Bizonyára azt gondolhatja az autó tulajdonosok többsége, hogy a már hátra hagyott kipufogógáz teljesen mindegy milyen. Csak környezetvédelmi szempontból fontos. Autósoknak az számít, hogy legyen jó fogyasztása a gépnek, dinamikus motorja legyen, kis karbantartási költséggel, és nem utolsó sorban sokáig tartson a motorja!
Korábbi több cikkben leírtam, hogyan és miként hat a mostani bio tartalom, a dízel technikákra. A motorblokkon belüli mechanikai kopásokon túl, a kiegészítõ szerkezetek tisztasága, tartóssága befolyásolja az élettartalmát. Gondoltak egyet a Valeo-nál és nagyon is jó intercoolert szerkesztettek!
Feltételezve a jó minõségû gázolajat! Bizony itt lényeg!
Jeleztük régebben is, hogy az égéstérben milyen fontos szerepe van a SPURI-nak! Bebizonyosodott az is, hogy a Kipufogó rendszerben lévõ számos vezérlést befolyásoló jeladó tisztasága létkérdés.
Azzal is tisztában van az autós elõzõ írásaimból, hogy miként védi meg a katalizátort, a részecske szûrõt, az EGR-t a SPURI. Tudatában van az étolaj EU-s kötelezõ tartalmának veszélyével. Teljesen tájékozottak olvasóink elõzõ írásaimból, hogy miként rombolnak a hosszú szénláncú szénhidrogének, a zsírsavak, és a hengerben tökéletlen égést produkáló keményzsír félék! Ezek lerakódásai a tönkremenetel alapvetõ elsõ foka!
Sok az új autókkal a probléma, amit a rossz üzemanyag okoz! Sokan 30-50-tal literenként többet fizet a prémium gázolajért. Azt is tudjuk ez egy becsapás! A mai finom dízel autók meghibásodása 90-120 ezer Km-nél csak megjelennek! Miért is van ez? Kérdezzük magunkba!
Keressük a megoldást, pedig nem kellene a magyarországi prémium üzemanyagoknak a fogyása többszörösére emelkednie! Keresik a balekokat? Valószínû megtalálták, pedig a jóhiszemû autóst csak ár-érték arányban, és minõségben pedig becsapták! Azért tudják ezt megtenni, mert nem kicsi a baj szinte minden üzemanyagnál! A vevõk keresik a jobb megoldást, a biztonságos üzemeltetést!
Nem mindenki találja meg az optimálist!
Mindenki hisz valamilyen módszerben, valamilyen üzemanyagban, míg meg nem járja!
Érdekes, hogy a cégem is az kéri Önöktõl, hogy higgyenek a SPURI-ban!
Érdeklõdjenek, azoktól, akik régen használják!
Mi azonban Ön helyett, elvégeztük, a több millió km teszteket, a vásárlóink pedig nagy mennyiségben ellenõrzik folyamatosan 1993-óta! Újabb technikák megjelenésével finom módosítások, fejlesztések eredményeképp a legkorszerûbb dízel technikának is megfelel a SPURI!
Sõt azt látjuk, hogy már szinte létkérdés lett!
Ennek bizonyítéka, hogy a most kifejlesztett VALEO SZÍVÓCSONKBA INTEGRÁLT vízhûtésû intercooler, magyarul töltõ levegõ hûtõvel ellátott motornak létkérdése a tökéletes emisszió! Így a SPURI is!
Miért?
Az EGR szelepben lévõ elégetetlen, olajsáros, kokszos lerakódások eddig is problémát okoztak. Késõbbi technikáknál még jobban lecsapódik, mert hûtik azt! Most pedig eleve az irdatlanul megnövelt hûtött szívócsonk elé teszik, közvetlen a magas nyomású oldalon.
Lássuk a folyamatot.:
Jön a turbó oldalról a friss levegõ, ami tiszta, de nagyon felhevülve. Halad a töltõ levegõ csatornán, ahol találkozik a csúnya, koszos, kipufogó gázzal, ami beszennyezi! Már mind ketten melegek, és szilárd részecskékkel szennyezettek, bejutnak az újonnan szerkesztett alu. öntvény szívócsonkba, hogy hírtelen lehûljenek, mielõtt a szívószeleppel találkoznának! A vízkörös hûtés intenzív lecsapódást eredményez az apró rácsszerkezeten. Lassanként, alattomosan egyre koszosabb rácsot eredményez! Belülrõl persze a vízkör tiszta, és szinte állandó 90-100fok közötti! Ez viszont semmit nem befolyásol! Annál inkább lényeges, hogy elõbb, utóbb keresztmetszet csökkenés lesz a cooler rácsban, és a koszos érzékelõk is hamis jelet adnak a motornak, ami rendellenes mûködésre kényszeríti a rendszert! Ekkor felgyorsul kissé a tönkremenetel, erõtlenebbé válik a motor!
A szívó szelepülék és tányér egyre kormosabb, és nem zár rendeltetésének megfelelõen! Kompresszió vesztés kezd fellépni!
Ekkor kérdezik a lakosok és az erõgép üzemeltetõk, hogy segít-e a SPURI? Ilyenkor roppantul sajnáljuk, hogy idáig eljutottak, de a kopásokat már nem tudjuk visszaállítani! Azt viszont megoldja a SPURI, hogy több tankoláson keresztül folyamatosan használva, egyre tisztább lesz a kipufogó rendszerük a gépeknek! Megõrzi az akkori állapotot sokáig! Érzik rögtön a javulást nyílván, de nem szabad abbahagyni az adalék állandó használatát, mert a kormozódás azonnal kezdõdik elölrõl.
Azoknál a gépeknél, ahol a vég emissziót AdBlue –val javítják még fontosabb a SPURI. Elõzõ cikkünkbe a fehér porszerû lerakódásra, mint kárra, erre is kitértünk! Amikor karbamid lerakódás szaporodik kipufogó rendszerben az duguláshoz is vezethet! Ezt pedig a hibás vezérlés okozza!
Egyszerûbben kifejezve a koromlerakódás fokozza a karbamid lerakódást is!
Visszatérve az újabb motor konstrukciókra, a Valeo SiLLK azaz a szívócsõbe integrált töltõlevegõ hûtõ, fokozottan jó minõségû adalékolt gázolajat kíván.
Ennek jegyében elõre ajánljuk az elsõ kilométerektõl folyamatosan használni a SPURI-t.
Kis többletköltséggel, kb 12ft-ot jelent kifizetni literenként.
Cserébe a gázolaj minimum 10%-át megtakarítja. Ez közel 40ft megtakarítást jelent literenként!
Így a SPURI 28Ft elõnyt jelent a hosszú élettartam megõrzése mellett!
Tapasztalja meg termékünk más elõnyeit is!
Óvja meg autóját és Önmagát is a kellemetlenségektõl!
További biztonságos autózást kívánok!
Tisztelet, minden leendõ és fõleg a hûséges törzsvevõinknek!
Kisújszállás, 2015. április 06.
Farkas Kálmán
Legutóbbi hozzászólások