Üzemanyagok szavatossági ideje 2024-ben - Spuri Adalék
×
Kosaram
Kosárban lévő termékek
A kosár üres.
Töltse meg kosarát
Vásárlásbdfg
Ft
A szállítás és az adók újra kiszámításra kerülhetnek a pénztárnál.
Ft
Tovább vásárolok
Megosztás

Mi már sok éve megelőztük vizsgálatainkkal, analíziseinkkel a benzin, és gázolaj eltarthatósági idejének mérését. Akkoriban 2010-2015 körül bizony erősen homályba burkolózott minden olajtársaság ez ügyben. Nézzük ma 2024-ben beismerik-e azt, ami már régen egyértelmű. Pontosabban azt, hogy a mai benzin, és persze a gázolaj erősen romló képes. Más az összetétel, mint régen. A korábbi 450 féle molekula és izomerjei helyett ma már a normál üzemanyagok kb. 380 féle, a prémiumok 360 félét tartalmaznak csupán. Az egymásba öltődő égési expanzív folyamatok nem egyenletesen épülnek fel. Súlyosbítja a helyzetet a többszöri üzemanyag bejuttatás is, egy munkafázison belül. Ezeken felül az egyenetlen óriás hézagokat tartalmazó molekuláris keverék halmazban kiegyenlítődési folyamatok zajlanak le. Annak köszönhető, hogy erőszakosan felborították az atmoszferikus-desztilláció általi rendszert utólagosan hozzáadott nagy mennyiségű agresszív, benzol származékokkal, aromás jellegű ipari hulladékkal. Pont jól jön a magas oktánszámuk! A többi jellemző pedig erős hátrányt jelent. Súlyosbítja a homogenitássá váló üzemanyagokat a sok egyforma molekula összetételt a számos újrakrakkolási folyamat, mint pld. a hidra-krakkolás, metán-krakkolás.

Előre bocsátom, hogy erősen befolyásolja az eltarthatóságot a tárolási körülmény is. Szerepet játszanak a következő tényezők. A tároló kanna, hordó, az autó, műanyag kanna, fém kanna stb. anyaga, hermetikus zárása, átdiffundálási foka. Tároló helyiség hőingadozása, valamint átlag hőmérséklete. A szellőzés esetén, a páratartalom, a tároló légtér nagysága, az üzemanyag-levegőérintkező felület nagysága a kannán belül, ennek aránya. Sötét-világos helyen tárolunk-e. A tároló helyiség páratartalma, ha szellőzik a tároló edényét, mint pld. az autó tankja.

Alapvető tárolási tényeket is figyelembe kell venni, mint a fém kanna, és tartály. Tehát műanyag kannába nem tárolható benzin, de a gázolajnak sem tesz jót. Ezt azért elfejtik az emberek. Persze van az a speciális nagyon drága műanyagfajta, amiből az autók tankját készítik, de ne feledjük, ilyen anyagból sosem készül tároló kanna. (Amid alapú)

Elterjesztették a laikusok, hogy prémium üzemanyagot tankolj, az nem romlik meg. Nos, ez nem igaz. A gázkromatográfiai görbénken az analíziseinknél látszik, hogy főleg a benzinnél sok olyan instabil aromás molekula van, melynek izomerjei hajlamosak más hosszabb szénhidrogén láncú molekulával reakcióba lépni. Ennek eredménye, kisebb energia szintű molekula kialakulása. Ez nem látszik szemmel a folyadékba, de lényege, hogy olyan hosszú a redukció- oxidáció folyamata, hogy nem az égéstérbe nem zajlik le, hanem kipufogó rendszerbe. Korszerű újabb motoroknál többszöri üzemanyag injektálás van egy munkafázison belül, ez igen veszélyesek a lerakódás, és magas égési hő miatt.(cementálódás, beégés).  Méréseink szerint az 1 éves romlott üzemanyagnál jelentősen nő az elégetetlen hosszú láncú szénhidrogén származékok aránya. Ez a nyálkás, olajos, bitumen-szerű anyag sajnos veszélyes a motorra, és a kipufogó rendszerre!

Uzemanyag szavatossaga

Ezen leírtak szerint az egyes aromás ipari hulladékok romló hatása kézzel fogható károkat okoz a járműben. Utólag is lehet tisztító adalékkal javítani a helyzeten szennyeződés mértékétől függően.  Legjobb, ha előre adalékolunk, hogy ne is tudjon megromolni, átalakulni az üzemanyag. Hogy miként kerül bele az üzemanyagokba ez a rengeteg rákkeltő benzol származék, azt itt nem részletezzük, mert nem a feladatunk.

Még egy tévhit, miszerint az etanol, illetve az alkohol van kikiáltva káros romlási oknak. Nos, az tény, hogy, 10% fölötti tartományban, jelentős mennyiségű párás levegővel érintkezve a benzin oxidatív vizesedési hajlama nő, és ezzel egy hidrolitos folyadékrész keletkezik. A mai időkben ezzel nem kell számolni, mert olyan drága az etanol, hogy még a 5% -os súlyarányt sem érik el semmilyen benzinbe. Az is tévhit, hogy nincs alkohol a prémium benzinekbe! De van, csak másik három olcsóbb elérhető formája durva mennyiségbe, ami mindig volt a történelem folyamán csak kis arányba.

Legtöbb olajtársaságnál 3 hónap a szavatossági idő, ezen túl nem vállalnak felelősséget. Ezért kell némi utólag hozzáadott stabilizáló adalékot használni, ami lehet a SPURI adalék, hiszen további 12 hónappal meghosszabbítja szavatossági idejét az üzemanyagnak. Ellenkező esetben gondoljunk arra, hogy a nyári kánikulában a benzin hamarabb megromlik, a gázolajnál pedig téli időjárás a probléma. A SPURI adalék amúgy sem kerül semmibe, hiszen a megtakarításon keresztül bőven megtérül. Akkor pedig egyértelmű, hogy az autósok akkor vannak biztonságba, ha minden tankolásnál használnak SPURI adalékot. Széles körű tapasztalataink az évente értékesített több mint 660 ezer flakon után az, hogy a SPURI adalék használóknak nincsenek üzemanyagromlással kapcsolatos panaszaik. Visszajelzések szerint még kerti kisgépeknél is bevált a SPURI, hiszen korábban sok panasz volt a prémium üzemanyagokra. Remekül stabilizálta a SPURI adalék a benzint. És ez a hatás érvényesül a gázolajnál is.

A SPURI nem csak egy termék, hanem elkötelezettség a minőség és a fenntarthatóság iránt. Válassza a SPURI-t és tapasztalja meg a különbséget minden kilométeren!>>>

 

 


Megosztás