Az autó nehezen indul?

/Aktuális kezd lenni a hidegek beálltával!/

Image Õsz felé, reggelente, mikor még nem fagy, de kicsit nehezebben indul az autó, elgondolkodunk mi az oka. Ha beindul, és szokatlan hangokat ad, akkor is van okunk gyanakodni! Mit tegyünk? Lehet, hogy nem is nagy a baj!
Nem minden esetben, de legtöbbször az üzemanyagtól van baja a jármûnek. Elõtte melegebb idõben azért nem jelentkezett, mert jobbak voltak a körülmények! Ekkor megijed a legtöbb sofõr, hogy viheti szerelõhöz! Lehet, hogy csak az üzemanyag rendszer, vagy a vele összefüggõ pár száz alkatrész egyike koszos, kormos, eldugult, vizes, vagy egyéb baja van. Mindegy, hogy benzines, vagy dízel.  A mai világban kötelezõ bio komponens is okozhat jócskán problémát. Az etanol tartalom és az étolaj okozhat elég nagy galibát!

A SPURI fejlesztés elõnye másfél évtized!

 
Image A minap jelent meg az autótechnika újságban egy cikk, mely szerint hûtõgél, vagy csupán csak hûtõ jellegû folyadékkal kísérleteznek.

A „határátlépés” címû cikkbõl kiderül, hatalmas fejlesztési erõket összpontosítottak arra, hogy az üzemanyagba bekerülõ vízspricc , kevesebb égéstéri hõmérséklettel zajlódjon le! A két helyen bejuttatott víz rengeteg problémát vet fel.


Tisztelet a BMW mérnököknek, hogy egyáltalán kezdik kapizsgálni a lényeget! Pont ezt oldottuk meg a SPURI egyik komponensével, a hûtõgéllel az 1998. évi fejlesztési fázisban! Persze eleinte azt mondták a jármûmérnökök, és a szakma elitje is, hogy semmi jelentõsége a hûtõgélnek.  Azt mondták, hogy semmi elõny nincs abból, hogy a kipufogógázunk SPURI-val 60-80 C⁰ fokkal kevesebb. Aztán lassanként egyre többen kezdtek rájönni, hogy a hideg henger elõkészítés elmélete mûködik! Minden mért fizikai paraméter erre utal!

Üzemanyagok sötét történelmi korszakát éljük jelenleg!


Image Bizonyára a legtöbb olajtársaság nem örül a valóság kifejtésének, sõt az EURÓPAI UNIÓ színtársulata sem, de próbálkozom kifejteni a mai becsapott társadalom tõkehajszolásos nagyvállalatok ténykedését.

Mi mozgatja a hátteret? Lobbiznak a politikusok, megveszik õket, hogy az legyen a szabályos, amit épp most a tõke kiálmodott!
Érdeke, pénze mibõl lesz a tõkeerõs cégeknek?
Kik fognak össze az saját érdekeik miatt! Ki az ellenség? Ki a szövetséges? Hogyan lehet egyszerûen átlátni a folyamatokat?

Akit ma istenítenek kiáltanak ki, holnap Õ lesz az ördög maga! Fordul a kocka az idõk folyamán!

Minden igazság relatív!

EU és a bio üzemanyagok

Bio üzemanyagos veszekedések az Európai Unióban!

Image

Valóban igaz a hír, egymás torkának estek az autógyárak, az EU és az üzemanyag gyártók! Miért?

Mert nem egyeztettek az autógyárakkal! Normál jármûveknél milyen sok mûszaki problémát okoz mindez! Ráadásul az EU a CO2 kibocsátást is szigorítja követelményeikben! A mûszaki fejlesztések, kifinomult motorokat eredményeznek, melyek valóban jobban hasznosítják az üzemanyagokat!

De hamarabb elromlanak a bio komponens okozta bajok miatt! Mi a megoldás? Speciális repceolaj, étolaj motorokat kell gyártani. Erre viszont nincs felkészülve egyik autómárka sem! Mindegyiknél a 100%-os napraforgó olajüzemeltetésnek lángos, vagy inkább sült krumpli szagú a kipufogó végtermék!

A "piros" vagy a "kék" SPURI-t válasszuk?

/Milyen szintû üzemanyag elõállítására alkalmas?/

Felhasználást illetõen azt kell az autósnak eldöntenie, hogy mi a cél!
 
Image Két cél lehet:
 
1. Normál közlekedés mellett autója tartósságának növelése, megtakarítás fokozása, gazdasági elõny képzése, javítási költség csökkentése, üzembiztonság növelése!
Állag megóvási cél!
Piros színû, normál SPURI-t érdemes használni!
 
                       
 2. Extrém sportos vezetés, nagyobb igénybevétel, növelt, élvezetes nyomaték elérése.
Fokozott motor védelem! A jármû legjobb üzemanyaggal való kényeztetése akkor is, ha csupán az adalék árát hozza vissza a sportos vezetés!
Kék színû, SPURI JG-2 használatát ajánljuk!  

A Ford még mindig nagyon amerikai!

/Fûtik a kipugógázt?/

Image Fantasztikus ötlet a Ford Európai gyártmányoknál! Vajon nehéz szülés volt mindezt kigondolni? Nem is tudom! Látszik, hogy tengeren túlról nézve máshogy értelmezik a káros emissziót, és annak csökkentését! Más a paritás! Más a fontos! Nézzük meg miért!
Korszakalkotó próbálkozást szeretne megvalósítani. Nézzük így van-e?


Dízel technikánál vagyunk, és ezen belül is a DPF szûrõvel járó mindenféle problémával szembesülve! Ezen belül is a regenerálási fázist gondolták máshogy megoldani. A motor indítását követõen sok idõ telik el, míg üzemi hõre melegszik a DPF szûrõ! Mai gépeken megvárják, míg nem elég forró a részecskeszûrõ! Ha téli idõben ez sokáig tart, akkor a városi rövid távolságokon nagyon be tud rakódni a korom. Pont azért, mert sosem éri el az üzemi hõt! 

Hírlevél feliratkozás