Hibridautók üzemanyag követelményei
Egyre többen vásárolnak hibrid autókat. Üzemeltetési módjukat kevesen ismerik, hiszen nem tartják fontosnak. A szervízelésnél is megoszlanak a szerelők elméletei! Ebben némi tájékoztatást a vizsgálatainkon és a személyes tapasztalatokon, teszteléseken keresztül.
Valamikor réges-régen azt oktatták, hogy a robbanó motorokat egy bizonyos üzemi hőmérsékletre tervezik. Némi különbség van a benzines és a dízel változat között, de a 90 C fokon üzemelő motor már jónak mondható, illetve terhelhető. A tervezéskor minden fizikai jellemzővel számolni kell. Hő tágulási együtthatókat, és az alkatrészek egymáshoz való viszonyát az üzemi hőre tervezték. Sőt a felületek edzési, cementálási folyamata is a megadott hőfokon kell, hogy a legjobb értéket mutassa. Ehhez illeszkedik, a motorolaj fajtája, minőségi követelménye. Hőfoktól függ a forgattyús ház hatékonysága is! Továbbá, sok mellékes tényező is akkor az ideális, ha elérte a motor a kívánt üzemi hőmérsékletet! (Gondoljunk az utastér fűtésére!) Eddig a korszerű dízel motoroknál, melyek dicséretesen kevesebb hulladék hőt termelnek, problémát okozott a mínuszos tartós hidegbe való közlekedés. Különböző utólagosan beépített fűtőrendszerrel látták el az autókat! Nos, ez többletfogyasztást eredményezett. Több autó márka ezt elhagyta, hiszen, csak hosszabb időintervallumba bizonyosodott be a hamarabbi elhasználódás! Az egységnyi útra eső széndioxid kibocsátási kvóta miatt áldozatul esett!
Legutóbbi hozzászólások