Röviden kifejezve a mai üzemanyagok nem illeszkednek sem az új, sem a régi motorokhoz. Hátrányként egy idő után a műszerfali lámpákból világítani kezd valamelyik hibajelet közölve az autóssal. Kellemetlenség az újabb, egyre bonyolultabb szerkezetű autóknál igazabb. De a régebbieknél is sűrűbb javítást igényel. Erre külön monitoring csoportot jelöltünk ki, hogy nézzük, mit tehet az üzemeltető autós.
Van, aki előre gondoskodik a motor védelemről és sosem lesz szükség a drága javításokra, alkatrész cserékre, tisztításokra, és még a fogyasztása is kevesebb. Ez megspórolja minimum az adalékra fordított anyagiakat. A felesleges több százezres javítás elmaradása pedig ajándék. Ők a megelőzéssel sokat nyertek, és nincs bosszúság, mert elromlott az autó.
Spuri nélkül lehet járni, de nem érdemes – reklámvideó
Van, aki szeretné megelőzni a bajt, és úgy dönt hisz a reklámokba, és kb. 10%-kal többért vásárol prémium benzint, vagy gázolajat. Sajnos nincs jó hírünk, mert ismét becsapta a multi, csak javítani kell az járművet, csak kicsit később, viszont a nagy versen üzemanyagszerű igénybevételtől zsebbe nyúlósabb alkatrészeket kell cserélni, vagy már nem is érdemes, mert elgyengült a motor, csak prémiummal tud menni, úgy ahogy, de meg sem közelíti az elvártakat. A tönkremenetel arányos, szép lassan alattomosan, sunyin a megtett kilométerekkel. Erről analízist már közöltünk honlapunkon, mind a benzin, mind a gázolaj minőségéről, hogy miért is. Összefoglalva ez sem megoldás hosszú távon.
Van az olyan gépjármű üzembe tartó, aki kipróbálta, először hitt az adalék jótékony üzemanyag javító tulajdonságában, és nagyon régen használja. Elértünk arra a szintre, hogy nagyon sok ember tudja már 1993-óta, immáron 28 éve, hogy duplán, néha triplán megtérül a SPURI használata. Nincsenek kellemetlen meglepetések, javítások. Érdekes, hogy kialakult csak nem egy milliós törzsvásárlói tábor, aki tapasztalta többszázezer megtett SPURI-s km után milyen hasznos!
És az okos emberek köre egyre bővül. Sajnos akkor, amikor baj van a géppel, hiszem előre megmondtuk. Ekkor a SPURI-hoz nyúlnak. Mi preventív eszközt alkottunk, nem pedig folyékony autószerelőt. De mégis bővül a SPURI-t használók tábora, mert mindig több ember jön rá, hogy tudományos analízis a mindennapokba igaz! Néha azt gondoljuk, hogy jogosítványhoz üzemelési ismereteket is oktatni kellene, hogyan gondozzuk járművünket! A hivatásos fuvarozók okosabb rétege már ezt tudja. Nyilván nem véletlen. Ők a pénztárcájuk mellett a környezetet is védik, hiszen arányosan kevesebb CO2-t termelnek.
Köszönöm, hogy elolvasta a cikket!
Kisújszállás, 2021.05.28.
Farkas Kálmán
Legutóbbi hozzászólások