Nagyon sokszor kérdezik, mit fog érezni az autós, és mikor, ha elkezdi az adalékolás. Erre adunk választ. Hogyan miképp vesszük észre, hogy jó az autónak a SPURI-val adalékolt üzemanyag?
Kétféle autót ismerünk, használt és új! Kezdjük, a használttal. Sokat számít, hogy eredmények jöjjenek, hogy mennyit futott az autó. Milyen szennyeződés van a rendszerbe. Nem lehet belelátni, ezért nem lehet megmondani, hogy az első tankoláskor érezni, a jó tulajdonságot, vagy csak a tízedik, tele tankolt adalékolt üzemanyag után.
1. A takarítási, felkonfigurálási folyamatkor az adalék energiája elvész.
2. Más alapelv szerint működik, mint az üzemanyagok, melyek vízkicsapatást valósítanak meg. A SPURI víz-diszpergálást. Ha a vizet az üzemanyaggal együtt az égéstérbe vezetjük kis mennyiségenként, akkor a vizes üzemanyaggal nyilván gyengébb lesz az autó, de csak időlegesen. Addig, amíg ki nem fogy a rendszerből a víz! Aztán erősebb lesz a gép. Pld. a prémium üzemanyagoknál annyira erős víz oldhatatlansága, hogy nem könnyen lehet a folyamatot visszafordítani. Ezért nem ajánlott a prémium üzemanyag. Pangó vizet eredményez a rendszerbe.
Tervezetten, csak lassan kis mértékbe lehet a vizet beoldani. Különben károsodik a motor. Általában ez a mennyiség az adaléknak a harmada-negyede körül van.
3. Az előző pontok teljesülése után következik az oldható szennyeződések kitisztítása az üzemanyag rendszerből. A gyantás, olaj-sáros, pakurás részek egyszerre ne tudjanak leválni, és dugulást okozni, ezért kis mennyiségenként, lassanként kell elvégezni a feladatát a SPURI-nak. Szerkesztési elveink szerint a biztonságos észvehetetlen tisztítás a legoptimálisabb. Közben szintén gyengébb a motor, hiszen nem optimális üzemanyag a beleoldott szennyeződés. De ott nincs helye. El kell távolítani.
4. Következik az égéstér és a motoron belüli tisztítás. Porlasztók, vagy injektorok, dugótető, és zeg-zugos részeken át a kipufogó szelepig. Itt kezd érezhetővé válni az, hogy az adalékolt üzemanyag sokkal jobb. Több idő kell a folyamathoz, pláne, ha kompresszió gyűrű beragadt a kokszosodástól, vagy a kipufogó szeleptányér nem zár rendesen a ráégett pakura miatt. Nem lehet megmondani ez mennyi idő, mert a szennyeződés fokától függ, valamint mennyire égett rá, cementálódott a koksz.
5. Kipufogó rendszer tisztítására fordítja utolsó sorban az energiáit a SPURI. Nem tartják fontosnak legtöbben. Pedig a tökéletes üzemmód záloga! Gondoljunk arra, hogy szondákon, érzékelőkön keresztül dolgozik az ECU. Ha ezek szennyezettek, akkor hamis jelet adnak! Roppant fontos tehát minden eleme a kipufogónak. Kipufogógáz visszavető tiszta legyen. Bár makacs beégésnél már nem várható el, hogy az elhajlott tengelyű szelepet megjavítsa. Megelőző jellege viszont 100% biztonságot ad a SPURI-val. Katalizátor és a koromszűrőket is rendben tartja az adalék. A SPURI-val üzemeltetett autók nagy általánosságba a DPF szűrője mindig tiszta, ezért soha nem regenerál, mert nincs rá szükség. További berendezés a NOx kezelésére szolgáló külön féle alkatrészek. A legutolsó típusok külön AdBlue adalékkal, külön tartállyal rendelkeznek. Több működési módszer lévén azok a jobbak, melyek nem folyamatos üzeműek, hanem csak szakaszosak. Akkor lépnek működésbe, amikor a füstgáz minősége megköveteli. Nos, itt jelentősen javítja a SPURI a hatékonyságot, ugyanis a jobb minőségű füstgáz nem igényli az AdBlue beinjektálását a kipufogó rendszerbe. Szinte meg is szűnik. Ez azt jelenti, hogy kevesebb fehér porkiválás (biuret) lesz a kipufogó dobba, így nem kell szinte soha cserélni az AdBlue okozta eltömődés miatt! A kamionoknál ez gyakori probléma.
Összegezve, elmondható türelmesen meg kell várni a SPURI hatását. A pánikba esett autósok, mikor baj van, akkor kezdik használni az adalékot. Műszerfali hibák kijelzése után. Ekkor két esélyes az eredmény. De a SPURI nem folyékony szerelő! Bár legtöbbször megoldja a problémát. Alapjaiban a SPURI adalék megelőző jellegű. Jobb üzemanyagot képez, hogy sokáig üzemeljen a gép.
Ezen gondolatot nyomvonalán ajánlom tesztelni mindenkinek a SPURI-t.
Köszönöm, hogy elolvasta a cikket!
Kisújszállás, 2020.10.22.
Farkas Kálmán
SZAKI Kft.
Legutóbbi hozzászólások