Javaslatunk, hogy a SPURI JG-2 sportadalékot használják fele mennyiségben számítva a benzines felhasználáshoz képest.
A JG-2-es termékünk jobban illeszkedik a gázhoz.
Elõnyök:
– jobban indul
– halkabb üzemmód
– kopáscsökkentõt tartalmaz, a kompresszió gyûrû hosszabb élettartamú lesz
– a reduktor öregedési hajlamát csökkenti
– nyomatékosabb motor
– a teljesítmény nõ
– kevesebb fogyasztás az elõzõekbõl eredõen
– tartósság, üzembiztosság hosszabb távon
50 liter gázhoz 0,5 dl, tehát egy 25 literes tartályhoz 0,25 dl JG-2-est öntsünk, vagy juttassunk be.
Semmiképp ne többet, mert nem tud hasznosulni! A párolgási együttható miatt csak 1 ezrelékes változat az ajánlott. Ha többet használ az 1 ezreléknél, akkor sem károsodik, de 10-20 tankolás után a még el nem párolgott, be nem oldódott kenõanyag megreked a reduktorban. Szét kell szedni ilyenkor és kiönteni, kitakarítani az alkatrészeket.
Télen hideg idõben fokozottan kell figyelni a mennyiségre. Ha például 33 liter folyékony LPG-hez adalékolunk, akkor inkább negyed decit, azaz 25 ml-t használjunk.
További tanács, hogy tapasztalataink szerint a városi forgalom tartós használata után, havonta egyszer magas fordulaton, nagy terheléssel országúton hajtsuk meg egy kicsit a jármûvet.
Ez több szempontból is hasznos lehet. Aki vegyesen benzinnel és gázzal közlekedik, hanyagolja a benzines üzemmódot. Ha a reduktor napokig nincs használatban jobban károsodik, öregszik.
A tartályba való bejuttatása a SPURI-nak komplikáltabb, mint a benzinbe beleönteni. Van egy megoldás, miszerint ezen bejuttató közdarab feltalálójának, kikísérletezõjének a nevét és a telefonszámát megadom, aki tud Önöknek segíteni. Õ elmondja, hogy akár házilag hogyan lehet elkészíteni ezt a nagyon egyszerû segédeszközt. A gázos üzemmóddal kapcsolatos mélyebb konzultációt is lehet folytatni a kollegánkkal: Makra Gyõzõ, tel: 06-30-9030486.
Régebben egy közdarabot gyártottunk, ami egy rugalmas gumicsõ volt és fel lehetett tölteni SPURI-val. A csatlakozást az LPG-vel ilyen módon megoldva, a tankoláskor a gáz behajtotta a tartályba a SPURI-t és már el is keveredett vele. Sajnos nem volt rá igény, így az engedélyezési eljárást megszüntettük.
Régebben PB palackból is tankolták az autókat. Sajnos rengeteg koszos palack van és fejre kellett állítani ahhoz, hogy átfolyjon a folyékony gáz, így a folyadékkal a szennyezõdés is átfolyt. E mûvelet nélkül pedig csak a nyomás egyenlítõdött ki, a folyadék nem ment át az autóba. Ezt palack melegítéssel is segítették, vagy szivattyús kézi átfejtõt is építettek a leleményes autósok. De ez még az LPG kutak elõtt volt, amikor ritka volt a gázkút és a PB gáz nagyon olcsó volt az LPG-hez képest.
Külön is létezik már a termékpalettánkba gázüzemhez SPURI. Igény alig van rá, ezért nem gazdaságos engedélyeztetni és a hatósági papírokat fenntartani. Talán eljön az idõ, hogy gáz üzemû jármûvekbõl több lesz az utakon.
Ha az országnak érdeke lesz valóban, hogy a környezetszennyezést megállítsa, akkor majd a tisztább üzemû gázos autókat kevesebb adóval terhelik.
E rövid cikk saját tapasztalatokon és kísérleteken alapszik, bármilyen egyéb felmerülõ kérdésre természetesen válaszolok a vendégkönyvben, vagy bármelyik elérhetõségi címünkön.
Kisújszállás, 2012. január 23.
Farkas Kálmán
Legutóbbi hozzászólások