállapotból a szén-hidrogén származékok elegyébõl egy olyan hûtõgél keletkezik, ami a folyékony halmazállapotot meghaladva egészen gél formátumba alakul.
Ez a gél csak magas nyomáson létezik, és mikor nyit a kipufogószelep intenzív módon elpárolog a kipufogó gázzal együtt. Az égéstérben ez a párolgási hõveszteség egy hideg égésteret hagy maga után.
Úgy képzeljük el a folyamatot, ahogyan a háztartásban a szódás üvegbe a szénsav patront belecsavarjuk és látjuk, hogy a parton felülete a hidegtõl megderesedik. Természetesen a hengerben ez nem ilyen szélsõségesen mûködik.
Cél tehát, hogy az expanzív terjeszkedését az üzemanyagnak, ami égéssel jár hidegebb keverékrõl indítjuk és nagyobb nyomatékot tudunk elérni.
A kipufogógáz leginkább a kipufogó szelepeket viseli meg különösen akkor, ha magasabb hõfokon ég el az üzemanyag. A SPURI abban segít, hogy kíméli a szelepeket.
További elõny a korszerû kopáscsökkentõ anyag, mely a SPURI-ban található. A csökkentett súrlódás kevesebb hõenergiát termel, így több mozgási energia keletkezik.
A nyári melegben a forró motortérben az üzemanyagok hajlamosak gázosodásra. Ennek negatív hatásai mindenki által ismertek. Ezek kiküszöbölésére tartalmaz a SPURI üzemanyag adalékunk mindkét változata gázképzõdést csökkentõ anyagot. Összegezve tehát jótékony hatással van a kánikulai, nyári melegben a motorok élettartamára, üzembiztosságára a SPURI üzemanyag adalék. Folyamatos használatát javasoljuk, melyet több ezer gyakorlati tapasztalat is igazol.
További balesetmentes, biztonságos autózást kívánunk minden felhasználónknak!
Tisztelettel:
Farkas Kálmán
ügyvezetõ igazgató
Legutóbbi hozzászólások