(Avagy: A SPURI nem folyékony autószerelő!)
Míg nem szembesül az autós azzal, hogy a műszerfalon hibajelek világítanak, esetleg korlátozott menetüzembe nem kapcsol, addig nem hisznek a szakembereknek, hogy a kúti üzemanyag nem alkalmas téli üzemmódra. Bármilyen reklámot nézzünk is. Igaz nyárira sem, de az kevesebb veszéllyel jár! Ezt a témakört járjuk körbe, mert egy halandó sofőr azonnal vesz prémium üzemanyagot, amivel végképp megpecsételi a sorsát a motornak.
Vegyük azt a tényt, az autós folyamatosan használja minden tankolásnál a SPURI üzemanyag adalékot. Ekkor nincs is félni valója, ha jön a tél, legfeljebb a két ezrelékről, maximum 4 ezrelékre emeli a dózist! Még így is ingyenbe az adalék! Cserébe soha semmi baja nem lesz üzemanyag oldalon a gépnek! Biztos célba érést garantálunk ezen a téren. Tehetjük, hiszen 1993-óta több évtizedes vásárlói visszajelzéssel rendelkezünk.
Van azonban az olyan autós, aki nem hisz a megelőzésben. Szomorúan tapasztalja a hibajelet. Mit tesz legtöbbször? Az a legrosszabb, hogy prémium benzint, vagy gázolajat kezd tankolni! Vagy már eddig is azzal járt ezért romlott el az autó. A nyálkás lerakódások mindenhol jelentkeznek, mert nem gyártanak az autókhoz illő üzemanyagokat. Gondoljunk arra, hogy az égési sebessége a bio-olajnak olyan hosszú, hogy többszöri porlasztás utolsó két intervallumánál nincs esélye elégni az észterezett bio-olajnak. Ebből ered, hogy lerakódik. Szépen lassan alattomosan. A prémium üzemanyagok magas aromás jellegénél, és egyéb összetevők miatt mintegy 950 Celsius fokon égnek, ami szinte becementálja, beégeti a lerakódásokat, ezzel kizárja a tisztulás lehetőségét! Tájékozatlanságból azt gondolja az átlagember, ha nagy a baj, ezért gyógyszer kell motornak, és rátalál legnépszerűbb adalékra, a SPURI-ra. Öntsünk bele kétszer annyit. Van azonban egy tévhit:
A SPURI NEM FOLYÉKONY AUTÓSZERELŐ!
Preventív jellegű, azaz megelőzésre gyártott adalék. Folyamatos használatra gyártott. Lökésszerű takarítás nem jó a motornak, főleg nem a kipufogó rendszernek. Aki télen kezdi használni a SPURI-t, az a normál pirossal kezdje, és fél mennyiséggel! 1 ezrelék. 50 literbe 50ml. A lökésszerű vízeltávolítás, gyanta eltávolítás a tankból megviseli a motort. Ha a tank 3-5 tele tankolás után tisztul, lehet normál adalék mennyiségre térni. Ez kb. 2 ezrelék. 50 liter üzemanyagba 100-125ml. Ezt ismét 5 tele tankolásig folytatni. Majd téli üzemre való 4 ezrelékre való átállást csak a 10. tankolás után végezzük. A kipufogó rendszernek több idő kell, hogy ott kitisztuljon a rendszer! Jó tanács, hogy türelmesek legyünk. Ha többször regenerál a rendszer, akkor is próbáljunk hetente egy hosszabb utat beiktatni, ahol állandó 2 ezres fordulatot tudunk tartani kb. 30 km-en keresztül. Előzgetni, rúgatni ne próbáljunk, ha kell, tegyünk vissza 1-2 sebesség fokozatot a fordulat érdekében! Esetleg használjunk tempomatot.
Más! Akinek az autó 15-20 percre kell, hogy reggel-este a munkahelyre közlekedjen, azt javasoljuk, kerülje az autó használatát, különösen a dízelét, nincs idejük felmelegedni. Ha mégis megteszik, akkor indítózás után azonnal közlekedjenek vele, de kerüljék a nagyon kis-és nagyobb fordulatokat és az intenzív padló-gázadást. A dízelnél 1500-2000 fordulat, a benzinesnél, a 1800-2800 fordulat közötti a normális. A hibrideknél sajnos a tél nagyon gyilkos tényező. Start-stop rendszer és az elektromos hajtás miatt szinte mindig hidegen üzemel. Pont ezért nagyon ritka a dízel-hibrid, hiszen nehezen, vagy nem is megoldható a dízel állandó 95 fokon tartása. Olyan kicsi a hő-hulladék a korszerű dízeleknél, hogy menet közben elektromos rásegítéssel, vagy pót-gázolajos fűtéssel kell ellátni azokat. Hosszú távú, tartós 90 km/h sebességnél nem fűti be az utasteret, hanem a motor visszahűl 70-80 fokra, ezzel a lerakódásokat növelve. A magas égési emissziójú prémium üzemanyag pedig azért nem jó, mert a magas hő, csak lokálisan jelentkezik a kipufogószeleptől kifelé. Tehát a hűtővizet nem melegíti.
További előny, hogy SPURI adalék gyártása, mindig az aktuálisan gyártott átlag üzemanyaghoz van szerkesztve, így azok a hiányosságok pótolva vannak, amire tervezve van az átlag autó. A fejlesztési donor pedig a normál üzemanyagok, ugyanis a prémium annyira sok nem oda való molekula származékot tartalmaz, hogy azt kis mennyiségű adalékkal nem lehet a széria járművek üzemára felkonfigurálni.
Összefoglalva, időben kezdjük el az adalék használatát, még a hideg idő beállta előtt. Ne gyorsítsuk, mert káros, ha még nem látott az autó SPURI-t. Teliteszi a kipufogó rendszert a tank szennyeződéseivel. ha lassan szépen takarít, észre se veszi az autó, és helyre áll a normális működés. Vegyük figyelembe, míg a vizet, és szennyeződést kiviszi a tankból a SPURI, addig a plusz energiáit erre fordítja az adalék. Ha teljesen tiszta az égéstér is, és a kipufogó rendszer is, akkor jön az igazi megtakarítási fázis. Tapasztalat szerint olyan tiszta lesz az autó füstgáza, hogy dízelnél be sem indul, szinte sosem a regenerálási folyamat. Feltéve, ha kevés a városi hideg üzemmódja a gépnek. Továbbá szinte alig kell AdBlue folyadékot tölteni a tartályba, mert nem érzékel NOx értékeket. Most november végén, amikor nulla körüli a hőmérséklet, fokozatosan kezdjük a SPURI használatot. És ne hagyjuk abba, mert ismét visszafordul a lerakódási folyamat, hiszen télen pláne sok a tank kondenzvíz lecsapódása, valamint a motor hideg üzemmódja, ami a problémák oka! Ha így járunk el, biztos üzemeltetésben részesül az autó, pláne ha nyár óta már a tíz tankoláson túl vagyunk.
További biztos autózást kívánunk Önnek:
SZAKI Kft. minden kollégája
Kisújszállás, 2021.11.30.
Legutóbbi hozzászólások